Welke ski's?

Ik wil nieuwe ski's kopen, echter zijn er zoveel opties dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil binnenkort wel naar een winkel gaan voor wat informatie, (omgeving Den Haag, suggesties voor winkels met personeel dat er echt verstand van heeft?) Voordat ik dit wil doen wil ik mijzelf wel eerst een beetje oriënteren.

Ik heb sinds dit jaar nieuwe schoenen, de Atomic hawx ultra 115s w, ik ben hier helemaal weg van en kan hiermee goed uit de voeten, hier wil ik natuurlijk een goede bijpassende ski bij. Momenteel heb ik de ski's rossignol attraxtion 3, deze heb ik nu een aantal jaar. Ikzelf ben 1,61m lang en weeg 56 kg. Daarbij is mijn skilevel prima, ja lastig te zeggen over mijzelf, maar denk wel dat ik in de categorie gevorderden.
Qua skiër ben ik een actieve skiër die met 'n vlot tempo, meestal ga ik voor Craven van middelgrote bochten en zo nu en dan de wat kleinere.

Welke ski's zou ik een kunnen bekijken?

als je in den haag woont zou ik lekker eens naar zoetermeer rijden om te testen, dat is om de hoek ;)

Maar goede ski's voor gevorderde dames vind ik de Fischer my curv en de salomon blast w. Voor een niveau daaronder de K2 72ti.

Er bestaat niet zoiets als een schoen en een bijpassende ski. Andersom ook niet overigens 😎

When life gets too complicated.... SKI

Vandaag prezen ze bij Snowtime de Salomon Smax 8W de hemel in. Die zou je kunnen proberen bij Duivesteijn in Snowworld.

Ga je dit jaar nog op wintersport of vaker per seizoen? Misschien even een winkeltje inlopen om te vragen(+advies) of je wat kunt uittesten voor een dagje. Is toch anders dan op een indoor skibaan en terug in Nederland bestellen?

@Kimdekkers97 is met de noorderzon vertrokken.

Even rap als ze gekomen is dan ;)

null

Edwin van Riel

als je in den haag woont zou ik lekker eens naar zoetermeer rijden om te testen, dat is om de hoek ;)

Maar goede ski's voor gevorderde dames vind ik de Fischer my curv en de salomon blast w. Voor een niveau daaronder de K2 72ti.

elisabeth101 op 5 jan 2020 22:06

Bedankt door de tips, het is mijn bedoeling inderdaad om eerst eens wat te testen voor het kopen, ik heb gister in paar uurtjes de Fischer rc4 curv pro geprobeerd, volgens mij uit de junior racelijn. Ik vond het een top ski indien ik echt wat gas wilde geven, dan kon ik er prima mee uit de voeten. Echter vond ik de ski veel minder comfortabel wanneer ik wat rustiger aan deed, en uiteindelijk zal ik niet heel de dag naar beneden racen. Wat ik online zag is dat er een aant verschillende in de curv lijn zijn, welke zou u aanraden?

De My Curv, alleen die staat helaas niet bij Duijvestein om te testen. De unisex variant Curv Ti staat er wel, alleen lengte 171 is wel erg lang voor jou. Maar genoeg andere modellen om te proberen.

Er bestaat niet zoiets als een schoen en een bijpassende ski. Andersom ook niet overigens 😎

Alex op 5 jan 2020 22:08

nouja deels wel je wilt geen mismatch met een stijve ski met een te slappe schoen…

Mijn vrouw heeft sinds 2 jaar de Salomon Max W8 en is zeer tevreden. Snowmagazine zou je vanwege de product placement wellicht nog kunnen wantrouwen maar in dit geval klopt het wel. Wel redelijk stijve ski dus moet wel met wat kracht geskied worden. Gezien het niveau wat je jezelf toedicht zou dat moeten kunnen.

De Wmax 8 is een andere ski dan de S/max 8W. De voorloper, om precies te zijn.

*bericht bewerkt door DrPhil op 08 jan 2020 22:27

Plaats een reactie