Welke ski voor een (zeer) lange man

Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar nieuwe skies in een budget tot ongeveer 450,- Normaliter is dit denk ik al een uitdagende zoektocht, echter maken mijn lengte van 2.02m en gewicht van +/- 110kg het er niet gemakkelijker op…

Ik ben een redelijk goede skiër. Ik schat mijn niveau in op 6-7. Zwarte pistes zijn normaliter geen probleem. Ik ski voornamelijk op de piste en merk dat mijn tempo altijd wel een stukje hoger ligt dan de gemiddelde skiër om mij heen. Ook vind ik het leuk om, als de omstandigheden het toelaten, een hogere snelheid te halen.

Mijn zwakte ligt bij buggles en losse hopen sneeuw. Ik ski wel op 12-14 jaar oude skies en heb niet het idee dat die me op dit vlak ook erg helpen…

Qua lengte van skies weet ik echt niet waar ik goed aan doe… de meeste skies zijn vaak niet eens te krijgen in een lengte die voldoen aan de gemiddelde richtlijnen voor lichaamslengte.

Ikzelf had de Rossignol Experience 84 AI op het oog in lengtemaat 184.

Wie kan mij adviseren? Alvast bedankt.

Ik ben zelf ook ruim 2 meter, wel iets lichter (100 of). Erg tevreden over de experience 88.

Losse hopen sneeuw stampen ze gewoon doorheen, buckels zul je grotendeels zelf op moeten leren lossen (da’s voor alle ski’s het geval trouwens ;) )

Eigenlijk gewoon ski’s die altijd en overal inzetbaar zijn, tenzij er meer dan 30 cm poeder ligt.

Edwin van Riel

ja ga voor de Experience 88, niet de 84.

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/5cf4d29c986baa73dd3dfa65...

ja ga voor de Experience 88, niet de 84.

elisabeth101 op 6 jan 2020 11:56

kan hem evt een keer meebrengen naar ZTM op do avond of zo ochtend als je wilt proberen.

Edwin van Riel

Een paar geleden waren skies van het merk Volkl met name geschikt voor langere en zwaardere mensen omdat de kern van hout vaak verstevigd is met 1 of 2 lagen titanium. Weet niet zeker of dit nog steeds het geval is.

Dit "Titanium" is (meestal of altijd) Titanal, een legering met voornamelijk aluminium en verder over het algemeen wat zink, magnesium, en koper er in.

zie ook https://unofficialnetworks.com/2019/12/22/what-exactly-is-ti…

*bericht bewerkt door evr66 op 06 jan 2020 13:08

Edwin van Riel

ik met 204, Atomic automatic 189 , Atomic G9 in183

echte mannen lopen naar boven,

Qua lengte ga je inderdaad ongeacht het model al snel bij de grootst verkrijgbare lengte uitkomen. Verder zou ik voornamelijk kijken naar ski's met twee lagen metaal (à la Rossignol Experience 88, Nordica enforcer 88 (en de rest van de enforcer line-up), Blizzard Brahma 82 & 88). Race skis laat ik buiten beschouwing gezien je zelf al richting de Experience 84 gaat.

Verder gewoon rekening mee houden als je reviews leeft van iemand die 20cm kleiner en 20kg lichter is dan jouw, dat als hij een flex als stijf ervaart jij die waarschijnlijk eerder medium gaat vinden. (ervan uitgaan dat niveau en de testlengte ongeveer hetzelfde is).

Of gewoon gaan snowboarden natuurlijk!

null

*bericht bewerkt door RikM op 06 jan 2020 14:17

Qua lengte, denk ik dat je beter kunt gaan snowboarden. Zie dit filmpje
https://youtu.be/kLF6aosPfbo

*bericht bewerkt door Onnem op 06 jan 2020 16:50

The older I get, the better I was

Bedankt voor alle reacties!
Misschien toch maar een hobby switch maken ;)

Mochten er nog andere skies te binnen schieten die goed zouden passen, dan hoor ik het graag :) Dan kan ik binnenkort de knoop doorhakken.

Blizzard Brahma 88 - 187cm
Dynastar Legend X88 - 186cm
Zelf ski ik de Stöckli Laser AX die, ondanks dat ie wat minder lang is, erg stabiel en wendbaar is.

*keep cool and relax...*

Dit is Ramon, hij is toevallig exact net zo lang als jij. Zijn Rossignol Hero elite st's zijn 1.65 en hij gaat er volgens mij heel hard op… :

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/37bef236e599c870cdcf2828...

*bericht bewerkt door Shane op 06 jan 2020 23:29

I can stick uphill ice, on my saucer...

Weet iemand welke skizaak de Rossignol experience 88 verkoopt? Online kom ik ze wel tegen en ook de smallere varianten (76, 80 en 84). Hoor het graag

Plaats een reactie