welke skischool

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hallo, wij gaan in de krokusvakantie naar Centerparcs Hochsauerland. We zouden graag onze oudste kinderen (6 jaar en 8 jaar) telkens een halve dag willen laten skiën. Ik vind verschillende skischolen in Winterberg. Kan iemand mij een goede aanraden? Graag waar ze wat nederlands kunnen, waar de skischool niet te ver stappen van een parking is en waar het mogelijk is een voor- of namiddag te skiën (bv van 10u tot 12u ofzo) (niet combinatie vm + nm, want we hebben nog twee kleintjes van 1 jaar en willen hiermee nog kunnen gaan zwemmen enzo). Iemand een idee of ze van groep kunnen veranderen indien je ze bv inschrijft bij beginners maar het te gemakkelijk is (of omgekeerd). De jongste kan wat stoppen en beetje draaien, de oudste is er al beter mee weg. Ze hebben dus wel al geskied, dus echt beginner zijn ze niet, maar gevorderd vind ik ze nu ook weer niet, toch zeker de jongste niet… Is het sowieso mogelijk om te skiën (dmv sneeuwkanonnen) of kan het gebeuren dat er niet geskied kan worden? Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt voor de info!

NIET aan te bevelen. ongeacht te weersomstandigheden worden lessen niet afgelast, kinderen van 5j-6j moesten een ganse dag in gietende regen skiën terwijl andere skischolen wel les afgelast hadden. veel te veel kinderen in een groep, kindjes stonden bijna altijd te wachten. annuleren kon maar tot 24u vooraf maar aangezien het weer zo afwisselend is kon je moeilijk inschatten wat het 2 dagen later ging zijn. 2e dag werd kind plots in de groep gezet die met de lift moest , normaal was dit pas nadat het pasje alle stempeltjes had. chaos en tranen tot gevolg want hij kon dat helemaal nog niet (2e dag n zijn leven dat hij op latten stond-6j), stempeltjes op hun diploma kaartjes werden lukraak gezet zonder te zien wat ze echt konden. deze skischool koos duidelijk voor het grote geld en niet om de kinderen echt iets aan te leren. vanaf dat er een traantje valt werden de kinderen onmiddellijk uit de les verwijderd en moest je ze onmiddellijk komen ophalen, weg geld, weg les . spijtig
Ik heb alvorens dit hier te plaatsen uiteraard eerst contact opgenomen met de skischool maar hun antwoord was botweg: skiën is een outdoorsport en wij lassen enkel af als er geen sneeuw is.

Hey, welke skischool was dit dan? Wij zijn bij skischule Winterberg gegaan (de gewone, niet de nieuwe) en waren hier voor de kinderlessen wel heel tevreden van. Inderdaad wel skiën als het goot… En ook wel onmiddellijk op de lift, maar gezien de geringe sneeuw de eerste dagen kon dit niet anders.

neue skischule winterberg

Plaats een reactie