Snowboard (190, 96kg)

Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een snowboard, voor de wintersport. Ik heb een kleine beurs, dus hoop rond de 100 euro max een mooi board te vinden.
Mijn vraag is, wat zou ik als echte beginner het beste kunnen aanhouden, qua lengte en type board? En merk/evt type? Ik ben op marktplaats rond aan het zoeken.

Alvast bedankt,
Stefan

*bericht bewerkt door stefan121 op 07 jan 2020 14:59

Weet je al wat voor type board je wilt kopen? Anders kun je beter huren, dan koop je straks een board dat goed aansluit op je wensen en waar je verder op kan groeien.
Welke lengte je het beste kunt nemen is ook afhankelijk van het type board en dus wat jij wilt doen, in het funpark, alleen piste of ook erbuiten? Op de website van de fabrikant staat aangegeven welke range qua gewicht bij die lengte zou passen. Kijk anders ook eens op http://www.thegoodride.com. Succes!

Weet je al wat voor type board je wilt kopen? Anders kun je beter huren, dan koop je straks een board dat goed aansluit op je wensen en waar je verder op kan groeien.
Welke lengte je het beste kunt nemen is ook afhankelijk van het type board en dus wat jij wilt doen, in het funpark, alleen piste of ook erbuiten? Op de website van de fabrikant staat aangegeven welke range qua gewicht bij die lengte zou passen. Kijk anders ook eens op http://www.thegoodride.com. Succes!

Marijnt op 7 jan 2020 15:22

Nog niet eigenlijk. Het huren kost ook een hoop, dus ik dacht beter uit te zijn met een eigen board. Zodra ik door groei, kan ik dat board verkopen en iets anders kopen.

Ik had een Burton Clash gevonden. Is dat wat?
Voor 100 euro incl bindingen.

*bericht bewerkt door stefan121 op 07 jan 2020 15:45

Burton clash is inderdaad echt een beginners bord. Lekker easy te rijden en is een bord welke je niet meteen afstraft. Je kan hem super relax rijden.

Als beginner ideaal bord.

Heb hem zelf ook, eigenlijk over zelfs, model 2015 160cm, inclusief Burton freestyle bindingen en eventueel met northwave freedom schoenen(maat 43)

K2 manifest - Nitro team Pro - Nitro team TLS -

Zou een hammer Motion of hammer broadline wat zijn, ten opzichte van de Burton clash?

Doordat ik via deze site een snowboard heb gekocht heb ik nu mijn board in de verkoop.
Prima board voor een beginner. Makkelijk wendbaar en redelijk flexibel. Zowel op de piste en in de poeder te gebruiken.

http://link.marktplaats.nl/m1500768018?utm_source=ios_social…

Ik zag het idd, maar helaas zonder bindingen.
Op dit moment hoop ik een Clash te kopen. Mocht dat niet lukken dan kan ik jouw board overwegen. [quote]Doordat ik via deze site een snowboard heb gekocht heb ik nu mijn board in de verkoop.
Prima board voor een beginner. Makkelijk wendbaar en redelijk flexibel. Zowel op de piste en in de poeder te gebruiken.

*bericht bewerkt door stefan121 op 08 jan 2020 16:44

ik weeg hetzelfde en heb vroeger ook een board vergelijkbaar met de clash gehad. Denk dat de clash te soepel is voor je gewicht. Een iets stijvere board ga je meer en langer plezier van hebben. Neem wat lessen op een rolbaan en je zult niet lang een beginner zijn.

From a galaxy far far away.............

Heb je al eens op Amazon gekeken?
Mijn vriend heeft daar ook pas een snowboard en bindingen besteld vanuit Duitsland. Super goedkoop en volgens de man in de winkel een goed board.
Let wel op dat je waarschijnlijk een wide snowboard nodig hebt, gezien je lengte. Anders hangen je tenen en hakken te ver over het snowboard.

Binnen het budget valt er niet veel te kiezen, dus kijk naar een board zonder (grote) beschadigingen, niet ouder dan een jaar of 10 en, ik gok, met wat rocker in de uiteinden. Kijk wat je kunt vinden en check hier dan of het een geschikt board is.
Vanaf schoenmaat 43 kom je in het territorium van de wide-boards en met jouw lengte en gewicht zit je eigenlijk altijd wel boven de 160cm.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Plaats een reactie