Is dit skigebied leuk genoeg voor een week voor 5 redelijk ervaren skiers?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal

Is dit leuk en uitdagend genoeg voor een groepje gemiddlede skiërs? Vorig jaar naar Flachau geweest maar daar was het ontzettend druk en daarom minder leuk. Of is er in Karinthië nog wat leuks en tevens beetje uitdagend? Wat verder weg maar minder druk lees ik overal. Heeft iemand een goede tip? Het is wel in de krokusvakantie vanwege 2 studenten dus de meeste accomodaties zullen wel vollen zitten…?

Wat noem je redelijk ervaren? Met echt nog maar licht gevorderden is het zeker voldoende uitdagend en variërend, daarboven hangt het er vanaf of je echt flink wat kilometers wil maken of een gemoedelijke wintersport wil hebben. Voor dat laatste blijft het Kleinwalsertal uitermate geschikt, zeker met de verschillende deelgebiedjes bij elkaar! Enige gebied in Karinthië wat enigzins in de buurt komt lijkt me Bad Kleinkirchheim, maar dat lijkt me niet echt voordelen hebben boven Kleinwalsertal. Ook niet te druk en erg leuk met een wisselend gezelschap in de voorjaarsvakantie: Mellau/Damuls, alleen kan accomodatie dichtbij de lift daar een probleem worden als je nu nog moet boeken.

*bericht bewerkt door Nuet op 07 jan 2020 23:12

Mellau / Damuls - Au/Schoppernau en Warth/Schröcken kan je met 1 skipas doen. Eventueel koop je voor 1 of 2 dagen een uitbreiding naar Lech, en dan heb je een supervakantie. In Au of Schoppernau vind je zeker nog accomodatie, en met de bus raak je overal.

Kleinwalsertal is niet heel groot, maar volgens mij in de vakanties wel echt overvol. Ik denk wel dat je als enigszins gevorderde skiër je je er prima kan vermaken, maar uiteindelijk zijn het allemaal deelgebieden die je per deelgebied in een halve dag gezien hebt, je zal dus zeker meerdere pistes meerdere keren gaan doen.

Het goede nieuws is, dat ze ook genoeg pistes hebben waar dat leuk is.

Persoonlijk zou ik gaan voor wat @tsjoecha zegt, al denk ik dat dat ook wat drukker is (maar geen Flachau).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Kleinwalsertal gaat druk zijn idd. En het Bregenzerwald is ook niet echt rustig meer te noemen. Een andere tip die iets rustiger is, is voor Ost-Tirol te gaan. Nog enigszins betaalbaar ook. Als je in Matrei of Lienz zit kun je met de bus reizen tussen Lienz, Kals-Matrei en St. Jakob in Defereggental. Of vanuit Lienz met de trein naar Sillian. Zit allemaal in de meerdaagse skipas. Op zichzelf zijn de gebieden iets te beperkt voor een week, maar samen is het wel de moeite waard. Enige waar je rekening moet houden is dat de gebieden al gauw een half uur reizen uit elkaar liggen.
Matrei kent ook nog wat après-ski ook.

*bericht bewerkt door Bennie op 08 jan 2020 10:59

Plaats een reactie