Welke borstels na het wax schrapen?

Welke borstels gebruiken jullie na het wax afschrapen? Ik zag op de Vola site dat ze zowel koper, nylon als paardenhaar (in die volgorde) als profi-tip geven.

Ik gebruikte nooit de koperborstel als eerste na het schrapen, maar nu toch maar een x geprobeerd (nog niet op geskied).

Koper is voor als je naar een wedstrijdfinish wil.

De meesten gebruiken die om het belag schoon te maken voor het waxen.

Volgens mij is er niet 1 manier, je zult in dit topic ook verschillende meningen gaan horen. Ik gebruik zelf de koperborstel vóór het waxen om het belag schoon te borstelen. Dan waxen, schrapen, en uitborstelen met nylon borstel. Paardenhaar gebruik ik niet, is voor de recreant misschien wat overkill. Dat is hoe ik het geleerd/gelezen heb, maar zoals ik al zei is dit misschien niet dé manier, maar ik ben altijd tevreden over het resultaat.

Zelf heb ik overigens vier (roto-) borstels: staal, koper, nylon en paardenhaar.

Staal gebruik ik voor schoonmaken. Koper alleen voor als ik een ski voor de hal prepareer (dan ski ik 1-2 uur, dan is zo’n flinterdun laagje wel ok) en vervolgens nylon en paardenhaar.

Voordeel van de koperborstel gebruiken is dat je wat luier kan zijn met schrapen ;)

Voor een hele dag skiën is koper voor het waxen en nylon na het schrapen al prima. Paardenhaar is meer finishing touch, maar velen zullen het niet merken.

Dubbel

*bericht bewerkt door DSvier op 08 jan 2020 13:13

Rotobrush met grotendeels nylon en een paar strepen koper er door. Meer heb/vind ik niet nodig ;)

Edwin van Riel

Volgens mij is er niet 1 manier, je zult in dit topic ook verschillende meningen gaan horen. Ik gebruik zelf de koperborstel vóór het waxen om het belag schoon te borstelen. Dan waxen, schrapen, en uitborstelen met nylon borstel. Paardenhaar gebruik ik niet, is voor de recreant misschien wat overkill. Dat is hoe ik het geleerd/gelezen heb, maar zoals ik al zei is dit misschien niet dé manier, maar ik ben altijd tevreden over het resultaat.

Juul op 8 jan 2020 13:05

Voor recreanten is het gewoon de meest logische keuze vind ik.

@evr66 Ik heb nog steeds geen goede rotbrush gevonden (die mij naar wens is) op het wereldwijde web die ik zou kunnen kopen, en wil er wel graag eentje. Heb je een link vandegene die jij hebt?

Click. Click. Peace

Dat schoonpoetsen doe ik meestal gewoon door ff heel licht een spray met waxverwijdereaar te geven en dan ff flink met een doek erover.

Allemaal geen schoonheidsprijs, maar ze glijden prima als ik zo op de piste om me heen kijk en vergelijk, en op deze manier kan ik lekker tempo maken om alle zooi te waxen. Die paar honderdsten of tienden verlies op de piste moeten we dan maar goedmaken door wat later te remmen ;)

Edwin van Riel

@evr66 Ik heb nog steeds geen goede rotbrush gevonden (die mij naar wens is) op het wereldwijde web die ik zou kunnen kopen, en wil er wel graag eentje. Heb je een link vandegene die jij hebt?

Rogier op 8 jan 2020 13:16

ik ga ff zoeken voor je in de oude mails. is al van een aar jaar terug. simpel ding, niet te duur en mij bevalt-ie prima. Maar wellicht stel jij wat meer eisen aan je belag dan ik ;)

Edwin van Riel

@evr66 Ik heb nog steeds geen goede rotbrush gevonden (die mij naar wens is) op het wereldwijde web die ik zou kunnen kopen, en wil er wel graag eentje. Heb je een link vandegene die jij hebt?

Rogier op 8 jan 2020 13:16

Een goede rotbrush. Dat is een beetje tegenstrijdig. ;)

@rogier, mijn oorspronkelijke bestelling staat in jouw mail. Geen idee of ze nog leverbaar zijn.

@dsvier: wat is er op tegen (voor recreatief gebruik)?

Edwin van Riel

De typo maakt het grappig :)

Een rotobrush is geen rotbrush ;-)

Click. Click. Peace

Verdomme, scherp mannen, ik had hem gemist hahahaha

Ik ga een broodje smeren

Edwin van Riel
Edwin van Riel

@Rogier: dit werkt goed (zie link) https://www.kleinwintersport.nl/RED-CREEK-ROTOBRUSH-KOFFER-K…]
Dit zijn de brushes van RED CREEK.

@evr66 Ik heb nog steeds geen goede rotbrush gevonden (die mij naar wens is) op het wereldwijde web die ik zou kunnen kopen, en wil er wel graag eentje. Heb je een link vandegene die jij hebt?

Rogier op 8 jan 2020 13:16

Wat maakt in jouw ogen van een rotobrush een goede rotobrush?

Übung macht den meister!!!

@Rogier: dit werkt goed (zie link) https://www.kleinwintersport.nl/RED-CREEK-ROTOBRUSH-KOFFER-K…]
Dit zijn de brushes van RED CREEK.

YuriSurfSki op 8 jan 2020 14:39

Resultaat is ‘Geen resultaten gevonden.’

When life gets too complicated.... SKI

enkele kliks verder zoeken, diepe links lijken niet te werken op die site

WAXEN / BORSTELS (hand en roto) / Borstels (Roto brush /machinaal) /
-> daar staan enkele complete koffers

*bericht bewerkt door Vivace op 08 jan 2020 16:18

Glide on!

https://www.kleinwintersport.nl/website/index.php?ProductCat…

Deze werkt wel. In die andere staan haakjes in de link en dit forum heeft het daar moeilijk mee zo lijkt het.

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 08 jan 2020 16:36

Übung macht den meister!!!

Vraag me wel altijd af waarom dit spul zo (in mijn ogen) stevig geprijsd moet zijn.

Edwin van Riel

Vraag me wel altijd af waarom dit spul zo (in mijn ogen) stevig geprijsd moet zijn.

evr66 op 8 jan 2020 16:39

Relatief kleine markt, zeker in NL/BE. En dat Red Creek spant ook wel echt de kroon qua prijsvoering

Is die jij hebt vriendelijker geprijsd dan @evr66?
Er zijn vele verschillende prijzen te vinden op het web maar ik vind ze zelf nog steeds te duur… Zag laatst een 2de handsje maar er waren er vele die dat snoepje in hun bezit wilde hebben dus was al weer opgegeten😋
Net als waxtafels, die zijn ook veel te duur, ook die heb ik nog niet op de kop kunnen tikken

LA NORMA😍☃️

Betaalde EUR 26 voor het complete ding. Vond ik wel netjes ;)

Geen idee of ze nog gemaakt worden, kwam uit Fr, misschien kan @rogier dat nagaan?

Edwin van Riel

😵 Dat is geen geld in vergelijk😃
@Rogier al een pallet van de rotobrushes bestelt?☃️

LA NORMA😍☃️

We horen hem al even niet, druk aan het rondbellen denk ik ;)

Edwin van Riel

Voor de beter zoekers op www

null

Edwin van Riel

null

Kwaliteit kan ik niks over zeggen. Heb wel de skiklemmen van dit merk en die zijn top.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 08 jan 2020 17:51

null

Kwaliteit kan ik niks over zeggen. Heb wel de skiklemmen van dit merk en die zijn top.

Sjaak27 op 8 jan 2020 17:50

Ik heb deze werkt goed

@ Alex; sorry dat de link niet meteen werkte! Ik had enkel copy paste gedaan😀
Maar de opties na jou post lijken me voldoende

Plaats een reactie