Wie is bekend met bad kleinkirchheim?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Bad Kleinkirchheim

Uit onverwachte hoek willen onze vrienden toch nog op wintersport in maart naar dit gebied wegens prijs verhouding en goede skipas wissel regeling.
Wie is hier al een keer geweest in dit gebied en kan er me iets over vertellen?
En met name over het landal park wat er ligt dat zal dan onze verblijf worden!
Ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen wil graag weten of het wat is!
Ook het feit dat geen van de kinderen 2 slaapjes nodig hebben veranderd en boel nu

*bericht bewerkt door Freerider op 08 jan 2020 17:56

Ik ben er we eens geweest, maar dat was in de zomer. Het Landal park is niets bijzonders, maar dat hoeft natuurlijk ook niet perse bijzonder te zijn. Voordeel is wel de ligging, omdat het gebied 2 kanten heeft wat gesplitst wordt door de weg die door het dorp gaat. Het gebied is niet bijzonder groot, maar dat is misschien met jonge kinderen ook niet de bedoeling. Wij zijn er 2x geweest in de zomer. 1e keer was in een hotel naast het Landal park. 2e keer was in St. Oswald in een goed verzorgt appartementen complex, wat misschien ook wel de moeite is om te bekijken. https://www.oswaldeck.at het ligt direct naast de piste in de kleine deelgemeente St. Oswald. Het wordt wordt gerund door een sympathiek echtpaar die ook een eettentje runnen onder aan de piste. Rondom liggen leuke restaurantjes waarmee partnercontracten zijn gesloten zodat je hier ook heerlijk kunt eten of een goede afhaal pizza kunt halen. Ski technisch zit het wel snor en op een uurtje rijden heb je de verborgen parel van de Turracher Hohe. Niet heel groot maar zeker een bezoekje waard https://www.turracherhoehe.at/nl Het appartementen complex beschikt over een prettige sauna en fijne wijnkelder.
Veel plezier alvast

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Een goed skigebied zonder meer of minder. Ontzettend rustig, kwaliteit pistes goed. Verbinding tussen 2 kanten krakkemikkig met oude liften.

Ik zou er niet speciaal terug naartoe gaan, maar zou er ook niet tegen opzien.

Ik woon er! We hebben een appartementenhuis hier. Het is inderdaad een gebied dat nog niet bekend is bij de grote mensenmassa. Wachttijden komen hier zelden voor. De liften zijn inderdaad niet superdeluxe, maar brengen je gewoon naar boven.

Ik ben er twee jaar geleden geweest en het gebied, de pistes, hebben mij wel verrast. Voor mij een old school skigebied met idd wat oudere liften maar de sfeer die er is en de leuke pistes met name achteraan rechts op de kaart hebben ons veel plezier gegeven. Prima hutten op de berg trouwens!!

Don

wij zijn er jaartje of 7 geleden geweest (op het landal park)
de ligging van t park is wel lekker, ons huisje lag echt langs de piste, dus we hadden ski-in ski-out.
De liften waren toen al iets ouderwetser alhoewel een aantal wel geupgrade waren geloof ik.
Verder was het groot zat en hebben we ons er prima vermaakt eigenlijk, grootste nadeel is dat t “wat verder rijden” is.
Apre-Ski is natuurlijk niet heel bruisend, maar wij waren er met familie met wat kinderen (wij hadden toen nog geen kinderen) en hebben ons daar prima vermaakt.

Wij zijn hier 3 jaar geleden geweest op het Landal park. Landal park was prima, niet heel veel goede eetgelegenheid in de directe omgeving vonden wij. Skischool om de hoek was perfect voor de kids. Verder prima pistes en hutjes aan de pistes, alleen de liften zijn erg oud maar doen het prima. Als we een cijfer moeten geven dan zou dat overall een 7 zijn.

Dank voor de reacties! altijd fijn mede wintersporters die bereid zijn om wat kennis te delen :)
Maar het is inmiddels niet meer nodig, we hebben dit gebied toch maar links laten liggen :)

In de zomer ooit geweest, rondgewandeld. Wat ons vooral is bijgebleven was het extreem slechte weer (zicht minder dan tien meter) en de verouderde lift installaties.

Volgens de locals geen heel druk gebied "zoals in Tirol".

*bericht bewerkt door KartorNL op 14 jan 2020 10:07

Dank voor de reacties! altijd fijn mede wintersporters die bereid zijn om wat kennis te delen :)
Maar het is inmiddels niet meer nodig, we hebben dit gebied toch maar links laten liggen :)

Freerider op 14 jan 2020 09:28

Welk gebied ligt er dan rechts van Bad Kleinkirchheim? ;-)

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

@mv Heidi Alm :P

@mv Heidi Alm :P

Freerider op 14 jan 2020 13:00

Daar ben ik zomers wel eens geweest trouwens. 3 sleepliftjes en dan houdt het wel op 😩

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

O is dat een skigebied, ik wou net vragen wat de entree daar kost.

Plaats een reactie