Welke sfeervolle plaats voor niet-skiërs, met mooie wandelroutes?

Wij willen een weekje naar de sneeuw maar dan vooral om te wandelen. We zoeken een gezellige plaats, maar niet té druk. Echte apres-ski zoeken we niet, wel leuke restaurantjes en wat gezelligheid. We willen wandelingen maken met mooie uitzichten, maar ook een tocht met een slee, keer winkelen in een grotere plaats of andere dingen doen die de moeite waard zijn. Aangezien wij nog nooit op wintersport geweest zijn, hebben we geen idee waarnaar toe. Ik zoek vooral een sfeervolle plaats, maar het moet ook niet uitgestorven zijn. En ergens waar het sneeuwzeker is. We denken er over met de trein of het vliegtuig te gaan, dus goed openbaar vervoer is dan ook wel handig. Wie heeft de gouden tip voor ons?

Ik vergeet erbij te zeggen dat we iets in Oostenrijk zoeken…

Seefeld in Tirol!

Dorp 1200m hoogte, dus redelijk sneeuwzeker, kijk maar eens op de webcam: https://seefeld.panomax.com/schanze
Heel veel wandelmogelijkheden zowel vanuit het dorp alsook in het nabijgelegen Karwendel natuurgebied.
Vrij grote autovrije zone in het centrum waar je behoorlijk kan shoppen.
Vlot bereikbaar met de trein (station in het dorp) en vliegtuig (luchthaven Innsbruck op minder dan een half uur met de taxi)

Naar Innsbruck voor een dagje citytrippen kan met de trein.

Met ruim 10 jaar ervaring vanaf 1800m. naar 2800m. met een ongekend panorama over een groot gedeelte van besneeuwde Alpen. Luxe en minder luxe plaatsen met legio terrassen en winkels. Met stoeltjesliften tot grote telecabines met uitzicht over de skipistes. En ik heb het over wandelen door sneeuwzeker gebied. Alleen, uitwijden heeft geen zin, want het is in Frankrijk.

Hen48

Zillertal heb je trein door het dal lopen. En bus maar hintertux Gletscher. In zomer heb je kaart waar mee je gratis met de trein kan en bus . Weet niet hoe dat in de winter is .
Sneeuwzekerheid weet ik niet . Ben nooit in de winter geweest.

Voor sneeuwzekerheid , meteen appartement de sneeuw in zou ik voor Frankrijk kiezen. Meteen vanuit appartement de sneeuw in en niet eerst met een gondel mee te hoeven .
En genoeg wandel mogelijkheden en zo weer terug in appartement .

Hen48

Het Zillertal is beneden bij de dorpen nu niet bepaald sneeuwzeker, er zijn ook in Oostenrijk veel plaatsen die dat wel zijn en waar vanuit het dorp zo omhoog gewandeld kan worden of de lift en naar beneden wandelen.

Dienten Die Alte schule

Bedankt voor de reacties. Seefeld lijkt me wel wat, maar de hotels zijn er wel erg duur. Meer tips zijn welkom!

Gasthuis Lederer Saalbach

Valmorel kon ook nog wel wat zijn. Wandelen specifiek omgeving Doucy.

It is an amazing world

Plaats een reactie