Val Cenis 21 maart met spoed hulp, tips gevraagd

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Cenis

iedereen dank voor de reacties!, heb nu een beter beeld gekregen betreft het gebied en de condites eind maart…
Er hangen webcams in het dorp die terug gaan naar maart 2019 en dat met andere youtube filmpjes maakte mij het meest duidelijk dat ik hier niet eind maart wil zijn, groen dal met witte papsneeuw linten die ook nog eens vrij vlak zijn, niet te vergeten dat we meerdere malen de escargot(slak) piste moeten nemen om bij een lift te komen en om terug naar de accomodatie te komen.
Dat tesamen met oude liften en vele sleefliften heeft mij niet kunnen overtuigen om hier te boeken.
Wintersport is ook in de sneeuw buiten spelen met de kinderen en tot rust komen in de skilift en genieten van het uitzicht.

Inmiddels hebben we La Plagne geboekt een gebied waar ik ook meerdere malen ben geweest en dat voelt qua hoogte en infrastructuur een heeeel stuk beter aan om eind maart heen te gaan :)
De euphorie is groot nu ik weet dat ik dit jaar toch weer op wintersport mag gaan!! :)

Freerider op 22 jan 2020 06:17

Als ik je wensen en noden lees, dan moet je eens montgenevre checken. tot Pasen sneeuw in het dorp, twee jaar geleden chalets zelfs moeten uitschuppen door zware sneeuwval. Dorp ligt op >1800 meter, dus neerslag betekent tot Pasen bijna altijd sneeuw. Spelen met de kinderen kan op de font de neige gemakkelijk aangezien deze een grote vlakte is aan het dorp met perfecte hellingen om te sleeen. Skipas is einde seizoen ook belachelijk goedkoop: vorig jaar na wat gereken van de mevrouw aan de kassa uitgekomen op 157 euro voor zes dagen ski.

Aub jongens, breng die man aub weer niet aan 't twijfelen! 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

Born to run. B.S.

@dan58 zo lang het niet dumpt, mogen we toch wel een beetje lol maken hier? ;)

Edwin van Riel

@evr66

Graag zelfs, maar pas schreef IEMAND dat dit best in het " inside" topic moest.
😆😅😄😃😂
🤔🤔🤔🤔🤔
😉😉😉😉😉

Born to run. B.S.

@dan58 Vertel eens?

😆😅😄😃😂
🤔🤔🤔🤔🤔
😉😉😉😉😉

*bericht bewerkt door evr66 op 24 jan 2020 12:39

Edwin van Riel

Willem Vermandere, B. Folkzanger schreef ooit :

Ik noeme géén namen, "t is te delikate.♪♫

Born to run. B.S.

Ja @dan58 ik wil het ook wel eens weten!

😆😅😄😃😂
🤔🤔🤔🤔🤔
😉😉😉😉😉

Bla, bla, bla.

Soms laat mijn geheugen me in de steek.🏂⛷⛇❄⛄ 🚠
👅👅👅

Born to run. B.S.

@Freerider Je wekt nu een verkeerder indruk van het gebied. Er zijn nauwelijks oude liften in het Lanslebourg en Lanslevillard gedeelte (80% van de pistes in het gehele gebied). In dit gedeelte is er nog 1 oude lift, Plan Cardinal, in een uithoek van het gebied. Er zijn de afgelopen jaren diverse liften vernieuwd, ook worden er volop andere investeringen gedaan om het gebied te verbeteren. Er zijn legio mogelijkheden om de groene Escargot piste die je noemt te vermijden en een flink deel van de pistes kan besneeuwd worden. Daarnaast is het gebied zeer sneeuwzeker. Persoonlijk heb ik geen ervaring in Maart, maar in de kerstweek heb ik regelmatig meegemaakt dat veel gebieden gebrek aan sneeuw hadden en het in Val Cenis al goed tot zeer goed was qua condities en relatief rustig. In de laatste week van het seizoen in April is er nog de Belgische week, dus neem ik aan dat er zelfs dan nog prima skicondities zijn.

Prima dat je gekozen hebt voor La Plagne, maar graag bij te feiten blijven.

Poudreuse op 23 jan 2020 23:05

null

Ik zie hier toch echt 1 TSD lift en 2 TSF liften boven in de top…de F staat voor Fixe oftewel vast aan de kabel…
Dat zijn dus de feiten…

Dat feit klopt, De TSF2 Plan Cardinal is de oude lift die ik ook noemde. Bij de TSF4 Met ligt met ingang van dit seizoen een lopende band waardoor het instappen comfortabel is. Rechts op het kaartje staat de Arcelins TSD6, die een paar jaar geleden gebouwd is en die naar een van de hoogste punten gaat in het gebied en boven sleeplift Mont Cenis uitkomt. Hierdoor heb je de sleeplift Mont Cenis helemaal niet nodig. De gondel in het midden die uitkomt op 2100m is vorig jaar nieuw opgeleverd.

Nogmaals de indruk die je wekt, dat er vooral oude liften en sleepliften in het gebied zijn en de twijfel over de sneeuwzekerheid is naar mijn mening onterecht. Naar welke webcam refereer je als je het hebt over groene linten?

Plaats een reactie