Ski uitrusting in het vliegtuig

Binnenkort vlieg ik met Transavia naar Innsbruck. Ik ben van plan mijn eigen skies en schoenen mee te nemen.
Als ik bagage bijboek voor mij uitrusting, kan ik die tassen dan opvullen met pullies en andere kleding of gaan ze daar moeilijk over doen? Vorige keer heb ik dat niet gedaan, maar een beetje extra bescherming kan geen kwaad (en het scheelt natuurlijk met het bijboeken van ruimbagage)

0

Officicieel mag het bij de meeste maatschappijen niet. Maar dat kun je het beste even na lezen.
In de praktijk heb ik nog slechts 1 keer op internet gehoord van iemand waar ze lastig over deden, en dat was Lufthansa.
Vooropgesteld dat je binnen het maximum gewicht blijft.
Als je een aparte schoenen en ski tas hebt, worden ze mischine al its lastiger.
Ik zou dus aanraden:
Skies met wat kleding in tas. Schoenen met overige kleding in handbagage(als handbagage gratis is).
Dan heb je namelijk altijd je schoenen, mocht bagage vertraagd of kwijt zijn.
Doen ze dan moeilijk bij het inchecken over de andere spullen in je ski tas, dan haal je die er uit, stopt ze in je handbagage en stopt je schoenen in de ski tas of aparte schoenen tas(moet je dan wel meehebben).

Ik heb al een aantal keren met Transavia gevlogen. Ik stop meestal wel wat extra zaken in mijn ski- en in mijn schoenentas. Paar extra schoenen of zelfs mij toilettas. Als ik vlieg heb ik verder alleen handbagage dus alle beetjes helpen. Wel zie ik trouwens regelmatig passagiers die hun helm los als (extra) handbagage meenemen. Ik stop hem altijd in de koffer die als handbagage meegaat. Los scheelt wel weer ruimte in je handbagage…
Heeft iemand die dat doet er wel eens commentaar op gekregen?

Aftellen maar!

Bij Transavia mag je ski-uitrusting maximaal 15 kilo wegen. Een paar extra spullen kunnen geen kwaad is mijn ervaring, maar aan 15 kilo zit je best snel met ski’s, schoenen, een helm en de tas waar het in zit.

Toen ik naar Calgary vloog vanaf Amsterdam heb ik contact gehad met de luchtvaartmaatschappij via e-mail (Jet Airways met overstap met WestJet). Bevestigd gekregen dat ik mijn snowboardtas kon gebruiken als enige checked baggage met daarin alle kleren enzo zonder extra kosten.
Bij inchecken snapten ze het niet, wilden ze me extra checked baggage aansmeren, ik heb de mail laten zien met de bevestiging dat het wel kan, meisje moest even naar de hoofdbalie, toen was het prima. Moraal van het verhaal: afstemmen met de luchtvaartmaatschappij en bevestiging bij de hand hebben.
Maar kan zomaar voorstellen dat Transavia waar we voor elke scheet bij moet betalen het niet op deze manier kan. Zelfde voor KLM, waar je (ook intercontinentaal) ook voor checked baggage moet betalen.

Je kunt eventueel je ski tas iets aanvullen. Zelf doe ik altijd mijn gymschoenen en badslippers en een skibroek bij mijn skies in de tas.
Badslippers aan beide punten van de ski en gymschoenen aan de onderkant , broek wikkel ik om de bindingen. Dit voor de bescherming want er wordt soms wat ruw mee omgegaan bij het inladen. Uiteraard is het ook ruimtebesparend in je tas.
Mijn skischoenen en helm zitten in 1 tas. Skischoenen vul ik op met skisokken en skibril. Helm wikkel in een trui (ook weer voor bescherming) en stop daar 2 pully’s in.
De rest past dan wel in mijn handbagage.

Dus je checkt je ski’s en skischoenen in 2 aparte tassen in @mark.? Telt dat dan als 1 stuks extra ruimbagage?

Wintersportuitrusting bij Transavia zijn 2 stuks
1 tas voor je skischoen en 1 tas met skies + stokken (of 1 snowboard)
Zelf heb ik een skischoenen tas waar ook mijn helm in past. Soms zie je dat ze 'm er los aanbinden , maar daar ben ik niet zo’n fan van.
Dit staat ook op de website.
Je wintersportuitrusting mag maximaal 15 kg wegen en kan bestaan uit:
•1 paar ski’s, 1 paar schoenen, 1 paar stokken, skihelm of
•1 snowboard met 1 paar schoenen, skihelm of
•1 slee van maximaal 120 x 50 x 40 cm, skihelm

Ik neem mijn ski-schoenen altijd als handbagage mee in het vliegtuig.
Dit om het risico te vermijden dat je ski-uitrusting als ruimbagage vertraagd aankomt of zoek raakt. Ski’s kan je overal zo huren , maar passende huurschoenen zijn minder snel te vinden.

Een helm zou ik niet ‘onbeschermd’ in een zachte tas als ruimbagage meegeven. Er wordt toch met die tassen gegooid. Ik pak mijn helm altijd in mij koffer met harde schaal.

Ik ben eens in Canada wezen skien en kon toen alles in een normale reiskoffer kwijt, inclusief skischoenen en gewone kleding. Ski’s zelf lokaal gehuurd. De jas die je draagt in het vliegtuig is dan ook gelijk de ski jas.

Afhankelijk van de tas, ga je al snel richting de 15kg. Ski’s zitten tegenwoordig tussen 3 en 3,5 kg (inclusief binding). Dus 6 tot 7 kg per paar. Schoenen tussen de 4 en 5 kg.
Zeg ski’s plus schoenen 12kg.
Helm 500-600g. Stokken zeg 600g. Zit je op 13kg. Plus tas.
Lichte schoenen en ski’s 2 kg minder.

Zelf net terug met Transavia (wat een hell, 7 uur vertraging, maar overmacht). 2 paar snowboards +bindingen in 1 tas kwam op 13kg. Schoenen gewoon los ingecheckt was geen probleem.

Met het bespaarde bedrag is de tas er al uit ;-)

Iemand met WizzAir gevlogen? Ga deze vrijdag naar Servië voor 5 dagen en wou mijn ski’s, stokken en skischoenen meenemen. Ik vind nergens wat de toegestane gewicht is van zo een ski tas. Ben in december naar Italië geweest met Ryanair en in Charleroi vlieghaven hebben zij zelfs niet eens gewogen. Toen heb ik ski’s met wat kleren ingepakt en dan aparte tas voor schoenen en helm. Dus twee stuks bagage en deden ze niet moeilijk hier over. Prijs bij Rayanir was 90e heen en terug. Met WizzAir neem ik voor het eerst keer skiuitrusting mee en weet niet of ik het alles in een zak stop of twee zakken. en weet niet hoeveel kg’s het toegelaten is.Bedankt voor jullie antwoorden. Groetjes, Dejan

Ik vlieg dit jaar ook voor het eerst samen met mn vriendin met Transavia. Transavia laat maar 15 kilo per persoon aan Wintersportuitrusting toe en daar kom ik met 1 paar ski’s, 1 paar skischoenen en een helm en de tas al aan. Ik heb een grote skitas waar twee paar ski’s (die van mij en van mijn vriendin) in kunnen.
Heeft er iemand ervaring met samen voegen van de skiuitrusting bij Transavia, dus 1 tas met twee ski’s van ca. 20 kilo en 1 tas van ca 10 kilo, zodat je samen op 15 kilo gemiddeld komt?

You're stronger than the mountain!

@Dejan Staat keurig op de site:

null
null

U only live ones

Ik vlieg dit jaar ook voor het eerst samen met mn vriendin met Transavia. Transavia laat maar 15 kilo per persoon aan Wintersportuitrusting toe en daar kom ik met 1 paar ski’s, 1 paar skischoenen en een helm en de tas al aan. Ik heb een grote skitas waar twee paar ski’s (die van mij en van mijn vriendin) in kunnen.
Heeft er iemand ervaring met samen voegen van de skiuitrusting bij Transavia, dus 1 tas met twee ski’s van ca. 20 kilo en 1 tas van ca 10 kilo, zodat je samen op 15 kilo gemiddeld komt?

Carel op 1 feb 2020 18:57

Ik heb geen ervaring met Transavia, maar ik heb nog nooit gehoord van een vliegmaatschappij waar je mocht ‘middellen’.
Ik zou een skitas met beide paar skis’s doen, en zorgen dat die onder 15 kilo blijft, en dan schoenen en andere spullen in een ‘gewoon stuk bagage.
Als je de twee paar ski’s echt niet in een tas krijgt onder de 15kg limiet, zou ik gewoon twee ski tassen meenemen, voor ieder een. Dan kun jer nog iets van kleding bij stoppen, en schoenen en helm als handbags mee, sowieso veiliger optie, ivm schade aan helm en kwijtraken/vertragen schoenen.

Kijken ze ook daadwerkelijk wat er in je tas zit? Wij vliegen met transavia. Ik zou graag zowel ski’s als board meenemen. Mijn man neemt ski’s mee. We hebben een tas waar alles in past (ik zal eens op het gewicht letten). Maar wil natuurlijk niet dat ze moeilijk gaan doen op schiphol. Dan check ik liever van te voren een extra set in. Iemand ervaring?

Hallo, twee weken geleden met WizzAir gevlogen naar Belgrado. Heb mijn twee paar ski’s met andere spullen meegenomen in 1 tas en in het andere tas mijn skischoenen. Twee tassen apart, maar gewicht was juist onder de 32kg. Dit was geen enkel probleem. Bij de ski’s zaten nog kleren bij, handschoenen, … Hebben ze niks gevraagd. Transportband op en het was weg.

Plaats een reactie