Bubbel in belag na waxbeurt

Gisteren besloten mijn board een goede waxbeurt te geven voordat we vertrekken. Eerst begonnen met een hotwax scrape om de base te cleane, gevolgd door de koperen borstel. Nadien een goede basiswax erop gezet, laten harden en erna geschraapt. Nog een keer gevolgd door een speedwax op crayon manier aangebracht, ook deze laten harden en geschraapt. Na het borstelen met nylon en paardenhaar viel mij opeens 2 "bubbels" op de base, dacht eerst nog overtollig wax maar dat is het niet. Je ziet het aan de rand van de rode letter en voelt ook een klein beetje reliëf van de rand van de bubbel.

Enig idee wat dit kan zijn? Te lang met het ijzer op 1 plek gebleven, waardoor lijm misschien is losgekomen?

null

*bericht bewerkt door Sidinic op 19 jan 2020 11:23

Ik spreek helaas uit ervaring. Heb me laten vertellen dat het komt omdat de lijmlaag op die plek dan niet 100 procent is, er zit dan lucht op die plek en warme lucht zet uit en dan krijg je zon bubbel. Kan gerepareerd door expert. Met n naald halen ze de lucht eruit, lijm erin en plat drukken. Dan base grind en zie je er niks meer van.

Gaatje boren, beetje Epoxy erin spuiten, goed aandrukken en vastzetten met lijmklemmen. Klaar. Dat je een minimaal stukje epoxy in de base hebt ipv belag zou me niet boeien, anders iets epoxy er uit halen en vullen met ptex

Edwin van Riel

Ok, bedankt voor het antwoord. Bizar na 2 jaar. Komende week maar is gaan horen bij bij de speciaalzaak als ze er iets aan kunnen doen of weet iemand een expert regio Belgisch Limburg

expert regio Belgisch Limburg [post]Sidinic op 19 jan 2020 13:13[/post][/quote]
Watersport centrale in Genk, Pure PJ en Bonte’s boardshop in Diest

null

Als het om deze bulten gaat denk ik niet dat het belag zelf los is. De randen zijn mijns inziens veel te scherp.
Zitten de schroeven van de binding op deze plek?

smeltskiservice.nl

Valt zoiets niet onder garantie? Van een snowboard mag je verwachten dat hij langer mee gaat dan 2 jaar (of iets langer). Ik zou zeggen dat dit dan niet moet kunnen.

Geen garantie i.v.m. onderhoud zelf gedaan en niet professioneel laten doen werd mij destijds verteld. Slaat natuurlijk nergens op, de meeste mensen doen geen gekke dingen met een waxijzer. Maar dat zal de meeste winkeliers een zorg zijn helaas. Vragen kan natuurlijk altijd 😉

Hij is inderdaad maar 2 jaar oud en nog steeds in garantie. Ik heb contact opgenomen met het merk om te zien wat ze kunnen/willen. Mijn ander board is 4 jaar en daar is nog niks aan. De boards zijn altijd met grote zorg gewaxt en geborsteld, dus vind het raar dat het na 2 jaar ineens opkomt. Komende dinsdag een afspraak met iemand die er veel vanaf weet.

Garantie komt in principe van de verkopende partij, niet rechtstreeks van de fabrikant. Dus zou ff contact opnemen met de winkel waar je je board gekocht hebt.

Laat even weten wat diegene zegt, vind ik wel interessant.

In principe komt juist de garantie van de fabrikant. Van een paar skies of snowboard mag je verwachten dat die zeker meer dan twee jaar (volledige winterseizoenen) mee kan. Ik zou zelfs 5 jaar aannemelijk vinden. De winkel zou je gratis moeten helpen de garantie te krijgen. Bij Burton (bindingen) en BOA (salomon schoenen) heb ik super “garantie gevalletjes” gehad: kosteloos defecte elementen vervangen.
Succes!

In principe komt juist de garantie van de fabrikant. Van een paar skies of snowboard mag je verwachten dat die zeker meer dan twee jaar (volledige winterseizoenen) mee kan. Ik zou zelfs 5 jaar aannemelijk vinden. De winkel zou je gratis moeten helpen de garantie te krijgen. Bij Burton (bindingen) en BOA (salomon schoenen) heb ik super “garantie gevalletjes” gehad: kosteloos defecte elementen vervangen.
Succes!

Auke83 op 19 jan 2020 23:17

Je haalt hier fabrieksgarantie en zgn non-conformiteit door elkaar. Je moet sowieso bij de winkelier zijn. Ik acht de kans bijzonder klein dat TS daar succes zal hebben.

null

Als het om deze bulten gaat denk ik niet dat het belag zelf los is. De randen zijn mijns inziens veel te scherp.
Zitten de schroeven van de binding op deze plek?

Smelt op 19 jan 2020 16:28

Dit lijken mij ook geen bubbels maar vanaf een foto is dit lastig om er een conclusie aan vast te hangen. Mij lijkt het eerder dat dit altijd al in het belag heeft gezeten maar dat het nooit is opgevallen. Als ik winkelier was zou ik een (gratis) stonegrind voorstellen en kijken hoe het er dan uit ziet. Waarschijnlijk zie/merk je er dan niks meer van.
Gewoon mee langs de winkel gaan waar het board vandaan komt en hun de mogelijkheid bieden dit netjes op te lossen.

Übung macht den meister!!!

Waarom zou de winkel dit gratis moeten oplossen?

Waarom zou de winkel dit gratis moeten oplossen?

DrPhil op 20 jan 2020 11:37

Zou je de exacte text kunnen quoten waarin ik stel dat de winkelier dit gratis op moet lossen? Ik kan het namelijk niet vinden maar misschien lees ik er wel overheen.

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 20 jan 2020 12:11

Übung macht den meister!!!

Het gaat hier niet over jouw tussrnkomst maar die van Auke…denk ik 🤔

*bericht bewerkt door dan58 op 20 jan 2020 11:51

Born to run. B.S.

Goed. Laat ik het anders vragen. Waarom zou de winkel dit “netjes“ moeten oplossen?

Goed. Laat ik het anders vragen. Waarom zou de winkel dit “netjes“ moeten oplossen?

DrPhil op 20 jan 2020 11:57

Zou je de exacte text kunnen quoten waarin ik stel dat de winkelier dit netjes op “moet” lossen?

Übung macht den meister!!!

Waar staat dat ik jou quote?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 20 jan 2020 12:21: Kom op, op dit soort gekibbel zit echt niemand te wachten.

Waar staat dat ik jou quote?

DrPhil op 20 jan 2020 12:21

Ook dat vind je nergens terug in mijn tekst.
Kom op @DrPhil ik weet dat je beter kunt dan dit.

Übung macht den meister!!!

Het is gewoon een vraag naar aanleiding van je post.

Gewoon ff langs de shop gaan waar je hem gekocht hebt, misschien dat ze de mogelijkheid bieden om het op te lossen. Dan kan je daarna weer lekker boarden.
Had wel eens mijn board laten stonegrinden dat werkt ook misschien wel hierbij.

Het is gewoon een vraag naar aanleiding van je post.

DrPhil op 20 jan 2020 12:37

Ik stel nergens dat de winkelier iets “moet” dus misschien kun je nog eens naar je vraag kijken. Dan kan ik er een bevredigend antwoord op geven.

Übung macht den meister!!!

Heb je toevallig ook een grotere foto van je board achterzijde en voorzijde ?Kan het misschien zijn dat jet ter hoogte van je inserts zijn? Als dat zo is, kan het zijn dat je dan misschien onbewust onbewust je schroeven te strak hebt aangedraaid waardoor die in je belag gedrukt heeft en dit heeft uitgedrukt.

*bericht bewerkt door franky82 op 20 jan 2020 15:50

@DrPhil en @RFKANGOO Hou op met kibbelen. En vooral@DrPhil hou op met telkens dit soort discussies uitlokken.

Click. Click. Peace

Update:

Vandaag even naar Pure PJ gegaan, een man met veel ervaring qua herstellingen en dergelijke. Hij bevestigt idd dat het ijzer net iets te lang op het belag heeft gelegen, maar gelukkig zijn de plekken niet de luchtbellen die wijzen dat de base aan het loslaten is.

Het komt erop neer dat we eigenlijk een klein beetje base verbrand hebben en dat die gestolt is in deze vormen. Ik moest me hierover geen zorgen maken. Mja better safe than sorry…

Na het verlof krijgt hij daar een grondige beurt en wordt er ook terug structuur ingezet. Hij zat helaas de komende week al op zijn limiet qua onderhouden.

Plaats een reactie