Ski's online kopen.

Zijn er ervaringen met Ski's online kopen, met name Conrad sport in Duitsland ?

ik heb al een x aantal ski's kunnen testen, en een keuze kunnen maken.

Conrad is prima. Fijne winkel ook, kundige en behulpzame mensen, ook buiten de webshop.

Verder zelf goede ervaringen met oa snowcountry, ekosport, xspo, bergzeit, bittl, snowinn en glisshopp.

Edwin van Riel

Paar jaar geleden mijn ski’s daar gekocht. Waren in een dag of 3 binnen…

Prima dus.

Prima online winkel. Toevoeging aan lijstje van evr66 snow-how.de

Keller sport, ski and more, nog 2 voor het lijstje.😉

Bla, bla, bla.

Begin deze maand nog een paar ski’s gekocht bij Conrad. Hele scherpe prijs en zonder verzendkosten. Binnen een week in huis en goed verpakt. Keurig ingesteld op zoollengte, alleen de binding (DIN -waarde) zelf nog (laten) instellen.
Paar jaar geleden overigens ook bij Ski and More goede ervaring.

Als je op idealo.de of geizhals.at zoekt dan zul je ook nog mooie aanbiedingen/shops kunnen tegenkomen.

Ik heb zonet besteld bij XSPO, waren 18€ goedkoper dan bij Sport Conrad (440 vs 458€). Vroeger ook al bij XSPO besteld, zeer tevreden van.

Fijne zaak. De spullen zijn ook snel binnen. Zou wel de bindingen laten controleren door een vakman.

Fijne zaak. De spullen zijn ook snel binnen. Zou wel de bindingen laten controleren door een vakman.

Ekosport, ging perfect. Zoollengte was al ingesteld, instellen bindingen moet je zelf doen. Advies met instelwaarde zit erbij.

*bericht bewerkt door vlam op 19 jan 2020 20:44

Sport-Conrad heb ik nu een stuk of 5 keer ski’s gekocht. Altijd goed gegaan. Zelfs een keer de vraag gekregen of ik zeker was van de zoolmaat gezien het anders was dan voorheen, waren ski’s die ik voor iemand anders bestelde. Super service dus.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Sport-Conrad heb ik nu een stuk of 5 keer ski’s gekocht. Altijd goed gegaan. Zelfs een keer de vraag gekregen of ik zeker was van de zoolmaat gezien het anders was dan voorheen, waren ski’s die ik voor iemand anders bestelde. Super service dus.

iorusroos op 19 jan 2020 20:59

Dat is netjes!

Click. Click. Peace

ook goed: sportaixtrem.com uit Frankrijk (bestelling van ondertussen bijna 3 jaar geleden)
Vlotte levering binnen enkele dagen na bestelling, inclusief volledige bindingnafstelling van schoenmaat en DIN-waarde (natuurlijk zonder mogelijkheid tot visuele controle van voorwaartste druk of effectieve uitdrukkracht).

Voordeel van ekosport (ook goede ervaring hiermee ivm bestelling dit jaar) = als je in Frankrijk zou gaan skiën, kan je bij problemen altijd in 1 van de fysieke winkels aan de voet van de Alpen langsgaan (Chambéry / Albertville / Grenoble / …).
Bij Ekosport moest je zelf wel de DIN-waarde van de bindingen afregelen , hoewel ze alle gegevens hadden gekregen en de lengte van de schoenzool wel ingesteld hadden. Eigenlijk hadden ze beter de schoenlengte ook volledig mis ingesteld zodat er niemand per ongeluk de skis zou hebben gebruikt (DIN waarde was op minimum ingesteld = DIN 3.0, waardoor ze wel heel gemakkelijk zouden hebben gelost)

Glide on!

Ik heb zonet besteld bij XSPO, waren 18€ goedkoper dan bij Sport Conrad (440 vs 458€). Vroeger ook al bij XSPO besteld, zeer tevreden van.

dimitomba op 19 jan 2020 19:48

XSPO is ook een fijne winkel. Heb zelf ook goede ervaringen met skitreff.de , zeker in het naseizoen goede opruimingen.

Iets te vroeg gebluft over XSPO. Mijn ski’s die ik net heb besteld blijken, anders dan dat hun site vermeldt, dan toch niet op voorraad! De levertijd (2-4 dagen) zal dus uitlopen… Hopelijk heb ik ze op tijd. Volgende woe vertrekt de bagage… :-(

Dat is iets wat ik meermaals hoor over online shops. Ze vermelden dat ze alles in stock hebben om klanten niet naar andere sites weg te duwen. Indien je je ski’s laattijdig besteld (zoals ik) kan je best even laten bevestigen of ze ze daadwerkelijk wel op stock hebben… Fingers crossed.

Vorige week nog een set HEAD ispeed pro besteld bij XSPO, en in 3 dagen in huis.

Vorige week nog een set HEAD ispeed pro besteld bij XSPO, en in 3 dagen in huis.

Atomic- op 21 jan 2020 20:48

Best gek met jouw forumnaam…

I can stick uphill ice, on my saucer...

sportslife4you.de (Ski Keller Krueger) is ook betrouwbaar. De website ziet er niet uit, maar de levering is snel (België - 2 dagen). Dit jaar al 3 paar ski’s besteld - altijd netjes op tijd en goede service. Goede prijzen ook trouwens.

*bericht bewerkt door Hupla op 21 jan 2020 21:46

Vorige week nog een set HEAD ispeed pro besteld bij XSPO, en in 3 dagen in huis.

Atomic- op 21 jan 2020 20:48

Best gek met jouw forumnaam…

Shane op 21 jan 2020 21:00

Haha precies wat ik ook dacht!! :D

Bestelling reeds geplaatst bij Conrad sport, als het goed is wordt het morgen met UPS geleverd.

Ik heb ski’s besteld bij Sport Robl in Oostenrijk. https://www.sport-robl.at.
Verzenden kost 20 euro, nadat ik via de mail had gevraagd of verzenden naar Nederland mogelijk is.

Nadeel van dit systeem is dat de verkoper mijn adresgegevens verkeerd heeft ingevuld(geen straatnaam, geen huisnummer, verkeerde postcode), en het nu maar de vraag is hoe en wanneer het pakket ooit in mijn handen gaat komen. Dit is wel iets om mee te nemen als je overweegt om op deze manier spullen te bestellen. Ik heb mijn Ski’s de komende anderhalve maand niet nodig, maar het is toch vervelend.

*bericht bewerkt door moderator op 22 jan 2020 22:33

Heb met zowel Sport Conrad als XSPO goede ervaring (jaar of 4 à 5 geleden). Bij beide een keer een paar ski’s besteld en zijn netjes geleverd en ook bindingen goed gemonteerd.

Ik heb zonet besteld bij XSPO, waren 18€ goedkoper dan bij Sport Conrad (440 vs 458€). Vroeger ook al bij XSPO besteld, zeer tevreden van.

dimitomba op 19 jan 2020 19:48

XSPO is ook een fijne winkel. Heb zelf ook goede ervaringen met skitreff.de , zeker in het naseizoen goede opruimingen.

Maarten80 op 20 jan 2020 13:36

Bij Skitreff heb ik ook een keer ski’s gekocht en deze afgehaald onderweg naar Oostenrijk. Ze zitten zo’n 5km vanaf de A8 in Nellingen, een stukje voor Ulm.
https://goo.gl/maps/NDvH1uy5fHhbWNwr5

Bestelling bij Conrad Sport na 3 dagen in huis, netjes verpakt, ski’s zonder krasjes binnen gekregen. Zelfs het stickertje van de adviesprijs zat er nog op.

Begin April gaan de ski’s ( Rossignol Hero Elite Plus Ti (2019/20)) de sneeuw in.

Heb mijn eerste paar ski’s ook gekocht bij conrad, super snelle service en een scherpe prijs!

Ook al eens bij Conrad gekocht. Prima prijs en snelle levering. Bergzeit ook. Ekosport in 2018 naar het vakantie adres laten sturen. Was wat langer onderweg dan verwacht. Maar dat kwam denk ik eerder door de drukte rond de feestdagen. Bestel vaker in Duitsland voor bv. fietsonderdelen en dat is altijd prima en nooit echt lang onderweg.

No whining, more play.

Alleen ter plaatse de ski’s nog laten controleren op de afstelling van de bindingen.

Besteld bij Sport Roble (https://www.sport-robl.at/). Email wordt snel op gereageerd, 29 euro verzendkosten. Vandaag prachtige skies in ontvangst genomen, binnen 5 dagen. Uitstekende service, goede ervaring hier.

BW
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Plaats een reactie