Jas houden of niet

Hallo allen,

Afgelopen week heb ik een jas besteld, een andere variant van een jas die ik al heb. Vorig jaar heb ik ook een jas van het merk Geograpical Norway gekocht en daar ben ik heel blij mee. Afgelopen week kreeg ik mijn nieuwe binnen, maar ik ben er nog helemaal zeker over. Het materiaal waarvan de jas is gemaakt is een kruising van soft-shell en scuba stof, maar ik twijfel of het warm genoeg is. De dikte van de stof valt niet tegen. Eenmaal aangetrokken voelt de jas ook warm aan maar dit is uiteraard in het Hollandse zachte winterweer en niet bovenop een piste. Hebben jullie ervaring met dit soort jassen?

null

Lijkt me niet 100% waterdicht (naden). Dus leuk als het niet sneeuwt(/regent).

Vind ’ m wel erg mooi! :-)

Ik ski trouwens ook vaak met softshell; met regen is het waardeloos maar verder voldeed het altijd wel prima.

Hij is wel leuk, maar waterdicht? denk dat hij bij Sneeuw/regen wel nat wordt, zo moeilijk te zeggen. Zit er geen beschrijving in het etiket? als het te koud is doe je gewoon laagje extra aan

Dienten Die Alte schule

Als je bedoelt dat hij deels neopreen is, dan lijkt me dat bijzonder slecht te ventileren. Neopreen an sich is wel warm. (Mijn overschoenen bij mtb in de winter zijn neopreen). Verder vraag ik me af hoe winddicht hij is.

*bericht bewerkt door DrPhil op 23 jan 2020 18:53

Mooi ding maar voor wintersport lijkt het me toch niet echt geschikt ivm wind- en waterdicht. Maarja in het funpark komen ze ook gewoon met lange truien aanzetten dus misschien ligt het aan mij :D

Ik heb besloten om de jas te houden, het zal misschien niet de warmste jas zijn maar de temperaturen zijn ook niet heel laag. Bovendien heb ik nog een andere jas die wel ontzettend lekker warm zit! Bedankt voor alle reacties, ik heb er zeker wat aan gehad ;-)

Plaats een reactie