Skihelm in handbagage, mag dat?

Goedemiddag, Wellicht is het al eens voorbij gekomen maar ik kan enkel informatie vinden op een forum pagina uit 2011 dus ik vraag het maar even opnieuw. Wij vliegen met het personeel als uitje richting de sneeuw in Oostenrijk. Helaas mogen we enkel handbagage meenemen. Mag een skihelm mee in de handbagage? heeft iemand hier ervaring mee?
Op websites van schiphol en transavia krijg ik niet echt de juiste informatie te vinden. Misschien weet iemand hier meer.
Alvast bedankt!

Als het in de handbagage past, waarom denk je dan van niet?

En anders zet je de helm gewoon op je hoofd en zeg je dat je niet zo zeker van de piloot bent. ;)

Waarom alleen handbagage?
En wat doe je dan met je skischoenen / skibroek / warme kleren?

Helm in handbagage mag geen probleem zijn, zolang het maar in je carry-on tas past (met afankelijk van luchtvaartmaatchappij verschillende maximum afmetingen).

Glide on!

Is geen enkel probleem! Skischoenen, skihelm en andere benodigdheden zijn echt is ook geen probleem. Het enige dat als handbagage probleem oplevert is een scherp voorwerp van groter dan een x aantal centimeters.

Chrz!
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 24 jan 2020 15:38

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Dankjewel! We gaan het proberen… Waarom de rest niet. Nou kleren kunnen prima mee in een klein koffertje. We gaan als bedrijfuitje maar 2 dagen dus veel hoeft niet mee. Voor degene die schoenen mee wilde hebben we 2 ruimkoffers geregeld( we gaan met meer dan 30 personen). Helaas was er voor de helm geen ruimte meer en ga ik voor de 2 dagen wel even op een huurboardje :).

Als het in de handbagage past, waarom denk je dan van niet?

En anders zet je de helm gewoon op je hoofd en zeg je dat je niet zo zeker van de piloot bent. ;)

DSvier op 24 jan 2020 14:10

😂 Die ga ik onthouden!

Ik doe mijn helm altijd bij mijn skischoenen in de tas. Die mogen als extra handbagage mee. Nooit enig probleem mee gehad.

Ik doe mijn helm altijd bij mijn skischoenen in de tas. Die mogen als extra handbagage mee. Nooit enig probleem mee gehad.

mukkie op 24 jan 2020 16:03

Wat is dat, extra handbagage?

Zoiets als de zesde teen denk ik, een extra hand.😀

Born to run. B.S.

Het is een serieuze vraag, aangezien ik er nog nooit van heb gehoord en tegenwoordig alle bagagevakken afgeladen vol zitten.

Ik doe mijn helm altijd bij mijn skischoenen in de tas. Die mogen als extra handbagage mee. Nooit enig probleem mee gehad.

mukkie op 24 jan 2020 16:03

Wat is dat, extra handbagage?

DrPhil op 24 jan 2020 17:42

Naast je handbagage mag je meestal nog een accessoire tasje meenemen. Zie hieronder de regels van KLM als voorbeeld.

Algemene inbegrepen handbagagevrijstelling
Economy Class op Europese en intercontinentale vluchten
1 stuk handbagage, max. 55 x 35 x 25 cm (21,5 x 13,5 x 10 inch)
1 accessoire, bijvoorbeeld een handtas of een laptop, max. 40 x 30 x 15 cm (16 x 12 x 6 inch)
Totaal gewicht max. 12 kg (26 lbs)

*bericht bewerkt door Martin9 op 24 jan 2020 19:50

🏂

Ja, dat weet ik, maar daar voldoet een (extra) tas met schoenen en helm natuurlijk nooit aan.

Je kan bij veel maatschappijen gewoon tickets kopen die recht hebben op twee stuks handbagage. Dat is niet bepaald revolutionair. Denk maar aan ronkende namen zoals “economy+” of “business”.

Ook kan je extra handbagage vaak goedkoper als upgrade bijbestellen dan een volwaardige koffer.

Als alle handbagagecompartimenten vol zit worden die dan even goed in het ruim gestouwd (maar je geeft ze dan af bij het toestel i.p.v. vooraf in te checken).

Ja, dat weet ik, maar daar voldoet een (extra) tas met schoenen en helm natuurlijk nooit aan.

DrPhil op 24 jan 2020 19:52

@DrPhil ik kan je verzekeren dat een skischoen tas (weliswaar zonder helm) met inhoud door KLM wel als accessoire gezien wordt. Ik vlieg wekelijks tussen de UK en NL vv. en neem regelmatig mijn boots mee (vanwege binnen skiën in Castleford) als accessoire bij KLM. Nooit enig probleem gehad in de meer dan 50 keer dat ik het gedaan heb.

BW
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 24 jan 2020 20:17

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Goed om te weten. Maar je helm erbij maakt wel een groot verschil.

Als het in de handbagage past, waarom denk je dan van niet?

En anders zet je de helm gewoon op je hoofd en zeg je dat je niet zo zeker van de piloot bent. ;)

DSvier op 24 jan 2020 14:10

Ook ff je skischoenen aan doen.

Als het in de handbagage past, waarom denk je dan van niet?

En anders zet je de helm gewoon op je hoofd en zeg je dat je niet zo zeker van de piloot bent. ;)

DSvier op 24 jan 2020 14:10

Ook ff je skischoenen aan doen.

Met hele personeel in een vliegtuig naar de sneeuw is sowieso niet het slimste idee gezien de opwarming van de aarde.

Beter dan een eigen vliegtuig voor elk personeelslid.

Ja, dat weet ik, maar daar voldoet een (extra) tas met schoenen en helm natuurlijk nooit aan.

DrPhil op 24 jan 2020 19:52

@DrPhil ik kan je verzekeren dat een skischoen tas (weliswaar zonder helm) met inhoud door KLM wel als accessoire gezien wordt. Ik vlieg wekelijks tussen de UK en NL vv. en neem regelmatig mijn boots mee (vanwege binnen skiën in Castleford) als accessoire bij KLM. Nooit enig probleem gehad in de meer dan 50 keer dat ik het gedaan heb.

BW
D

dokteruk op 24 jan 2020 20:17

Zit wel een verschil tussen de KLM of bijv een prijsvechter. KLM kijkt niet of je tas 1 mm te groot is. Bij een prijsvechter mag je meteen je beurs trekken.

Met hele personeel in een vliegtuig naar de sneeuw is sowieso niet het slimste idee gezien de opwarming van de aarde.

MaartenAmsterdam op 25 jan 2020 10:20

Het is anders nog koud genoeg hier.

(Ik vind het trouwens een volstrekt onnodig zure opmerking)

Ik doe mijn helm altijd bij mijn skischoenen in de tas. Die mogen als extra handbagage mee. Nooit enig probleem mee gehad.

mukkie op 24 jan 2020 16:03

Mogen je skischoen mee als extra bagage buiten je gewone handbagage?

Vaak leveren dit soort topics meer vragen op dan antwoorden ;)

Aftellen maar!

Plaats een reactie