Krokusvakantie/voorjaarsvakantie 2020

Wij gaan met Krokus (23/2) toch nog even richting Oostenrijk. Hier en daar vind ik nog wel accommodatie, maar we zoeken vooral een gebied waar geen ellenlange files aan de liften gaan staan. Heeft er iemand tips? Ervaring? Het gebied hoeft helemaal niet groot te zijn.

Als je vroeg kan opstaan dan zou ik zeggen Ischgl.
's Ochtends voor de massa naar boven (aan de dalliften kan er op piekuren wel een massa volk staan), eens boven in het skigebied is de lift capaciteit zo gigantisch dat je nergens lang moet schuiven. De pistes die zijn daardoor natuurlijk wel wat drukker

In de Steiermark zijn er voldoende gebieden die niet druk zijn in de vakanties. Natuurlijk wel iets langer rijden en geen last van München.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 25 jan 2020 09:43

May the ski force be with you !!

@skiwi, bedankt, maar ik heb het wel even gehad met Ischgl ;-)

@CJAHulskamp, is mss inderdaad nog een idee. Nog nooit geweest. Afstand houdt me niet tegen. Is alleen wat vervelend voor de dochter :-)

In de Steiermark zijn er voldoende gebieden die niet druk zijn in de vakanties. Natuurlijk wel iets langer rijden en geen last van München.

CJAHulskamp op 25 jan 2020 09:43

Dat! Of Karinthië, Sillian e.o.

Höchkonig en onze ervaring met carnaval in het Brandnertal was ook niet slecht

@vlinder72, nou vindt Hochkönig met de carnaval krokus best druk, ik ga dat weekje net even naar huis :)

Dienten Die Alte schule

@elly3 Zou ik ook doen zonder kinderen. Helaas zitten wij dit jaar vast aan de krokus/carnavalsvakantie. Maar voor qua carnavalsdrukte valt Hochkonig reuze mee als je dat vergelijkt met andere skigebieden.

Wij waren vorig jaar in de Krokus in Kirchberg, daar was ik echt positief verrast over de wachttijden bij de liften (vrijwel 0). Weet niet of dat consequent is en het was ook geen carnaval, maar al met al ging het prima.

Höchkonig en onze ervaring met carnaval in het Brandnertal was ook niet slecht

vlinder72 op 25 jan 2020 12:48

Ik vrees dat gezien o.a. Bayern ook vakantie heeft, het Brandnertal wel eens druk zou kunnen zijn, niet?

@JanVdB Twee jaar geleden met de carnavalsvakantie niet. Het was wel wat drukker maar nauwelijks wachttijden. Behalve bij de oude 2 zitter aan de kant van Burserberg maar is zijn altijd een kleine wachtrij (die lift is ook erg langzaam).

Wel merkte ik dat er ieder jaar meer Zwitsers kwamen skiën. Volgens mij is het Brandnertal niet super in trek bij Duitsers en dat is ook niet raar. Montafon is iets verder. Veel groter en moderner en toegankelijk met dezelfde skipas .

Plaats een reactie