Niveau kinderen/huurski’s

Hoi,

Over drie weken staat onze skivakantie weer voor deur, heerlijk! Onze meiden (9, 11, 12) gaan voor de derde keer mee op wintersport en hebben de afgelopen twee jaar beide keren les gehad, maar wij namen ze ook mee uit skiën. Gaan straks voor weer op skiles voor 3 dgn in een klein groepje. Wij willen vast de ski’s reserveren, zodat we op zondagochtend snel de piste op kunnen, maar weet niet of ik de meiden als beginner moet opgeven of één niveau erboven. Ze komen al lekker mee met ons van alle blauwe pistes en rood gaat ook best prima. Nou was er het afgelopen jaar natuurlijk wel droomsneeuw. Harde of ijzige pistes hebben ze nog nooit gezien :). Parallel skiën gaat al best aardig. Onze jongste is een racemonster, de middelste wat voorzichtiger. De oudste probeert met ons mee te skiën en zal ons binnen twee jaar voorbij gaan ben ik bang (met haar jongste zusje).

Wat zal ik aangeven als niveau? Of maakt het niet zoveel uit, ik neig zelf nog een beetje naar beginner, maar misschien hebben ze net wat extra nodig om meer te leren en vooruit te gaan.

Gr. Renate

Ik zou een stapje boven beginner gaan zitten en vragen of de leraar het de eerste dag even in de gaten wil houden. Komt wel goed allemaal dan.

Edwin van Riel

Natuurlijk niet als beginners! Ze hebben toch al twee weken ervaring?

Beginner houdt in dat ze effectief alles nog moeten leren. Leren hoe ze ski’s moeten aandoen, hoe ze moeten wandelen met ski’s, hoe ze een liftje nemen, simpele glij oefeningen. Lekker saai als je al rode pistes kan skiën. Dan moet je niet schrikken dat je kinderen op een bepaald punt gaan zeuren of stagneren.

Gewoonlijk worden alle gevorderden ingedeeld obv ervaring en krijg je dus groepjes met 1-2 weken ervaring, 3-4 weken, …

Dank jullie wel! Weet ik wat we gaan kiezen 👍🏻.

Komt wel goed. Bij ons belde op een gegeven moment de leraar even naar de verhuurDer wat ze mee moesten geven ;)

Edwin van Riel

Hou er rekening mee dat je bij de verhuur als Nederlander vrij standaard ‘strafkorting’ krijgt. Dus een Nederlander die zegt dat hij gevorderd is wordt ingedeeld als een lokaal figuur die roept dat hij gemiddeld kan skiën.

En dat heeft natuurlijk een reden. ;)

Hou er rekening mee dat je bij de verhuur als Nederlander vrij standaard ‘strafkorting’ krijgt. Dus een Nederlander die zegt dat hij gevorderd is wordt ingedeeld als een lokaal figuur die roept dat hij gemiddeld kan skiën.

En dat heeft natuurlijk een reden. ;)

DSvier op 25 jan 2020 19:22

tsja, ik begreep al dat een Nederlandse landes na 3 jaar op niveau 9 tot 10 zit ;)

Edwin van Riel

tsja, ik begreep al dat een Nederlandse landes na 3 jaar op niveau 9 tot 10 zit ;)

evr66 op 25 jan 2020 19:30

Nou, precies. ;)

Wat zijn hun gewichten \ lengtes. Bij juniorskis is dat van groot belang.

Click. Click. Peace

tsja, ik begreep al dat een Nederlandse landes na 3 jaar op niveau 9 tot 10 zit ;)

evr66 op 25 jan 2020 19:30

Nou, precies. ;)

DSvier op 25 jan 2020 19:57

Dan dus beter ‘beginner’ aangeven om goede ski’s mee te krijgen 🙈 😂.

Wat zijn hun gewichten \ lengtes. Bij juniorskis is dat van groot belang.

Rogier op 25 jan 2020 20:05

die staan allemaal op het formulier ingevuld, dus dat wordt daar wel goed geregeld dan, toch? De oudste dochter is al wat volwassenen voorbij in lengte en gewicht ondanks haar leeftijd (ze is al zo’n 1.76, maar pas 12 jaar), de twee andere meiden vallen nog met gemak in de junior categorie.

Het gaat me niet eens zozeer om de afstelling. Maar vanaf ca 130 heb je grof gezegd twee modellen ski’s bij de juniors:

  • standaard prima voor kinderen met slechts een paar weken ski-ervaring.
  • race / high-end dit zijn stijvere ski’s meestal gebruikt door race-klasjes en skiclubs, tegenwoordig zien we ook veel freestyle achtige ski’s onder deze high end noemer vallen.

Dus daarom mijn vraag als ze rond de 130 zijn heb je niet eens een keuze aan type ski (wel aan het kleurtje :-) ) en daarna is het of ‘standaard’ of ‘high-end’.

Click. Click. Peace

Het gaat me niet eens zozeer om de afstelling. Maar vanaf ca 130 heb je grof gezegd twee modellen ski’s bij de juniors:

  • standaard prima voor kinderen met slechts een paar weken ski-ervaring.
  • race / high-end dit zijn stijvere ski’s meestal gebruikt door race-klasjes en skiclubs, tegenwoordig zien we ook veel freestyle achtige ski’s onder deze high end noemer vallen.

Dus daarom mijn vraag als ze rond de 130 zijn heb je niet eens een keuze aan type ski (wel aan het kleurtje :-) ) en daarna is het of ‘standaard’ of ‘high-end’.

Rogier op 25 jan 2020 20:32

Dat dacht ik dus ook in de junior-categorie, daarom was ik een beetje in twijfel, omdat ik uit drie categorieën kon kiezen. Met drie zouden ze een beetje tussen de eerste en tweede in zitten, in jouw verdeling op zeker in de eerste categorie 😉. Ze hebben vandaag met grote ogen naar de Hahnenkammrace zitten kijken en vroegen zich af ze dan nog tien of twintig jaar op skiles moesten om ook zo te kunnen skiën 😂.

Komt vast wel goed bij de skiverhuur. Wij vullen onze formulieren bij de skiverhuur altijd eerlijk in, gaat toch om een stukje veiligheid.

De jongste is trouwens 1.52 en de middelste 1.62. We hebben drie lange meiden. De jongste zal misschien nog net 130 mee kunnen krijgen.

Komt wel goed. Bij ons belde op een gegeven moment de leraar even naar de verhuurDer wat ze mee moesten geven ;)

evr66 op 25 jan 2020 18:45

Die ervaring heb ik ook gehad bij onze zoon paar jaar geleden. Vond ik erg leuk en bij zoon wakkerde dat de interesse in materiaal aan.

❄️

Het gaat me niet eens zozeer om de afstelling. Maar vanaf ca 130 heb je grof gezegd twee modellen ski’s bij de juniors:

  • standaard prima voor kinderen met slechts een paar weken ski-ervaring.
  • race / high-end dit zijn stijvere ski’s meestal gebruikt door race-klasjes en skiclubs, tegenwoordig zien we ook veel freestyle achtige ski’s onder deze high end noemer vallen.

Dus daarom mijn vraag als ze rond de 130 zijn heb je niet eens een keuze aan type ski (wel aan het kleurtje :-) ) en daarna is het of ‘standaard’ of ‘high-end’.

Rogier op 25 jan 2020 20:32

Begrijp ik nou goed dat je onder een bepaalde lengte geen freestyle skies kunt huren?
Onze dochter is 10 jaar, 126 cm lang en gaat komende vakantie freestyle lessen volgen. Ze heeft dan dus ook freestyle skies nodig gaf de skischool aan. Wij dachten die gewoon te gaan huren in Oostenrijk, maar is dat dan überhaupt wel mogelijk?

Het gaat me niet eens zozeer om de afstelling. Maar vanaf ca 130 heb je grof gezegd twee modellen ski’s bij de juniors:

  • standaard prima voor kinderen met slechts een paar weken ski-ervaring.
  • race / high-end dit zijn stijvere ski’s meestal gebruikt door race-klasjes en skiclubs, tegenwoordig zien we ook veel freestyle achtige ski’s onder deze high end noemer vallen.

Dus daarom mijn vraag als ze rond de 130 zijn heb je niet eens een keuze aan type ski (wel aan het kleurtje :-) ) en daarna is het of ‘standaard’ of ‘high-end’.

Rogier op 25 jan 2020 20:32

Begrijp ik nou goed dat je onder een bepaalde lengte geen freestyle skies kunt huren?
Onze dochter is 10 jaar, 126 cm lang en gaat komende vakantie freestyle lessen volgen. Ze heeft dan dus ook freestyle skies nodig gaf de skischool aan. Wij dachten die gewoon te gaan huren in Oostenrijk, maar is dat dan überhaupt wel mogelijk?

t@sje op 26 jan 2020 21:17

Sommige merken hebben al twintips vanaf ca een meter… dus moet wel lukken. Maar neem even de tijd om een winkel te vinden :-)

Click. Click. Peace

Plaats een reactie