Nieuwe skischoenen

En dan hebben "wij…ouderen " dan weer een voorsprong. 😉😆

Born to run. B.S.

Nou hier ben in weer hoor! Skischoenen getest en wat een verschil! Nog steeds wel licht brandende voetjes na het uitdoen maar bij lange na niet wat ik bij de Salomon had. Weet niet of meer mensen daar last van hebben bij een indoorhal? Ik denk dat hij nog iets te strak zit op mijn zesde teen (die kan echt niets hebben). Dus dat nog even uit laten freezen. Voorderest geen koude voetjes gehad in ieder geval 😁

*bericht bewerkt door Demini op 01 feb 2020 23:21

eerst maar eens een week op skien, dan kijken wat er overblijft aan pijntjes (wel die 6e teen laten fixen idd). Let er op dat je de schnallen boven op je voet niet strak aantrekt. Dichtklikken met een pink is voldoende.

Dichtklikken met een pink is voldoende

@elisabeth101 Hier was onze leraar het de laatste vakantie niet mee eens, onze hele groep had dit ook maar de leraar sjorde fff bij iedereen z’n schoen vast waardoor je dacht ik krijg geen bloedtoevoer meer😅 ik vroeg naar de uitleg van hem waarom en de rede volgens hem is dat je juist je voet goed omsloten moet hebben voor een directe of iig een directere overbrenging. Iedereen stond meteen z’n schoenen weer losser te zetten😂 maar we waren meteen lekker in gesprek over het skiën dus dat was top☃️ Na wat klooien met de schnallen staan ze nu wel degelijk strakker bovenop de voet en juist weer losser bij het scheenbeen, rede daarvan is dat je juist goed moet leren flexen was zijn mening en langzaam aan ga je die weer strakker zetten. Maar als je ook maar enigszins wat speling rond de voet hebt kun je nooit een goede overbrenging hebben. Allemaal heel logisch als je erover nadenkt en ik zeg dus niet dat jij of wie dan ook zijn schoen te los heeft maar nu ik mijn onderste 2 schnallen van de schoen strakker heb staan is de overbrenging wel degelijk directer dan zoals jij zegt met je pink dicht drukken is voldoende.

LA NORMA😍☃️

Klinkt alsof iedereen daar te grote schoenen heeft😉 voor zover ik weet moet je schoen zo pas zitten dat je die 2 voetschnallen niet nodig hebt voor n goede pasvorm. Aantrekken knelt alleen maar zenuwen en bloedvaten boven op je voet af, is mij geleerd.

Maar ach zoveel mensen zoveel wensen😁

Hahah, ik wist al dat deze reactie ging komen😂

LA NORMA😍☃️

Hier inderdaad hetzelfde. Zou zelfs een makkelijk pisten kunnen skiën zonder ze dicht te hebben. Wel hoorde ik dat wedstrijd skiërs ze dan ook nog eens zo strak dichtdoen dat hun voeten compleet afgesloten zitten. Na de afdaling moeten ze dan ook meteen open. Dus denk dat het ook een voorkeur is. Ik hoef namelijk geen doodgeknepen voetjes 🤣 aangezien ik geen wedstrijdskiër ben. Maar wel grip.

Update 1001, vandaag langs geweest en uitgelegd van de brandende tenen. Voorkant van de schoen in de pers gezet om mijn 6de teen meer ruimte te geven. Nou we gaan het zien 14 maart (gelukkig want eerst hadden we deze week op het oog pfffoe!).

Niet eerst even paar uurtjes indoor hier? Mocht er nog wat aangepast moeten worden, dan kan dat nog voor de vakantie ;)

Edwin van Riel

Ja ik heb ze natuurlijk al een keer getest. Nu wil ik voordat ik weer ga aanpassen eerst een weekje skiën :) Aangezien ik tijdens het skiën geen last had. Dus even kijken of er nog een weekendje tussen komt of niet.

Plaats een reactie