Zwarte zaterdag 22 februari

Hoi allemaal.
Wij gaan dit jaar voor het eerst met de kids in de krokusvakantie. We gaan naar Riezlern (voralberg, kleinwalsertal). Het ligt vrij gunstig denk ik, aangezien je niet bij München komt en het is het eerste skie gebied over de grens.
Heeft er iemand tips over de heenreis? Bv welke tijd he het beste kunt vertrekken ivm de file’s.
Bedankt! Groetjes Karin

61 pakken en niet de 3. Die is meestal rustiger. Heel vroeg vertrekken of heel laat (10:00 ofzo).

Waze / Google gebruiken.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Hoe is de dag ervoor als je wel over München moet?

Wij hebben het plan om vrijdag om 1100 te vertrekken en willen die avond bij Rohrdorf uitkomen (uur voorbij München) om dan de volgende dag om 0700 daar te vertrekken en hopelijk zo files bij Kufstein te voorkomen

@marklit goed plan, werkt wel. Wat wij deden is vrijdagmiddag gaan rijden tot Ulm. Dan kun je za ochtend de keuze tussen München en de fernpass nog maken.

Edwin van Riel

Dat was ook een idee geweest. De reden dat ik Rohrdorf heb gekozen is omdat je dan ook via Reit in Winkle kan gaan. Dan benader ik Fieberbrunn vanaf het Noorden

*bericht bewerkt door marklit op 27 jan 2020 07:50

Op dit soort dagen moet je na 7 uur niet in Munchen zijn of nog de Fernpas op moeten.

En hoe zit dat met de grensovergang bij Kufstein

En hoe zit dat met de grensovergang bij Kufstein

marklit op 27 jan 2020 08:54

Die staat ook al heel vroeg vast.

Wij rijden daarom op vrijdag door tot Regensburg. Wij moeten naar Maria Alm. Dat is een uur om maar je vermijdt dan München en Küfstein. Wij hebben geen zin om op zaterdag weer zo vroeg te vertrekken. Wij vinden het onhandig om op zaterdag morgen nog niet in je appartement te mogen.

Hoe is de dag ervoor als je wel over München moet?

Wij hebben het plan om vrijdag om 1100 te vertrekken en willen die avond bij Rohrdorf uitkomen (uur voorbij München) om dan de volgende dag om 0700 daar te vertrekken en hopelijk zo files bij Kufstein te voorkomen

marklit op 27 jan 2020 07:40

Mag normaal gesproken geen probleem zijn en je hebt daar nog wel wat landelijke routes ;-)

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Vrijdag 12 uur bij school … rijden door tot Inzell. Overnachting… rustig opstaan en ontbijten en de laatste 60 km maakt het me dan niet uit of ik er 1 of 2 uur over doe.

En hoe zit dat met de grensovergang bij Kufstein

marklit op 27 jan 2020 08:54

Die staat ook al heel vroeg vast.

Wij rijden daarom op vrijdag door tot Regensburg. Wij moeten naar Maria Alm. Dat is een uur om maar je vermijdt dan München en Küfstein. Wij hebben geen zin om op zaterdag weer zo vroeg te vertrekken. Wij vinden het onhandig om op zaterdag morgen nog niet in je appartement te mogen.

vlinder72 op 27 jan 2020 08:59

Oostenrijk in valt nog wel mee vanuit Kufstein, Oostenrijk uit is wel vervelend bij de grens.

Wij gaan voor het eerst met de kinderen, en dus noodgedwongen in de carnavalsweek. Wel vertrekken we pas op zondag. Wat kan ik aan drukte verwachten?

Hoi allemaal.
Wij gaan dit jaar voor het eerst met de kids in de krokusvakantie. We gaan naar Riezlern (voralberg, kleinwalsertal). Het ligt vrij gunstig denk ik, aangezien je niet bij München komt en het is het eerste skie gebied over de grens.
Heeft er iemand tips over de heenreis? Bv welke tijd he het beste kunt vertrekken ivm de file's.
Bedankt! Groetjes Karin

kaatjuhh op 26 jan 2020 22:40

Check deze topic eens over Montafon, is ongeveer dezelfde richting
https://www.wintersport.nl/forum/topic/383781

*bericht bewerkt door Triple-T op 27 jan 2020 14:25

Wij gaan voor het eerst met de kinderen, en dus noodgedwongen in de carnavalsweek. Wel vertrekken we pas op zondag. Wat kan ik aan drukte verwachten?

bram82 op 27 jan 2020 13:51

Zondag is in dit geval een blessing in disguise. Zal weinig problemen opleveren, bijna iedereen rijdt op zaterdag en vrijdag.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Wij gaan voor het eerst met de kinderen, en dus noodgedwongen in de carnavalsweek. Wel vertrekken we pas op zondag. Wat kan ik aan drukte verwachten?

bram82 op 27 jan 2020 13:51

Zondag inderdaad geen probleem. We gaan nu voor het 5e jaar op rij in de carnavalsweek naar Fieberunn. Wij zijn ook in verband met de kinderen gebonden aan de carnavalsweek :-(.
We rijden altijd via de A3. Soms rond München iets vertraging, en bij Wurzburg i.v.m. baustelle, maar nooit veel.
Over het algemeen kunnen we goed door rijden, op zondag is er ook geen vrachtverkeer.

Wij zijn vrijdag gelukkig vrij dus gaan donderdagavond, wij gaan naar Zwitserland,. Flumse berg, iemand tips over de route Google geeft over Antwerpen en Luxemburg aan, iemand ervaring met deze route door Frankrijk? Of toch a61 nemen?

@Noorderling

Lees hierboven de tip van @Triple-T en volg de link. 😉

Born to run. B.S.

Wij zijn vrijdag gelukkig vrij dus gaan donderdagavond, wij gaan naar Zwitserland,. Flumse berg, iemand tips over de route Google geeft over Antwerpen en Luxemburg aan, iemand ervaring met deze route door Frankrijk? Of toch a61 nemen?

Noordeling op 27 jan 2020 16:32

Ja dat is een prima route. Die nemen wij ook, alleen wat later op de vrijdag dan jullie (kinderen tot 16:00 uur school). Deze route is veel rustiger dan over Duitsland. Het enige knelpunt is Brussel net voordat je de weg naar Luxemburg op gaat. Hierna gaat het vlotjes, Straatsburg -Basel. We overnachten dan in de buurt van Basel waar we meestal rond 23:00-23:30 aankomen. Het kan in Zwitserland op zaterdag ochtend trouwens in de buurt Zurich best druk zijn. Ik weet niet of je onderweg overnacht maar het is wel iets om mee rekening te houden (m.a.w. het is niet onverstandig vroeg op te staan). Wij rijden nagenoeg naar hetzelfde eindpunt, 30 minuten verder, Flims

Ik hoop dat je er wat aan hebt @Noordeling

Groetjes,
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Dank voor de info!

@dokteruk

weet niet van waar je komt uit N. maar probeer anders de volgende keer eens over Luik, kan je Bxl mijden als de pest.

Born to run. B.S.

Verwacht zeker dat het druk word, NL Midden en Zuid heeft vakantie en ook enkele duitse deelstaten.

Geen idee waar je woont maar ik zou kiezen voor een van onderstaande routes:
Arnhem-Dortmund- dan de 45 (siegen/giessen) dan richting Wurzburg
of
Arnhem-Dortmund-Kasel-Fulda-Wurzburg.
Zou zeker Frankfurt en Karlsruhe vermijden zeker kans op files.

Groeten, Harald

Wij zijn vrijdag gelukkig vrij dus gaan donderdagavond, wij gaan naar Zwitserland,. Flumse berg, iemand tips over de route Google geeft over Antwerpen en Luxemburg aan, iemand ervaring met deze route door Frankrijk? Of toch a61 nemen?

Noordeling op 27 jan 2020 16:32

Grappig wij gaan op vrijdag ochtend weg rond 9 uur alleen dan nemen we de A65 bij kreun Mutterstadt in plaats van de A6,A5 omdat daar nu ik vaak kijk altijd file staat omdat weg werkzaamheden zijn. @Noordelinh Hotel of Appartement in flims?

Ja dat is een prima route. Die nemen wij ook, alleen wat later op de vrijdag dan jullie (kinderen tot 16:00 uur school). Deze route is veel rustiger dan over Duitsland. Het enige knelpunt is Brussel net voordat je de weg naar Luxemburg op gaat. Hierna gaat het vlotjes, Straatsburg -Basel. We overnachten dan in de buurt van Basel waar we meestal rond 23:00-23:30 aankomen. Het kan in Zwitserland op zaterdag ochtend trouwens in de buurt Zurich best druk zijn. Ik weet niet of je onderweg overnacht maar het is wel iets om mee rekening te houden (m.a.w. het is niet onverstandig vroeg op te staan). Wij rijden nagenoeg naar hetzelfde eindpunt, 30 minuten verder, Flims

Ik hoop dat je er wat aan hebt @Noordeling

Groetjes,
D

dokteruk op 27 jan 2020 17:32

@dokteruk

weet niet van waar je komt uit N. maar probeer anders de volgende keer eens over Luik, kan je Bxl mijden als de pest.

dan58 op 27 jan 2020 20:04

@dan58 Ook weleens gedaan, vanuit Rotterdam levert Eindhoven, Maastricht, Luik, Luxemburg geen tijdswinst op door de extra kilometers. Bovendien is Eindhoven ook een knelpunt in de avondspits. Maar ik houd het in de gaten.

Chrz!
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Wij gaan altijd een dag eerder pakken in ons geval een hotel bij München, lekker wat eten tot rust komen, douchen slapen en dan in de ochtend douchen ontbijten en laatste stuk. Kom je fris en fruitig aan op de bestemmeing, maar dat moet natuurlijk wel kunnen.

Maar nooit last van files.

*bericht bewerkt door michelr op 28 jan 2020 10:45

Wij gaan voor het eerst met de kinderen, en dus noodgedwongen in de carnavalsweek. Wel vertrekken we pas op zondag. Wat kan ik aan drukte verwachten?

bram82 op 27 jan 2020 13:51

Op zondag? Weinig.

Van zondag op zondag is ideaal echter wordt ook steeds drukker en dan met name de terugreis ! Wij hebben alles uitgeprobeerd en met kleine kids ook steevast vrijdagavond vertrekken en doorrijden en dan een brakke zaterdag op de koop toe nemen. Nu wat ouder (en wijzer ) en zaterdag na de files vertrekken, overnachten in Inzell en zondag laatste stukje (alvast skikleren aan) en dan meteen (en uitgerust) op de skies . Terug op zondag en in de krokus dus ook behoorlijk druk maar je gaat naar je eigen bed dus relaxed. 3 weken geleden op zondag terug en geen enkel probleem maar de krokusweken is ander verhaal.

Grappig wij gaan op vrijdag ochtend weg rond 9 uur alleen dan nemen we de A65 bij kreun Mutterstadt in plaats van de A6,A5 omdat daar nu ik vaak kijk altijd file staat omdat weg werkzaamheden zijn.

KaiserVonB op 27 jan 2020 20:17

61 pakken en niet de 3. Die is meestal rustiger. Heel vroeg vertrekken of heel laat (10:00 ofzo).
Waze / Google gebruiken.

havana op 27 jan 2020 07:27

Eens v.w.b. de A61. En die A65 is inderdaad handig omdat er vaak file bij de rijnbrug staat of verderop A6/A5 vanwege werkzaamheden.

Maar die A8 is de bottle neck. Al vaak genoeg flink stilgestaan, ondanks dat Waze/Maps een uur daarvoor nog meldde dat het prima was. En als je het wel op tijd weet, dan is het enige alternatief nog de A6 (Heilbronn - Crailsheim), maar daar wordt volgens mij flink gebouwd de laatste tijd. Welke van die 2 is nou het meest voorspelbaar?

*bericht bewerkt door Jay op 28 jan 2020 14:41

Bedankt voor jullie reactie’s!

@marklit goed plan, werkt wel. Wat wij deden is vrijdagmiddag gaan rijden tot Ulm. Dan kun je za ochtend de keuze tussen München en de fernpass nog maken.

evr66 op 27 jan 2020 07:46

Heb je nog een idee hoe laat jullie meestal bii Ulm waren? Wij kunnen waarschijnlijk pas on 15 uur vertrekken vrijdag en twijfelen of we ‘ons’ hotel boven Ulm halen.

@marklit goed plan, werkt wel. Wat wij deden is vrijdagmiddag gaan rijden tot Ulm. Dan kun je za ochtend de keuze tussen München en de fernpass nog maken.

evr66 op 27 jan 2020 07:46

Heb je nog een idee hoe laat jullie meestal bii Ulm waren? Wij kunnen waarschijnlijk pas on 15 uur vertrekken vrijdag en twijfelen of we ‘ons’ hotel boven Ulm halen.

Hoi allemaal.

Wij gaan dit jaar voor het eerst met de kids in de krokusvakantie. We gaan naar Riezlern (voralberg, kleinwalsertal). Het ligt vrij gunstig denk ik, aangezien je niet bij München komt en het is het eerste skie gebied over de grens.
Heeft er iemand tips over de heenreis? Bv welke tijd he het beste kunt vertrekken ivm de file's.
Bedankt! Groetjes Karin

kaatjuhh op 26 jan 2020 22:40

Check deze topic eens over Montafon, is ongeveer dezelfde richting
https://www.wintersport.nl/forum/topic/383781

Triple-T op 27 jan 2020 14:25

Wij gaan een van deze tips opvolgen. Vrijdag 21/2 om 15.00 uur - als Zijne Zoonheid zich na school uit zijn carnavalskloffie geworsteld heeft - vertrekken we richting Straatsburg. Daar overnachten we, en de volgende dag karren we via Zwitserland door richting Kappl. Onderweg houden we Waze staande bij, hebben we goede ervaringen mee.

Snow 4 all and all 4 snow

Plaats een reactie