Zwarte zaterdag 22 februari

Hoi allemaal.

Wij gaan dit jaar voor het eerst met de kids in de krokusvakantie. We gaan naar Riezlern (voralberg, kleinwalsertal). Het ligt vrij gunstig denk ik, aangezien je niet bij München komt en het is het eerste skie gebied over de grens.
Heeft er iemand tips over de heenreis? Bv welke tijd he het beste kunt vertrekken ivm de file's.
Bedankt! Groetjes Karin

kaatjuhh op 26 jan 2020 22:40

Check deze topic eens over Montafon, is ongeveer dezelfde richting
https://www.wintersport.nl/forum/topic/383781

Triple-T op 27 jan 2020 14:25

Wij gaan een van deze tips opvolgen. Vrijdag 21/2 om 15.00 uur - als Zijne Zoonheid zich na school uit zijn carnavalskloffie geworsteld heeft - vertrekken we richting Straatsburg. Daar overnachten we, en de volgende dag karren we via Zwitserland door richting Kappl. Onderweg houden we Waze staande bij, hebben we goede ervaringen mee.

Daan3aan op 30 jan 2020 14:36

Mooi budget.
extra hotel+ vignet Suisse + vignet Austria + Arlbergtunnel.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Kijk eens of je vrijdagavond laat nog bij je hotel kunt aankomen. Vaak staat de baas toch achter de bar of een medewerker die de sleutel kan geven…
De laatste 2x kwamen wij rond 22-23u aan. Dan ben je zaterdag al heerlijk op de bestemming. Dan vertrokken we vrijdag rond 12:00 als de jongens uit school kwamen.
Vrijdagmiddag is wel druk, maar je legt toch nog wel afstand af.
Vrijdagavond vanaf 18 uur rijdt het overal prima door. Daar maak ik graag gebruik van. Daar pak je zo 500 km.
Dit jaar hebben ze studieverlof, dus hebben we alle tijd.

Ik denk dat je dan beter de 3 kunt nemen dan de 61. De hoek bij Karslruhe is vaak erg druk en de 8 is ook geen pretje.
Eventuele knelpunten moet je zoveel mogelijk in de avond voorbij.

*bericht bewerkt door Taan op 31 jan 2020 11:12

Kaatjuhh,

wij gaan al jaren naar KWT in deze periode, het beste kun je via de 61 en niet de 3 en ik zou heel vroeg (voor 4 uur) of laat (na 10 uur) vertrekken.

om de drukte te vermijden vertrekken wij op vrijdag met een overnachting in de buurt van Ulm maar we hebben afgesproken om volgend jaar op zondag te gaan rijden.

Zelfde hier, vertrek vrijdag na 12 uur als de jongens uit school komen. Inderdaad na de avondspits kun je lekker doorkachelen en veel km’s maken. Wél hebben we een hotel geboekt met 24 uurs check-in, net bij München. Zaterdag weer lekker vroeg op pad.

Afgelopen 2.jaar naar Grossarl en dit jaar naar Altenmarkt. We vertrekken met jonge kinderen op vrijdagochtend. Rijden dan rustig naar Regensburg. Zijn daar dan tegen etenstijd. Zaterdag binnendoor naar Salzburg. Altijd prima te doen. Zo ontwijken we München.

Ben nog nooit in de carnavals/krokusvakantie op wintersport geweest. Zijn van plan om maandag 24feb rond 11.00 te vertrekken.
Iemand ervaringen met de drukte op de weg op maandag in de vakantie?

Wij rijden terug naar Montafon op vrijdag 21/2
Iemand ervaring met de route via Straatsburg, dan via Offenburg en E531 doorheen het zwarte woud, naar A81 en via de Bodensee naar Bregenz.

Wij rijden terug naar Montafon op vrijdag 21/2
Iemand ervaring met de route via Straatsburg, dan via Offenburg en E531 doorheen het zwarte woud, naar A81 en via de Bodensee naar Bregenz.

Triple-T op 31 jan 2020 14:29

Op vrijdag zou ik gewoon via Bregenz terug rijden.
Zwarte zaterdag is een ander verhaal.

Wij rijden terug naar Montafon op vrijdag 21/2

Iemand ervaring met de route via Straatsburg, dan via Offenburg en E531 doorheen het zwarte woud, naar A81 en via de Bodensee naar Bregenz.

Triple-T op 31 jan 2020 14:29

Op vrijdag zou ik gewoon via Bregenz terug rijden.
Zwarte zaterdag is een ander verhaal.

Ronald16 op 31 jan 2020 15:45

Kunnen pas na schooltijd vertrekken maar om de spits in Belgie te vermijden vertrekken we vrijdagavond rond 22u

Rijd je nou terug of heen naar Montafon? Gevalletje van spraakverwarring?🤔

Rijd je nou terug of heen naar Montafon? Gevalletje van spraakverwarring?🤔

petra4 op 31 jan 2020 20:44

Ik had hem inderdaad als terugweg begrepen, daar ook mijn antwoord op gebaseerd!
Maar als het de heenweg op vrijdagmiddag is, kan je mijn antwoord vergeten…

Met “terug naar Montafon” bedoelde ik, dat het dit jaar het derde jaar op rij zal zijn dat we daar heen gaan. Duidelijk nu 😉
Maar de route kan evengoed dienen als terugweg.
Heeft iemand de route al gedaan de vrijdagnacht van de voorjaarsvakantie?

Plaats een reactie