Kapotte/geknapte Atomic Blackeye TI ski

Hallo allen,

Tijdens m'n wintersport in Portes du Soleil afgelopen week, heeft één ski 't loodje gelegd. Met de punt en de achterkant op een buckel, hoorde ik een luide knap en na de piste zag 't 'r uit zoals op de fotos. Een barstnaad van links naar rechts onder de binding. Ik gok zo dat ik hier weinig meer aan kan repareren, hebben jullie ervaring met iets vergelijkbaars? Daarnaast de vraag; ik heb nu één goeie ski en één slechte/kapotte ski. Is er ergens, voor lotgenoten, een manier waarop ik één ski (met ongeveer even veel "ervaring", zelfde "leeftijd", zelfde lengte/type … nu ik 't zo tiep klinkt het haast alsof ik een TinderSki moet maken, single ski zoekt dito single ski, gat in de markt!) kan aanvullen met een ander exemplaar? Ik zal vast niet de eerste/enige zijn waarbij één ski stukgaat. Hoor graag jullie ervaringen!

Groet,

Wouter

null
null

Deze ski is inderdaad helemaal dood. Hier is echt niets meer aan te doen.

Om een andere single ski te vinden is een bijna hopeloze opdracht.

Click. Click. Peace

Thanks voor je reactie Rogier!

Ik wil de “dit is niet ok”-knop aanklikken, want ik vind het niet oke dat mijn ski helemaal dood is, maar ik denk dat daar de knop niet voor bedoeld is ;-)

Toch jammer dat er nog geen platform is voor “single ski’s”. Om nu een nieuwe set te moeten halen omdat één ski stuk is voelt ergens zonde.

Bindingen overzetten of op Marktplaats zetten, misschien?

oeps… niet best. Gevalletje verzekering? Of zijn daar te oud voor?

Thanks voor je reactie Rogier!

Ik wil de “dit is niet ok”-knop aanklikken, want ik vind het niet oke dat mijn ski helemaal dood is, maar ik denk dat daar de knop niet voor bedoeld is ;-)

Toch jammer dat er nog geen platform is voor “single ski’s”. Om nu een nieuwe set te moeten halen omdat één ski stuk is voelt ergens zonde.

Wouter1981 op 27 jan 2020 11:46

Exact dezelfde ski vinden gaat hopeloos worden vrees ik. Voor zover ik weet doen enkel wat ‘kleinere/niche’ producenten soms aanbiedingen voor single ski’s. (Zag er onlangs nog iets van voorbij komen op de instagram feed van J skis).
In jouw geval zou ik het gewoon zien als een opportuniteit om op zoek te gaan naar een nieuwe set ;)

oeps… niet best. Gevalletje verzekering? Of zijn daar te oud voor?

Sheila op 27 jan 2020 11:54

Ja, d’r komt een dagwaarde-ding uit de verzekering; hoor ik in de loop van de week. Ze zijn ouder dan een jaar dus dan automatisch geen nieuwwaarde meer.

Exact dezelfde ski vinden gaat hopeloos worden vrees ik. Voor zover ik weet doen enkel wat ‘kleinere/niche’ producenten soms aanbiedingen voor single ski’s. (Zag er onlangs nog iets van voorbij komen op de instagram feed van J skis).
In jouw geval zou ik het gewoon zien als een opportuniteit om op zoek te gaan naar een nieuwe set ;)

Nillze op 27 jan 2020 12:40

Ik kan altijd Atomic eens mailen, je weet 't niet… :-) De ski’s waren op zich nog prima dus was nog niet met betere/andere bezig, maar zal me er eens opnieuw in gaan verdiepen :)

Als je Atomic gaat mailen kun je misschien ook een stukje garantie claimen…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Vele fietsmerken bieden een crash replacement aan. Bv. een nieuw frame aan een verminderde prijs na een crash.

Bestaat zoiets niet bij skimerken ?

Yep, ik heb Atomic sowieso een berichtje gestuurd, baat 't niet dan schaadt 't niet. Was voornamelijk nieuwsgierig naar jullie eventuele ervaringen :-)

Doneren aan de gehandicapte sport, voor één benige?

Hmm ter hoogte van de schroeven van de voorbak…

Atomic mailen is zo gek nog niet. Ik heb eens 2 achterbakken gratis laten vervangen omdat een van de veren gebroken was.

Tja, waarschijnlijk een keer iets geraakt of een klapper gemaakt… Vermoedelijk begonnen als een klein scheurtje in de kern en dat is vervolgens door de druk op de ski tijdens het maken van bochten verder gaan scheuren…

Wel apart… Mij is hetzelfde overkomen Met dezelfde ski.
Andere ski heb ik helaas niet meer. Ik skiede
tegen een rand aan.

Doneren aan de gehandicapte sport, voor één benige?

Pakro op 27 jan 2020 20:32

Weet niet of je dit serieus bedoelt, maar toevallig iemand van het weekend in Winterberg gesproken die één been heeft en erg geholpen was met een ski van iemand waar de ander gebroken was. Dus ja, doneren die hap:)

Hmm ter hoogte van de schroeven van de voorbak…

SPAM op 27 jan 2020 20:40

Goed gezien, ik zou toch even de binding loshalen en gewoon eens kijken of er bv in 1x goed geboord is, niet dat er 4 gaten vlak op elkaar zitten zeg maar of dat je iets anders abnormaals ziet. Inderdaad wel frappant dat-ie precies hier breekt. Weliswaar verzwak je altijd iets door te boren, maar ik heb ski’s gehad waar probleemloos 3 sets bindingen op gebruikt zijn, iedere keer opnieuw geboord (zorg wel dat de gaten minimaal een cm uit elkaar zitten) en dat heeft nooit een enkel probleem gegeven.

Edwin van Riel

Dan heb je wel heel raar op een Boekel gestaan eerlijk gezegd. Ik ski de hele dag op Boekel pistes in de Dolomieten en heb dit nog niet meegemaakt. Dus even langs de fabrikant zou ik zeggen want die dingen worden onder extreme omstandigheden getest en goed bevonden

Doneren aan de gehandicapte sport, voor één benige?

Pakro op 27 jan 2020 20:32

Weet niet of je dit serieus bedoelt, maar toevallig iemand van het weekend in Winterberg gesproken die één been heeft en erg geholpen was met een ski van iemand waar de ander gebroken was. Dus ja, doneren die hap:)

Balboa op 27 jan 2020 23:28

Best een mooi idee. Maar ik vraag me af of hier iets “centraals” voor geregeld is, enig idee?

@skimams, jij hebt wel connecties in die kringen toch? Waarheen met de enkele overgebleven ski’s?

Edwin van Riel

oudere topics op dit forum ivm zitskis
Mogelijk zijn er hier mensen die raad weten met 1 lat (of andere mensen kennen die er iets mee zijn)
https://www.wintersport.be/forum/topic/426127
https://www.wintersport.be/forum/topic/404721

Glide on!

Heb ik ook eens gehad op een buckelpiste. Weer iets geleerd: je moet op een buckelpiste altijd blijven skiën en als dat niet gaat moet je nooit tot stilstand komen tussen de buckels maar altijd op een buckel.

Ik heb ze toen ook bij de verzekering geclaimd en nog een heel kleine vergoeding gekregen, nooit gedacht aan een garantieclaim.

Er zit niks anders op dan een ander setje te halen.

Heb vorig jaar met de zelfde ski’s het zelfde gehad, naar de skishop in NL gegaan waar ik ze iets van 4 jaar eerder gekocht had: nieuwe vergelijkbare ski’s van Atomic gekregen!

Dat zijn er dus al 3 bij dezelfde ski!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Klinkt toch wel als een ontwerp-dingetje. Dan gewoon melden waar je hem gekocht hebt plus het feit dat je niet de enige bent. Wie weet komen ze je tegemoet. Anders reisverzekering?

Edwin van Riel

@skimams, jij hebt wel connecties in die kringen toch? Waarheen met de enkele overgebleven ski’s?

evr66 op 28 jan 2020 10:51

Jazekers! Niet weggooien. Adaptive skiërs kan je er nog blij mee maken als de ski in goede staat is! Stuur me maar pb als je wat hebt.

mama on a mission in the snow

Thanks voor je reactie Rogier!

Ik wil de “dit is niet ok”-knop aanklikken, want ik vind het niet oke dat mijn ski helemaal dood is, maar ik denk dat daar de knop niet voor bedoeld is ;-)

Toch jammer dat er nog geen platform is voor “single ski’s”. Om nu een nieuwe set te moeten halen omdat één ski stuk is voelt ergens zonde.

Wouter1981 op 27 jan 2020 11:46

Lijkt me wel heel erg niche.

Dat zijn er dus al 3 bij dezelfde ski!

Shane op 28 jan 2020 17:45

Drie bij eenzelfde ski lijkt me toch geen toeval meer… Ben benieuwd naar de reactie van Atomic, want het lijkt me toch niet dat een ski hoort te breken tussen 2 buckels :)

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Het is moeilijk idd, maar er zijn wel single ski’s online te vinden. Ben toevallig net tegen deze gekomen:
https://allegro.pl/oferta/narty-head-supershape-magnum-170-c…

Dus met een beetje (of eigenlijk heel veel) geluk kan je misschien die van jou vinden.

Waarschijnlijk heeft deze gast de bindingen verwijderd en gebruikt op andere ski’s (of verkocht)

Plaats een reactie