Transparante Ptex aanbrengen

Wie heeft er een oplossing om transparante ptex aan te brengen. Wanneer ik de transparante ptex aanbreng komen daar altijd zwarte/roet druppels bij. Iemand een idee hoe ik dit kan vermijden.

Same here. Is een lastig klusje.

When life gets too complicated.... SKI

Volgens mij met soldeerbout. Ik neem t voor lief. Of gewoon zwart vullen :)

Smelten. Niet branden.

Smelten. Niet branden.

Hoe smelt je die? Föhn?

Soldeerbout voor de hobbiër. Of ptex gun voor de beter uitgeruste ski hobbiër.

Voor sommige types ptex zou een (deftig) lijmpistool ook goed moeten werken (ik heb zelf geen ervaring hiermee).
Op aliexpress zie ik toestellen tot 170W met temperatuurregeling tussen 140 en 220°C staan voor nog geen 15 EUR geleverd.
Ik weet niet of er iemand van het forum zoiets al zelf heeft uitgeprobeerd (PTEX zou 140-150°C nodig hebben).
Nadeel tov een echt ptex pistool lijkt me alleszins dat jet geen hete,vlakke tip hebt waar je ineens mee kunt afstrijken.

ook interessant:
https://wepowder.com/nl/forum/topic/30199

koeienlap op 3 januari 2011 · 19:39
OK een ptex gun zou fijn zijn, maar ik heb nooit zo'n problemen met het gebruik van Ptex…

Kwestie van de plek voorverwarmen, iets waar je lekker op kunt druppelen op de base leggen (vlak naast de te behandelen plek zodat je kunt knoeien voordat je kaars goed fikt). Aansteken en zorgen dat hij mooi netjes brand(de druppels vang je dus op) naar de te repareren plek brengen en echt vlak boven de te repareren plek houden zodat t belag daar ook goed warm wordt, dit zorgt voor betere hechting. Je houdt de ptex stick zo dicht bij de base datie niet meer echt druppelt, maar in 1 keer door blijft stromen als stroperige vloeistof zeg maar, je zult zien dat je candle dan ook niet meer zo gaat roken/gele vlam heeft(geen roet dus)

Die truc van dicht genoeg bij het belag te blijven en een stroperige flow te krijgen zou roetvoerming moeten tegengaan.

*bericht bewerkt door Vivace op 28 jan 2020 08:56

Glide on!

andere mogelijk tool die ik zou proberen: met een regelbaar soldeerijzer heb je ook veel controle over de temperatuur
https://youtu.be/suk5BFA7ETc

Glide on!

Plaats een reactie