Reusch handschoen modificeren voor Leki Trigger S

Heb uiteraard het internet afgestruind naar iemand die onderstaand wellicht al eens gedaan had maar kan niets vinden.

Probleem:
Ik heb heerlijke lederen Reusch Master Pro handschoenen en tevens Leki carbon 11s stokken met Trigger S systeem. Ook het Trigger S systeem bevalt super maar wat niet bevalt zijn de straps. De plastic buckel knelt wat tegen mijn duim en uiteraard moeten de straps (klittenband) telkens los als je de handschoenen uit/aan doet.

Vraag:
Heeft iemand wel eens een Trigger S lusje laten maken (of zelf gemaakt) in een willekeurige (lederen) handschoen? Zo ja, wat voor materialen heb je gebruikt?

Zelf dacht ik aan bv een lederen verstevigings patch/stukje op de handschoen te naaien en een stukje nylon koord gebruiken als lusje. Het lusje door de handschoen en binnen de voering bij elkaar brengen en verbinden (nog geen idee hoe).

Zou top zijn als iemand tips, links of advies heeft!

Volgens mij zit er in de Leki handschoen rondom versteviging zodat je kracht kan overbrengen op dat lusje zonder je handschoen uit elkaar te trekken.

Enkel op één punt verstevigen gaat je handschoenen waarschijnlijk eerder vroeger naar de knoppen helpen.

Je kan ook gewoon skiën zonder de lusjes te gebruiken. Dat doe ik met mijn Hestra handschoenen.

Thanks. Inderdaad zit er een versteviging bij de Leki handschoenen. Bij sommige is dat (zichtbaar) alleen een extra stukje leer wat op meerdere plekken is vast genaaid. Bij andere handschoenen is er ook nog een strap naar de handpalm toe die door het lusje gaat. Lijkt me toch dat er niet zo enorm veel kracht op de lus komt te staan bij een val voordat het trigger systeem z’n werk doet?! Ben er nog niet mee gaan liggen dus zelf geen ervaring mee ;-)

Tuurlijk, zonder lusjes kan ook. Ben 2 weken geleden afgestapt van de klassieke straps en twijfelde of ik zonder ging skiën. Uiteindelijk gekozen voor Trigger S als compromis. Heb in 8 dagen skiën m’n stokken niet op de berg achter gelaten maar zonder lus/strap waarschijnlijk ook niet. Overigens wel een keer een tip achter gelaten in het ijs en op moeten halen…Die zitten bij Leki stokken blijkbaar niet heel erg vast verlijmd.

Ik zou kevlar koord proberen. En pas op met puntbelasting in de handschoen. Die leki overhandschoentjes krijgen best veel te verduren.

Of toch over op leki handschoenen…

Ben super blij met deze Reusch handschoenen dus Leki gaat 'm niet worden…dan liever de trigger straps.

Iemand enig idee of de lus/koord in de Leki handschoenen een kort lusje is of dat deze verder door de handschoen loopt?

Ik zou kevlar koord proberen. En pas op met puntbelasting in de handschoen. Die leki overhandschoentjes krijgen best veel te verduren.

Of toch over op leki handschoenen…

kjiratsiekoedel op 28 jan 2020 16:33

Je zou ook net kunnen overwegen om een elastisch koord te gebruiken. Op die manier zullen de krachten die op het lusje komen tijdens normaal gebruik alvast veel verminderd worden. Je hebt van die samengestelde koorden waarvan de kern elastisch is, met hieromheen een weefsel van meer stijf materiaal. De kern kan dan 50% uitrekken totdat de buitenwand uitgerekt wordt en dan de volledige kracht overneemt zonder dat je de kern kan overrekken.
Dit type koord wordt vaak ook gebruikt in een kap van een jas of onderaan je jas om deze meer winddicht te maken.

Glide on!

null

Je kan ook deze losse straps kopen, past om elke skihandschoen/want.

Winter is coming

Oh ik lees nu dat de straps niet bevallen… 🤪

Winter is coming

Onderschat de kracht niet die op het lusje komt.

Misschien eerst maar eens een setje oude handschoenen modificeren en kijken hoe dat houdt.
Elastisch koord is ook een idee maar moet dan ook weer.niet te rekbaar zijn anders heb je telkens een probleem met vast klikken.
Als bij een Leki handschoen er alleen stukje versteviging opgenaaid zit zal het met de krachten toch wel meevallen. Weet alleen niet hoe het koord in de handschoen loopt en bevestigd is.

Ben er achter gekomen dat het koord door de handschoen loopt bij Leki. Voor nu toch even een te ingewikkeld project. Mocht ik het toch aanpassen dan plaats ik het resultaat uiteraard hier.
Mocht iemand.dit al eens gedaan hebben en dit topic tegen komen…laat even weten hoe 😉

Plaats een reactie