We zijn maar 4 dagen in Brig

Dit onderwerp gaat over de bestemming Riederalp

we verblijven slechts 4 volle dagen in Brig centrum, we willen graag skiën in Riederalp en Bettmeralp. Mijn vraag is of het de moeite waard is om 1 dag naar Zermatt te gaan. Vanaf ons appartement is het volgens Google maps 40 minuten reizen, laatste stukje met de trein vanaf Tasch. We zijn nog nooit in het mooie gebied bij Zermatt geweest. Omdat we maar zo kort gaan hebben we niet zo'n groot gebied gekozen en het appartement is zo betaalbaar! Maar we houden ook van een tocht kunnen maken en dat kan niet in Aletsch Arena, zoals ik op de website lees. BVD Mortee

Zermatt is AB-SO-LUUT de moeite, maar het moet wel mooi weer zijn (zon en weinig of geen wind)

Voorstel voor een dagtocht (zonder de oversteek naar Italië, dat zou op 1 dag wellicht wat veel zijn)

  • Aangekomen in Zermatt Bahnhof steek je de straat en stap je op de Gornergratbahn (tandrad trein; gaat wel niet supersnel, maar de uitzichten op de Matterhorn zijn fantastisch als je aan de RECHTERkant van de trein gaat zitten) en blijf zitten tot je helemaal boven bent (3000m). Aanschouw vanaf Gornergrat de majestueuze Gornergletscher en het meer dan 4500 meter hoge Monte Rosa massief

  • Ski langs rode pistes 29 en 26 naar Gant (2200m), neem daar de cabinelift naar Hohtälli (3285m)

  • Ski langs rode piste 28 (de “White Hare”) naar Eja, neem daar de stoeltjeslift naar Sunnegga, neem daar vervolgens de combilift naar Blauherd en verder de cabinelift tot op de Rothorn (3100m)

  • Neem rode piste 14 (of zwarte 13), rode 15 en rode 9 tot aan Patrullarve (2000), neem de stoeltjeslift tot aan Blauherd en verder de cabinelift tot op de Rothorn (3100m)

  • Ski langs rode piste 19 (“Fluhalp”) tot aan Gant, neem daar de cabinelift naar Hohtälli

  • Ski langs rode piste 44, vervolgens rode 35 tot Riffelberg en verder via de rode 39, 41 en 42 tot Furi

  • Neem de Matterhorn Express gondel tot aan Trockener Steg (let op: blijf in de 4 middenstations zitten)

  • Neem de nieuwe Matterhorn Glacier Ride 3S bahn tot op Klein Matterhorn (3880m), ga daar even kijken tot op het uitzichtplatform op 3900m

  • Ski langs de rode 85, rode 83 en blauwe 73 tot aan Trockener Steg

  • Neem de zetellift naar de Furggsattel

  • Ski langs de rode 69 (als ze open is, wat zelden zo is, anders is de rode 70 ook mooi) en zwarte 62 en rode 50 tot in het dal.

  • Neem de E-bus terug naar het station

Beste SKIWI, wat super leuk dat je zo snel al een reactie en zo’n nuttige op mijn vraag geeft!! Hartstikke bedankt, hier heb ik heel veel aan :) Gaan we doen!!!

hartelijke groeten, Marty

Zermatt vind ik altijd de moeite waard. Is het mooiste gebied waar ik geweest ben qua uitzichten en lange afdalingen. En ik sluit mij bij bovenstaande post aan, op die manier krijg je alles wat Zermatt uniek maakt te zien. Maar wel inderdaad met mooi weer anders kan je beter ergens naartoe gaan waar je tussen de bomen skiet.

De Gornergratbahn doet er wel nog ‘ns 40 minuten over om boven aan te komen…
Houdt ook zeker rekening met een half uur in Täsch. Parkeren, lopen naar station, tickets kopen, wachten op trein.
En check ook de skipasprijzen van Zermatt even ;-)
Zermatt is niet ideaal voor een skidagje. To put it mildly.
Maar de Matterhorn is uniek
Zermatt’s skigebied…mwah, er zijn betere.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 30 jan 2020 21:18

De Gornergratbahn doet er wel nog ‘ns 40 minuten over om boven aan te komen…

Da’s waar, ik heb nog even getwijfeld of ik die zou aanraden, maar anders moet je toch de E-bus op of 500 meter te voet naar de Sunnegga (om daar binnen dan nog eens 200m door een tunnel te stappen) en dan mis je de prachtige uitzichten vanuit de trein

Houdt ook zeker rekening met een half uur in Täsch. Parkeren, lopen naar station, tickets kopen, wachten op trein.

Klopt! Vroeg opstaan is de boodschap

En check ook de skipasprijzen van Zermatt even ;-)

True. But worth every penny!

Zermatt’s skigebied…mwah, er zijn betere.

Zoals? En wat bedoel je met “betere”? De uitzichten zijn alvast nergens anders mooier

De Gornergratbahn doet er wel nog ‘ns 40 minuten over om boven aan te komen…

Da's waar, ik heb nog even getwijfeld of ik die zou aanraden, maar anders moet je toch de E-bus op of 500 meter te voet naar de Sunnegga (om daar binnen dan nog eens 200m door een tunnel te stappen) en dan mis je de prachtige uitzichten vanuit de trein

Houdt ook zeker rekening met een half uur in Täsch. Parkeren, lopen naar station, tickets kopen, wachten op trein.

Klopt! Vroeg opstaan is de boodschap

En check ook de skipasprijzen van Zermatt even ;-)

True. But worth every penny!

Zermatt’s skigebied…mwah, er zijn betere.

Zoals? En wat bedoel je met "betere"? De uitzichten zijn alvast nergens anders mooier

Skiwi op 30 jan 2020 21:29

@Skiwi Ik ben het met je eens dat Zermatt prachtige uitzichten heeft, maar er zijn echt wel meer gebieden met prachtige uitzichten. Wat betreft skigebied… het blijft een vrij gesegmenteerd gebied waarbij je, om van de ene kant van het gebied naar de andere kant te komen, vaak de dalafdaling terug naar het dorp moet nemen. De tour die je voorstelt is inderdaad degene (een van de weinige zonder terug in het dorp te moeten) die ik ook zou noemen. Een andere tour zou de tour naar Cervinia met lekkere lunch in Italia kunnen zijn. Maar voor 1 dag… zou ik zeker niet Zermatt kiezen.

Zermatt kan echt prachtig zijn op een zonnige dag met weinig wind (gebied is vrij windgevoelig gezien het dat live/pistes snel gesloten worden). Ik zou alleen niet Zermatt als dagbestemming willen aanraden. Ik zal het nog iets sterkers zeggen, Zermatt is zo ongeveer het dorp dat zich het minst goed als dagbestemming aan te merken is.

De Aletsch Arena heeft (net als Zermatt) prachtige uitzichten. Het is maar net wat je onder tochten verstaat. In mijn ervaring kan je van Riederalp heel mooi op en neer daar Fiescheralp. De uitzichten vanaf Eggishorn en Bettmerhorn zijn echt fenominaal. Als ik 4 dagen had, zou ik mezelf prima kunnen vermaken in de Aletsch Arena.

Getz!
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 30 jan 2020 22:53

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

@dokteruk
De uitzichten bij Zermatt zijn indrukwekkend, en de Matterhorn uniek en een absolute must-see
Toch vind ik de uitzichten op veel andere plaatsen in de Alpen mooier.
Zermatt zelf ligt een tikje claustrofobisch. En bovendien ontbreekt er voor mij een bepaalde liefelijkheid. Het is allemaal wel erg veel hoog, smal, ijs, steen, etc.etc
Geef mij maar wat weidere uitzichten en een mix van strenge bergen en liefelijke weiden. Zoals bijvoorbeeld in de Dolomieten, of tussen Warth en Lech.
En zoals gezegd, het skiën an sich in Zermatt is niet heel bijzonder. Weinig echt uitblinkende pistes, lange liften, wind, weinig verse sneeuw (droog klimaat)
Smaken verschillen.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 30 jan 2020 22:26

@Wunderkammer smaken verschillen inderdaad. Ik heb Zermatt alleen niet als claustrofobisch ervaren. Ik ben het wel met je eens dat er meer plekken in de alpen zijn met een prachtige omgeving. Wat dacht je van de Aletsch Arena, Jungfrau Region, Laax-Flims, Arosa, Chamonix, St. Moritz, Silvretta… just to name a few.

Dit zijn overigens wel vreemde suggesties daar TS @Morty1000 in Brig zit en die andere plekken niet voor 1 dag te doen zijn… op 1 na dan… de Aletsch Arena (waar Riederalp immers toe behoort).

Best wishes,
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Aletsch Arena en Zermatt zijn allebei geweldige gebieden qua uitzicht. Ik vind Zermatt dan ook absoluut de moeite waard (ook al is het niet een ideaal gebied voor een dagtrip). Het blijft gewoon heel speciaal hoe je op grote hoogte aan het skiën bent tussen alle gigantisch hoge bergen.

De route die @Skiwi voorstelt is precies wat ik ook zou voorstellen voor een dag. Dan heb bijna alle mooie plekken gehad en kan je elke keer een afdaling maken van tussen de 900 en 1200 hoogtemeters.

De Gornergratbahn doet er wel nog ‘ns 40 minuten over om boven aan te komen…

Da’s waar, ik heb nog even getwijfeld of ik die zou aanraden, maar anders moet je toch de E-bus op of 500 meter te voet naar de Sunnegga (om daar binnen dan nog eens 200m door een tunnel te stappen) en dan mis je de prachtige uitzichten vanuit de trein

Het is wel iets korter qua tijd. Normale treinen zijn in 33 min boven en er zijn ook express treinen die niet bij elk tussenstation stoppen. Deze doen er 29 min over. Zie ook de planning:
https://www.gornergratbahn.ch/fileadmin/user_upload/Fahrplan…

Ik zou overigens niet de Sunnegga bahn overwegen omdat het best een stukje lopen is. Dan vind ik het een betere optie om de Gornergratbahn te nemen en op Riffelberg uit te stappen om daar vervolgens met de stoeltjes verder omhoog te gaan. Maar dan mis je wel het mooie uitzicht op de gornergrat…

Houdt ook zeker rekening met een half uur in Täsch. Parkeren, lopen naar station, tickets kopen, wachten op trein.

Klopt! Vroeg opstaan is de boodschap

Ik weet niet precies hoever het appartement in Brig van het station ligt, maar je zou kunnen overwegen om vanuit Brig de rechtstreekse trein naar Zermatt te pakken. Duurt 1,5 uur ongeveer en gaat elk half uur. Als je het vergelijkt met de auto ben je misschien wel ietsjes langer onderweg, maar het is wel heel ontspannen.

@Morty1000

Wij zijn net terug uit de Aletsch. Enkele tips :

Riederfurka en Hohfluh kun je het beste s’ochtends nemen. Hier staat de zon volop en de pistes zijn dus dan op zijn best.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/52838ef7aa1e2e1626bb8e8b...

Moosfluh en Bettmeralp zijn de mooiste pistes met de nieuwste liften cq gondels. Erg goed te doen en hele mooie uitzichten, vooral vanaf de Bettmerhorn. Zie bijgaande foto

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/eefaea240c4940b9213fc11b...

Nb in het midden kan je nog de punt van de Matterhorn zien.

De Fiescheralp heeft wat oudere liften en ligt wat verder in het dal naar achter. Je hebt hier een fenomenaal uitzicht op de Aletschgletsjer. De pistes waren daar vorige week wat ijzig. Misschien dat dat met de sneeuwval van de afgelopen dagen weer verbeterd is. De afdaling vanaf de Eggishorn had ook last van dat de piste een beetje ijzig was.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/0ed0db49816f21ec7be142e6...

*bericht bewerkt door Denktank op 31 jan 2020 07:55

Paul

Zermatt is AB-SO-LUUT de moeite, maar het moet wel mooi weer zijn (zon en weinig of geen wind)

Voorstel voor een dagtocht (zonder de oversteek naar Italië, dat zou op 1 dag wellicht wat veel zijn)

  • Aangekomen in Zermatt Bahnhof steek je de straat en stap je op de Gornergratbahn (tandrad trein; gaat wel niet supersnel, maar de uitzichten op de Matterhorn zijn fantastisch als je aan de RECHTERkant van de trein gaat zitten) en blijf zitten tot je helemaal boven bent (3000m). Aanschouw vanaf Gornergrat de majestueuze Gornergletscher en het meer dan 4500 meter hoge Monte Rosa massief

  • Ski langs rode pistes 29 en 26 naar Gant (2200m), neem daar de cabinelift naar Hohtälli (3285m)

  • Ski langs rode piste 28 (de “White Hare”) naar Eja, neem daar de stoeltjeslift naar Sunnegga, neem daar vervolgens de combilift naar Blauherd en verder de cabinelift tot op de Rothorn (3100m)

  • Neem rode piste 14 (of zwarte 13), rode 15 en rode 9 tot aan Patrullarve (2000), neem de stoeltjeslift tot aan Blauherd en verder de cabinelift tot op de Rothorn (3100m)

  • Ski langs rode piste 19 (“Fluhalp”) tot aan Gant, neem daar de cabinelift naar Hohtälli

  • Ski langs rode piste 44, vervolgens rode 35 tot Riffelberg en verder via de rode 39, 41 en 42 tot Furi

  • Neem de Matterhorn Express gondel tot aan Trockener Steg (let op: blijf in de 4 middenstations zitten)

  • Neem de nieuwe Matterhorn Glacier Ride 3S bahn tot op Klein Matterhorn (3880m), ga daar even kijken tot op het uitzichtplatform op 3900m

  • Ski langs de rode 85, rode 83 en blauwe 73 tot aan Trockener Steg

  • Neem de zetellift naar de Furggsattel

  • Ski langs de rode 69 (als ze open is, wat zelden zo is, anders is de rode 70 ook mooi) en zwarte 62 en rode 50 tot in het dal.

  • Neem de E-bus terug naar het station

Skiwi op 30 jan 2020 20:20

Bedankt ik ga deze route zeker proberen begin Maart.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Ik vond Zermatt heerlijk met mooi weer en weinig wind, maar zou het niet zo snel kiezen voor een dag, gelet op de grootte van het skigebied, maar ook de ietwat omslachtige weg naar het dorp toe (per trein etc).

Ik ben ook in de Dolomieten en Jungfrau Region geweest, maar wat mij betreft krijg je dat hoogalpiene gevoel met grote (helaas krimpende) gletsjers en markante, bekende vierduizenders als Matterhorn, Zinalrothorn en Dom nergens anders.

Lunchtips: in Italië heb ik er veel, maar in Zwitserland zijn dat Fluhalp en Chez Vrony. Beiden om en nabij Rothorn.

Mr. Slow

Ik besef ook wel dat het wat gedoe (en heel vroeg opstaan) is om een dagje Zermatt te doen, maar als je er nog nooit bent geweest absoluut de moeite en kostprijs waard.

Als je in Brig verblijft dan kan je inderdaad ook de trein daar, of beter nog in Visp, al nemen: als je de R213 van 7u08 (zoals gezegd: vroeg opstaan dus) in Visp opspringt dan ben je om 8u14 in Zermatt, perfect op tijd om op de Gornergrat trein van 8u24 te stappen. Let op, die vertrekt niet in het groot station, je moet naar buiten en de straat oversteken naar het eigen stationnetje van de Gornergrat trein.

Fluhalp zal qua timing in mijn voorgestelde dagtoer het beste uitkomen qua timing. Chez Vrony ligt niet op de route van die dagtocht (is wel slechts 1 relatief korte piste en lift extra) en daar ga je best reserveren (in Fluhalp ook by the way)

*bericht bewerkt door Skiwi op 31 jan 2020 08:53

Ik besef ook wel dat het wat gedoe (en heel vroeg opstaan) is om een dagje Zermatt te doen, maar als je er nog nooit bent geweest absoluut de moeite en kostprijs waard.

Als je in Brig verblijft dan kan je inderdaad ook de trein daar, of beter nog in Visp, al nemen: als je de R213 van 7u08 (zoals gezegd: vroeg opstaan dus) in Visp opspringt dan ben je om 8u14 in Zermatt, perfect op tijd om op de Gornergrat trein van 8u24 te stappen. Let op, die vertrekt niet in het groot station, je moet naar buiten en de straat oversteken naar het eigen stationnetje van de Gornergrat trein.

Fluhalp zal qua timing in mijn voorgestelde dagtoer het beste uitkomen qua timing. Chez Vrony ligt niet op de route van die dagtocht (is wel slechts 1 relatief korte piste en lift extra) en daar ga je best reserveren (in Fluhalp ook by the way)

Skiwi op 31 jan 2020 08:50

@Skiwi en @Quick ik ben het grotendeels eens met de goede post(s). Alleen Zermatt voor 1 dag terwijl de Aletsch Arena zo'n beetje bij de voordeur ligt… dat zou mijn keuze niet zijn. Zermatt is inderdaad erg mooi en geeft echt dat hooggebergte gevoel. Het is schitterend iconisch met zijn 3000 plus bergen (plus Matterhorn). Toch ben ik het niet overtuigd dat je nergens anders in de alpen dat 'speciale' gevoel kan hebben. Saas Fee, Sankt Moritz, de Mont Fort bij Verbier en het Mont Blanc massief bij Chamonix bijvoorbeeld geven ook een 'speciaal" gevoel dunkt me.

Riederalp-Bettmeralp is echt een deftige bestemming en zeker geen Willingen. Het argument dat TS er nog nooit geweest is vind ik op zichzelf niet heel sterk. Er zijn wel meer unieke plekken op de aarde/alpen waar iemand nog nooit geweest is.

Chrz!
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 31 jan 2020 09:30

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Ik ken het gebied, ben er vaak geweest. Aletsch zou bij mij ergens onderaan het lijstje staan.

Persoonlijk ben ik nogal -niet- onder de indruk van dit gebied. Beetje Winterberg in de Alpen (qua skieen dan).
Groot aantal pistes, maar je staat ook zo weer beneden omdat het hoogteverschil nogal klein is.

De buren links vind ik dan veel en veel beter - Blatten Belalp. Allebei bakken ze in de zon, maar de pistes zijn hier gemiddeld 2 keer zo lang. En ook al zit je meestal op het plateau, ze hebben hier iig een redelijke dalafdaling - Aletsch niet moet je met de lift terug.
https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=53&t=59…

Zermatt moet je zeker doen, al is het maar 1 keer in je leven. Maar kies dan wel een dag met mooi weer en vooral, niet teveel wind.

Voor de rest zijn er nog minstens 2 gebieden vlak in de buurt die makkelijk te bereiken zijn, en "onterecht onbekend".

Loetschental - Lauchernalp
https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=53&t=62…
https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=53&t=59…

Unterbach.
https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?t=59378…

Saas Grund is ook leuk overigens. Ook lekker lange pistes en een stuk makkelijker te bereiken dan Saas Fee en Zermatt.

Ik zou kiezen voor:
(1) 1 dag Zermatt (goed naar de weersvoorspelling kijken, beste dag uitkiezen). Zorg dan ook ervoor dat je de Italiaanse kant meepakt, en dan vooral de Piste van Kleine Matterhorn naar Valtournenche. Dat is de langste piste ter wereld en echt ENORM mooi.
2) 1 dag Belalp
3) 1 dag Augsbord (Unterbach en buren)
4) 1 dag Lauchernalp

*bericht bewerkt door Onnem op 01 feb 2020 15:03

The older I get, the better I was

En als je het niet erg vindt om iets langer te rijden, denk dan ook aan Grimentz. Mooi gebied, authentiek dorp, niet druk. Maar wel 5 kwartier rijden, daar moet je maar zin in hebben.

The older I get, the better I was

@denktank en ook de anderen: super, wat een goede en nuttige informatie!! Dank jullie wel allemaal!

##Onnem: oh dat is jammer dat de pistes zo kort zijn…, ik las juist dat het niet geschikt was voor beginners, dus ik dacht ‘aah mooi, dat is wel goed voor 4 dagen’; wij kunnen allemaal goed skiën, maar ik heb zo’n moeite met die overdrukke gebieden en ook zo extreem duur allemaal en wij zijn maar dagen en heb zin in geen rijden en mooi uitzicht, dus vond dit gebied. We gaan vast genieten van die bergen en die frisse lucht en de relatieve rust op de pistes.
Mooi en rustig skien vonden wij ook in de Dolomieten, gebied bij Pinzolo. Eind rijden vanaf NL, moeite waard en overal vooral Italiaans om je heen, dat was echt leuk.

We hebben een zeker voor Zwitserse begrippen, echt mooi en goedkoop appartement middenin het centrum van Brig. Maar ach ja, we kunnen dan hopelijk wel vaker gewoon skiën in vergelijking met dat idioot te drukke Winterberg.

En als je het niet erg vindt om iets langer te rijden, denk dan ook aan Grimentz. Mooi gebied, authentiek dorp, niet druk. Maar wel 5 kwartier rijden, daar moet je maar zin in hebben.

Onnem op 1 feb 2020 15:05

Als je toch het Val d’Anniviers zou inrijden, zou ik eerder opteren voor Saint-Luc Chandolin. Grimentz-Zinal is zeker een heel goede keuze, maar persoonlijk vind ik de buren net een tikkeltje beter.

Zoals eerder aangegeven lijkt de Aletsch Arena me nu niet meteen de beste keuze in het überdiverse Wallis.
Skigebieden als Belalp, Unterbach - Bürchen, Lauchernalp, Crans-Montana of Bellwald zijn niet veel verder en hebben ook heel wat te bieden.

Zermatt lijkt me in elk geval iets wat je niet mag missen ;)

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

We hebben een zeker voor Zwitserse begrippen, echt mooi en goedkoop appartement middenin het centrum van Brig. Morty1000 op 17 feb 2020 20:46[/post]

Van Brig naar dalstation van Belalp (Blatten) en Riederalp (Morel) is 10-15 minuten.

Met als verschil dat het skigebied van Blatten -naar mijn smaak dan- stukken nee STUKKEN beter is dan Aletsch.
Nogmaals, de pistes zijn 2 keer zo lang.

Naar Wiler (dalstation Lauchernalp) is dik een half uur, 40 minuten als je rustig aan doet.
Super authentiek dorp en skigebied.

Op Alpinforum staat trouwens een verslag van vorige week, Lauchernalp.
Afgezien dat het een erg mooi gebied is, enorm rustig, en door de ligging pal op de alpen hoofdkam altijd enorm veel sneeuw. Ook nu, in dit beroerde sneeuwjaar, nog steeds dikke pakken sneeuw op de daken.
undefined

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/2bd9d579d89f5c0e2fb78df4...

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/43df3413daf06f42bc61d320...

*bericht bewerkt door Onnem op 17 feb 2020 21:55

The older I get, the better I was

Zoals in eerdere berichten al vermeld, Zermat en zeker Klein Matterhorn is zeker de moeite waard voor een dagtrip mits het mooi weer is. Wij waren er bijna 30 jaar geleden maar was ook toen al een unieke ervaring. De hoogte en het geheel maakte het een onvergetelijke dag. En natuurlijk, er zijn nog veel meer plaatsen in de Alpen die ongelofelijk mooi zijn maar skiën vanaf de Klein Matterhorn is en blijft iets bijzonders.
En in tegenstelling tot andere meningen hierboven vindt ik het Aletsch gebied zeker wel de moeite waard. Ja, Bürchen en Unterbach hebben grotere hoogteverschillen maar zijn toch maar kleine gebiedjes. Lötschental is echt wel ff verder rijden om over Val de Annevier maar te zwijgen. Vanuit Brig sta je in 5 minuten in Mörel in de parkeergarage en 10 minuten later al boven in Riederalp waar je wel een mooie omgeving erbij krijgt. Dan zou Belalp / Blatten nog wel een goede optie zijn. Keuze stress dus. Maar veel plezier daar. En wat je ook kiest, elke plek daar is mooi op z’n eigen manier.

De tip van Onnem was waardevol, alleen was ik te laat om hem te lezen. We zijn net terug van de Aletsch Arena. We hadden geluk met het weer, veel zon, wel warm, maar dat neem je op de koop toe met zo’n helder mooie luchten en uitzichten. Echt zoveel prachtige bergtoppen en zooo lekker fris. Tegen 14u werd de sneeuw te zacht. Het gebied is inderdaad super super mooi, maar wij vonden inderdaad -zoals al gezegd- dat het gebied niet uitdagend is, veel teveel paden en vlakke hele brede en korte pistes. We hebben het er wel goed gehad, genoten en niet al te druk. Wij hadden eindelijk eens de mazzel 2x een lunchtentje te hebben gevonden waar we gewoon een tafeltje konden kiezen. Een keer op de piste 83, dat de moeilijkste piste ook is in het hele gebied. Daar hebben wij zo van genoten, een tafeltje VRIJ !!!

Zo idioot was dat er echt 2 of 3 paden -vooral de 22 nooit nemen!!!- gewoon onderweg meerdere keren OMHOOG gingen; dus ski’s uit doen en lopen, zelf de zwarte 70 als je niet keihard door skiet, wat je in eerste instantie misschien niet durft, moet je een stukje omhoog.

Wij gaan hier niet meer naar terug vanwege de te korte en brede pistes en teveel lange paden en teveel beginners die op die paden de snelheid ophouden.

Hartstikke bedankt voor alle goede tips en leuke verslagen. Volgend jaar denk ik naar ‘Serre Chevalier’…

Plaats een reactie