Tips Oberstdorf/Kleinwalsertal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Oberstdorf

Ik ga over een week met de familie naar Oberstdorf, samen met een ander stel hebben we in het dorp een huis gehuurd. We hebben bewust gekozen voor een huis in Oberstdorf zelf omdat we verwachten niet alleen op de piste te staan (ik heb er gelukkig al een weekje Zillertal op zitten met collega's) Het is de bedoeling dat mijn zoontje van bijna 5 samen met de dochter van net 4 van het andere stel hier zijn eerste skilessen gaat krijgen. Beiden hebben al een paar lesjes in Snowworld gehad en vinden het tot nu toe erg leuk. Ik denk dat Söllereck voor de lessen het meest geschikt is vanuit Oberstdorf zelf? Ik heb verder nog een dochter van bijna 2 waarmee we vooral wat zullen spelen in de sneeuw en sleeën. Verder heb ik nog een Burton After School special gekocht om naast de skilessen mijn zoontje wat te laten oefenen met boarden, voor zover hij dat leuk vindt. Afgaande op zijn enthousiasme erover thuis verwacht ik dat dat wel goed zit :)

Qua de rest van de groep, ik ben een gevorderde sowboarder en skiër die graag op snelheid rode pistes doet, mijn vrouw is een skiër die het graag rustig aan doet, van het stel dat mee gaat kan de man aardig snowboarden en de vrouw is echt een beginnende skiër.

Heef er iemand tips mbt de lessen of gebieden? Ok tips voor niet piste gerelateerde familie-uitstapjes zijn welkom!

Mijn zoon van destijds 4.5 had les in Sollereck. Heel leuk en kleinschalig. Als ze hetzelfde niveau hebben, kan je overwegen samen privé les te laten nemen. Ik vond het ideaal voor kleine kinderen! Sleeën is ook leuk en je kunt er één huren bij de ski school.

*bericht bewerkt door mukkie op 01 feb 2020 17:35

Ik zou overigens alleen de ochtendles doen. Kinderen van die leeftijd vinden spelen met de sneeuw, sleeën enz ook nog erg leuk. Als gevorderde is Sollereck erg klein. Ik had het er na een uurtje wel gezien haha! Maar je bent met je kinderen en dat is leuk op een heel andere manier. Wij reden na de ochtendles naar een groter gedeelte.

Sowieso naar boven naar de Nebelhorn voor
het uitzicht, wel gaan bij mooi weer.
Op het middenstation snowtubing etc en mogelijkheid om slee te huren en terug te rodelen naar het dalstation, kan je daar de slee weer inleveren bij NTC.
Skilessen worden hier ook gegeven, maar zou voor Sollereck gaan idd.

Zou dan zelf wel van de top helemaal naar beneden skiën/boarden, lekker dalafdaling met rood en zwart van 7 km lang.

Verder zijn alle deelgebieden van kwt prima te doen, met als mooiste gebieden Ifen en Fellhorn/Kanzelwand.
De rest is leuk voor een ochtend of middag.

*bericht bewerkt door Rogierhgv op 01 feb 2020 19:06

Als je Sollereck wel gezien hebt met de beginners, is Hirschegg ook goed te doen hoor.
Leuke brede blauwe Burmi oefenhelling en de Walserbus stopt onderaan !

Bedankt voor de tips. Is er nog een skischool aan te raden voor lessen voor de kids? NL-talige leraren beschikbaar voor de kinderen? Zonder zal ook wel gaan maar in de eigen taal gaat alles net wat makkelijker denk ik…

Ik weet het niet zeker voor Sollereck, maar rond Riezlern (Heuberg en Kanzelwand) is er zeker Nederlandse skiles mogelijk (als t niet vol zit).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Bedankt voor de tips. Is er nog een skischool aan te raden voor lessen voor de kids? NL-talige leraren beschikbaar voor de kinderen? Zonder zal ook wel gaan maar in de eigen taal gaat alles net wat makkelijker denk ik…

Frank9 op 3 feb 2020 14:05

Sollereck Niet. Tenminste, 4 jaar geleden niet 😉 Maar ging prima met een super toffe juf en mijn 4.5 jarige kleuter!

Plaats een reactie