Ski's kopen

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor nieuwe ski's nou heb ik twee modellen op het oog de Fischer rc4 the curv DTX en de head supershape i.speed. beide skis hebben een iets grotere voorkeur voor korte bochten dan ten opzichte van lange bochten. Ik wil graag korte bochten en afentoe lange bochten kunnen carven. Mijn vraag is eigenlijk wat is het verschil tussen die twee en welke ski is de betere keuze? Ik ben 19 jaar, 70kg en 1,81m lang

Beide goede ski’s maar voor de dtx heb je meer techniek nodig om alles eruit te halen. De dtx wil vooral op de kanten geskied en dat moet je technisch aankunnen. Het is een preciezere ski dan de ispeed. De ispeed kan ook geskied worden door krachtpatsers met weinig techniek, bij wijze van spreken.

Overigens vind ik beiden niet bij uitstek een korte bochten ski. Hun broertjes iMagnum en Curv Ti kunnen dat beter. Zou ook een prima keuze kunnen zijn maar dan moet je nog iets meer toelichten over je skikunsten.

Ik schat mezelf toch wel zeker op niveau 7(https://gigiski.com/over-skiniveaus/)

Ik heb zelf ook al een keer op de rossignol hero elite mt ti geskiet en dat beviel opzich prima maar ik zoek toch een ski die net ietsjes meer pit heeft en waar ik ook nog in door kan groeien(kwa techniek).

Dan zou ik een fiscer curv ti een goede keuze vinden. De dtx is meer voor iemand die technisch al heel veel kan en is niet echt een leerski. Mocht je willen testen, beiden hangen in Zoetermeer in het testrek.

De supershapes voelen voor mij wat zwaarder en logger en met jouw postuur en wensen zou ik zelf eerder voor de fischer gaan.

Oke bedankt voor je advies. Aangezien in de rossignols al getest heb wat is dan precies het verschil met de supershape magnums?

Ik heb ook een tijdje terug op de salomon srace rush slalom lat geskiet en die beviel ook goed maar dat is dan wel echt slalom gericht en ik zoek eigenlijk een ski die meerdere bochten lengtes kan skien

Je zou ook eens kunnen kijken naar de salomon smax 12 of als je heel fit bent de smax Blast. Zeer allrounde ski, lekker stevig maar goed te handelen.

Ik doe nu ongeveer een jaar serieus aan krachttraining dus genoeg kracht in m’n benen heb ik wel. De smax blast heb ik zelf ook voorbij zien komen maar ik lees vooral dat de ski middellang tot lange bochten wil skien en dat is eigenlijk niet waar ik naar opzoek ben

Als ik je een tip mag geven. Reviews lezen is niet enorm zinvol. Iedereen ervaart een ski anders en bijna alle genoemde modellen staan in Zoetermeer. Ga gewoon een keer uitproberen wat je fijn vindt. Je wil geen slalomski want je wil alle bochtgroottes kunnen skien maar een allrounde pisteski moet vooral korte bochten kunnen.🤷 Eerst maar eens helder krijgen wat je nou wilt😁

Overigens kunnen die Salomons prima in een korte bocht. Moet je wel beetje voor werken.

Plaats een reactie