blizzard Quatro 7.4 (met tpx 12 binding)

Momenteel ben ik op wintersport. Nu ga ik bij een sportzaak ski's uittesten. Via een zogeheten try and buy regeling mag ik de blizzard Quattro 7.4 proberen. Ik kan ze van €650 voor €399 kopen. Ik was wel benieuwd of iemand bekend is met deze ski en wat de ervaringen zijn.

Ik ben een vrij sportieve skiër van 58 jaar, heb ongeveer 25 jaar ervaring en ski eigenlijk alleen maar op de piste.

Alle info over deze ski is van harte welkom!

*bericht bewerkt door joostski1996 op 01 feb 2020 19:43

Zeer leuke allround ski… niet zo heel moeilijk te skiën maar toch zeer performant. Vooral gemaakt om op een piste lekker te carven zonder dat je de hele dag in race houding moet staan. Ik weet dat het een beetje een vage omschrijving is zonder heel specifiek te zijn. Heb ze een jaar geleden wel eens getest… het beviel mij zeker voor in ski in dat segment maar het was ook niks WOW gewoon zeer degelijke leuke ski. Vandaar dat ik het echt analyserende ski gedrag niet exact meer weet 😊🙄🙈

Schiheil ⛷🏂🎿

Ik had deze ski onlangs als huurski, en vond het een fijne ski. Kon er goed mee overweg ondanks mijn geringe ervaring, maar heb te weinig ervaring en kennis om een goede beoordeling te maken.

Ik heb gezocht naar reviews van deze ski om een beetje een gevoel te krijgen wat deze ski mist of heeft ten opzichte van andere ski's, maar kreeg niet echt iets gevonden, behalve een comment van Gigi op deze site dat hij de 74 en 84 getest had en het niet de moeite waard vond om er een review over te schrijven.

Link naar dat topic:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/384049

*bericht bewerkt door Thehenk op 02 feb 2020 04:41

Ik heb de Quattro 8.0 Ti in 174 (ben 180 voor 77 kg).

Heb deze ski “herontdekt” vorige week wegens de omstandigheden in Tignes (door hevige sneeuwval dinsdag en woensdag veel losse sneeuw op verharde pistes).

Normaal gezien gebruik ik graag m’n allemansvriend Volkl Racetiger SC in 165 (een consumentenslalomski zeg maar). De Blizzard vind ik minder geschikt om goed mee te carven - of althans, met mijn matig niveau 6.

In die wisselende omstandigheden deed de Quattro zijn naam alle eer aan. Ging overal vlot door, is voorspelbaar qua gedrag en begeleidt een gevorderde goed in zijn progressie net omdat hij zo stabiel en rustgevend is. Dat geeft je vertrouwen om het gaspedaal eens in te duwen.

Ik ben er heel blij mee dus. In de tests op YouTube krijgt ie ook mooie reviews. Dat heeft me twee jaar geleden overtuigd en heb geen spijt van m’n aankoop.

Ik kan aannemen dat een expert als GiGi de Blizzard maar mat en matig vindt, maar voor mijn niveau (2 skiweken per jaar) is dit een superski!

De Quattro RS is dan weer een heel ander beest. Veel stijver en exclusiever.

Mijn model stamt uit 2018 maar denk niet dat er essentiële wijzigingen zijn gebeurd (?)

De 8.0 leunt iets “meer” bij all mountain aan, de 7.4 is dan weer echt pistegericht, al zijn de huidige “hybride piste-all mountain” modellen met 84 - 86 mm underfoot weer meer allround dan m’n 8.0.

Zelf zou ik je eerder de 8.0 dan de 7.4 aanraden, omdat die eerste mij iets veelzijdiger lijkt. Je kan er in alle omstandigheden net wat beter mee weg.

*bericht bewerkt door Stefan68 op 04 feb 2020 09:31

Plaats een reactie