Opvolger Salomon W-kart

Onlangs heb ik hier een advies gevraagd over nieuwe skies.

Hier kreeg ik een paar reacties op, o.a. van @elisabeth101[/mention] en[mention=“119022”] @Roy83, waarvoor mijn dank. 😀

Nu vind ik het altijd lastig om beslissingen te nemen en zeker over iets waar ik zelf niet zoveel verstand van heb. Dus, stelde mijn dochter voor om haar skies eens te proberen, omdat ze dacht dat ik een (voor mij) te sportieve ski zou willen. Dan zou ik met haar skies wel merken dat dat niets voor mij is.

Het tegendeel is waar. Ik heb nog nooit zo fantastisch geskied. Heerlijk snel (terwijl ik geen racer ben), stabiel, goede grip op ijzige pistes. Echt super. Wat heb ik mezelf al die 10 jaren tekort gedaan met mijn vorige skies. Ik voelde me iedere dag een beetje verbeteren, en dat op mijn bijna 60ste jaar. 😂

Het liefst zou ik gelijk zo’n paar willen halen. Maar, het is een model uit 2014.
Wie weet wat de opvolger van dit model is? En dan bedoel ik eigenlijk een zelfde soort, dus niet nog sportiever.

Het gaat om de Salomon W kart.
Hieronder wat specificaties.
https://www.ekosport.nl/salomon-w-kart-w-z10-ti-w-whi-14-p-1…

*bericht bewerkt door Noblesse op 02 feb 2020 14:53

Het is de opvolger in de dames pistelijn. Dat is de Salomon Smax W serie. Die serie heeft een 6, 8, 10 en Blast varant. Jouw W kart zit ergens tussen 6 en 8 in. Wellicht is 1 (of beide) te testen bij Zoetermeer. Ze verkopen wel beide modellen.

Ik heb de Salomon W-kart van het seizoen 2015-2016. Ik had ze bewaard om op ijzige dagen te gebruiken naast mijn Volkl yumi’s, maar heb ondertussen gemerkt dat die laatste het ook goed doen op strakke pistes. Ik heb ze in 153cm. Bij interesse trek ik foto’s en mag je ze zeker overkopen.

Gr Katrijn

Het is de opvolger in de dames pistelijn. Dat is de Salomon Smax W serie. Die serie heeft een 6, 8, 10 en Blast varant. Jouw W kart zit ergens tussen 6 en 8 in. Wellicht is 1 (of beide) te testen bij Zoetermeer. Ze verkopen wel beide modellen.

elisabeth101 op 2 feb 2020 15:07

Dank voor je reactie Elisabeth. Als ik de omschrijvingen lees dan kom ik bij zowel de 6 als de 8 wel vaak het woord beginner tegen. Ik wil niet een opvolger van mijn oude ski hebben.
Testen is waarschijnlijk toch het beste.

Zou een keer naar zoetermeer gaan, kun je verschillende niveau ski’s testen. Die smax w 8 komt erg goed uit testen. Die zijn ook zeer capabel voor een gevorderde skiester.

Plaats een reactie