Waar ski's laten slijpen in Zillertal?

Na twee jaar gebruik zou ik de kanten van mijn twee paar ski's voor het eerst willen laten slijpen.

Heb eigenlijk al het nodige gerief nu besteld maar zou de eerste slijpbeurt liefst aan professionals overlaten. Zo kan ik hen vragen de ski's op de gebruikelijke 88 gr te slijpen en de komende jaren gewoon de kanten zelf verder blijven onderhouden.

Weet iemand een goed adres daarvoor in het Zillertal? Alvast bedankt voor de antwoorden ;-)

Kan de locatie iets specifieker?

Ik wou zeggen… Unterwurzacher in Königsleiten, daar breng ik mijn spullen met tevredenheid heen.
Maar het Zillertal is best groot.

It is an amazing world

Inderdaad, waar? Fügen of Hintertux maakt nogal wat uit maar is allebei zillertal.

Ach ja, verschoning, het is m’n eerste keer in het Zillertal (ben eerder de Franse Alpen gewoon, net terug van een week Tignes 😎) Nog geen ervaring met dit skigebied dus.

We verblijven in hotel zum Pinzger. Het dichtste skigebied is Hochfügen.

Goede optie is Sport Stock in Kaltenbach deze zit op diverse plekken in het gebied .Makkelijkste is bij het dal station Kaltenbach klaar met skiën inleveren volgende morgen klaar. Ook zit hier sport 2000 en nog 2 zaken, maar heb ik geen ervaring mee.

Ik doe het al jaren zelf. Ze zijn beter geslepen en beter wax

Ik doe het al jaren zelf. Ze zijn beter geslepen en beter wax

Henk2015 op 4 feb 2020 19:21

Leuk Henk, maar dat vraagt topicstarter toch niet ;-)

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

In Hochfügen zit een filiaal van sport2000. Einde van de middag kun je ze daar brengen, en de volgende morgen vroeg heb je ze weer gewaxt en geslepen terug

*bericht bewerkt door Jethro op 05 feb 2020 06:10

Waarom niet in Nederland laten doen? Scheelt een hoop gedoe op het vakantieadres. Vergeet trouwens ook het belag van je ski’s niet te (laten) repareren wanneer nodig.
Als je een beetje handig bent en de spullen al in huis hebt doe je het toch gewoon zelf. Beetje youtube fimpjes kijken en aan de slag…niet bang zijn, gewoon doen 😉

Probleem is dat het een georganiseerde busreis is, dus erg “mobiel” ben ik niet. Ik kan een hele bus niet even vragen voor mij een ommetje te doen. Kaltenbach is al meteen een 20 min te voet ploeteren met ski’s, maar ik hou het in m’n achterhoofd.

Ik ben overigens Belg :-D Ik vroeg om een skishop ter plaatse, omdat ik ervan uitga dat die lui meer ervaring met slijpen hebben dan wij hier.

En blijkbaar lezen sommigen naast mijn vraag… ik ga mijn ski’s in de toekomst zelf onderhouden, maar ik wil een goede basis om van te starten.

Dan zou ik het gewoon in BE laten doen, heb je geen gezeur met waar en hoe daar te komen en slijpen kunnen ze hier ook best.

Ik ben overigens Belg :-D Ik vroeg om een skishop ter plaatse, omdat ik ervan uitga dat die lui meer ervaring met slijpen hebben dan wij hier.

Stefan68 op 6 feb 2020 08:19

Het is zowel hier als daar gewoon lopende band werk. De zaken die nog alles met de hand doen en er echt de tijd voor nemen zijn op 1 hand wel te tellen. Ik betwijfel ook of dat er altijd naar de wens van de klant word gekeken als die vraagt om de ski’s op een bepaalde hoek te slijpen. Ze gaan echt niet voor elk paar ski’s de machine opnieuw instellen. Kost veel te veel tijd.

Übung macht den meister!!!

Kaltenbach is al meteen een 20 min te voet ploeteren met ski’s, maar ik hou het in m’n achterhoofd.

Stefan68 op 6 feb 2020 08:19

Vanuit Hochfügen ski je naar Kaltenbach en lever je je ski’s in bij het dalstation, zoals @ruudsan zegt. Dan met de (ski)bus naar je hotel. Volgende dag herhaal je het trucje in omgekeerde richting.

Uitrusten doen we thuis wel!

Heb je een PB gestuurd

Als ik de naam van je hotel opzoek dan zit ie volgens mij in Stumm en dan denk ik dat ze je eerder bij Kaltenbach afzetten dan bij Hoch Fugen

Plaats een reactie