Route naar Saalbach

Wat is de beste route vanuit Zuid-Holland naar Saalbach Hinterglemm (vrijdagochtend vroeg voor de krokusvakantie)?

Via Duitsland.

Afhankelijk van de dag waarop je wilt rijden, de weersomstandigheden en het tijdstip van vertrek. Kortom, altijd lastig om daar een antwoord op te geven daar je vantevoren niet kunt zeggen hoe druk het op dat moment is en wat dan de weersomstandigheden zijn. Vantevoren goed kijken naar de mogelijke routes en dan tijdens het rijden via Google Maps de snelste route volgen, bijvoorbeeld.

##kassel

De zoekfunctie op dit forum zal een heleboel topics vinden over deze vraag…

De 3 de 61 of de 7 zijn allen mogelijk maar je bent uiteindelijk altijd afhankelijk van het weer, de drukte en de situatie op de weg.

Voor het laatste stukje kan je kiezen om over Inzell, kössen of kufstein te gaan. Zelfde verhaal eigenlijk.

Zoals gezegd gewoon Google maps aanzetten en de Situatie goed in de gaten houden. Vorige week heb ik 2x een flinke tijdswinst gehad door de voorgestelde omleiding te volgen bij files.

🏂

Wij nemen denk ik de 3, dus ieder ander wil ik de 61 adviseren. >:-

Via Duitsland.

Geraertshoven op 5 feb 2020 12:11

Of via Frankrijk, Zwitserland en dan Oostenrijk ;-)

Ontopic wij gaan altijd via Osnabrück, Bielefeld, Kassel, Fulda, Würzburg, München en rijden nooit via Kufstein. Maar wij komen vanuit het noorden.

*bericht bewerkt door michelr op 05 feb 2020 13:03

Ik neem altijd afslag Inzell… Lofer … Saalfelden. Tot die afslag moet je zelf maar kijken en luisteren naar de actuele verkeerssituatie…

Wij reden vorig jaar ook via Inzell- Lofer- Saalfelden. Een prima route.

Wij gaan altijd via München, Tegernsee, Achenkirch, Wörgl, fieberbrunn.
We vermijden de snelwegen want we hebben geen vignet. Mooie route ook. Maar kan tijdens de schoolvakantie ook druk zijn.

Wij reden vorig jaar ook via Inzell- Lofer- Saalfelden. Een prima route.

ik op 5 feb 2020 19:06

alle routes zijn prima… Alleen de medeweggebruikers niet altijd…

🏂

Ik ben jarenlang in de krokus naar Hinterglemm gereden. Snelste route vonden wij via regensburg - passau. Wel veel secundaire wegen, maar geen of nauwelijks last van files.

Ik ben jarenlang in de krokus naar Hinterglemm gereden. Snelste route vonden wij via regensburg - passau. Wel veel secundaire wegen, maar geen of nauwelijks last van files.

BoardSki op 6 feb 2020 13:24

Doen wij ook. Altijd via Regensburg en dan binnendoor via Inzell, Lofer naar Saalfelden. Via Regensburg is wel om maar het scheelt het gedoe rondom München en vanaf Regensburg rijdt het prima door.

Op de vrijdagochtend vroeg voor de carnavalsweek betere ervaring via A3 of A61?

Op de vrijdagochtend vroeg voor de carnavalsweek betere ervaring via A3 of A61?

wintersport2020 op 12 feb 2020 11:34

Maakt allemaal niet zoveel uit ,paar weken geleden naar het Zillertall geweest, heen via A3 reistijd 10.5 uur.Terug de A61 reistijd 10 uur.
Heen op zaterdag 6.00 uur vertrokken uit midden Nederland.Terug 7.00 uur vertrokken.
Gewoon voor vertrek even routeplanners checken. Ik kijk ook altijd even op de adac site of er geen wegen afgesloten zijn.

*bericht bewerkt door ruudsan op 12 feb 2020 11:56

Plaats een reactie