Afgeschreven ski!?

Goedenavond forum,

Ik zou dus rustig naar de Alpen vertrekken met twee maten. Alles ging hartstikke mooi tot er dus sneeuw voorspelt werd. Nu heb ik gelezen op dit forum dat het altijd veilig is om onder liften te skiën. Nu dacht ik met die 60 centimeter nieuwe sneeuw, laat ik het ook maar eens proberen. Leuk en aardig tot er een steen onder de sneeuw lag. In eerste instantie dacht ik niks aan de hand, tot ik niet meer vooruit kwam. Dus ik dacht ga toch maar ff kijken onder het belag en wat blijkt:

null

Tadaa kapotte ski, in hoeverre moet ik nadenken om nieuwe ski's te kopen?

A winter without powder isn't a winter!

Ik begrijp hier niets van @Joostw. Ben je wel dicht genoeg bij de liftpalen gebleven? Aangezien ze de stenen daar elke zomer wegruimen, denk ik dat je niet binnen de 10 meter grens bent gebleven. Ook lawinegevaarlijk dus! Jammer, want deze ski’s kun je weggooien, of misschien doneren aan monoskiers…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nieuwe ski’s kopen is altijd een goed idee! Deze schade is een mooi excuus dus.

Ondertussen laat je dit gewoon vullen en kun je ook hier gewoon mee verder skieen.
Wel gelijk even laten doen zodat er geen vocht in kan komen. Eigenlijk liefst deze avond nog naar de shop als ie open is.

Nadenken over nieuwe ski’s is altijd een goed idee 👍
Ik zou dan een pure pisteski kiezen, zodat je niet in de verleiding komt om nog eens onder liften te gaan skiën.
Ik adviseer de Blizzard thermo V20.

  1. Onder de lift is niet gelijk aan veilig…
  2. Vullen, slijpen, klaar

Bouw gewoon nieuwe

  1. Onder de lift is niet gelijk aan veilig…
  2. Vullen, slijpen, klaar
kjiratsiekoedel op 5 feb 2020 20:32

Hoe kom je daar nou bij? Heb je weleens een lawineafgang binnen 10 meter van de liftpalen gezien??

I can stick uphill ice, on my saucer...
  1. Onder de lift is niet gelijk aan veilig…
  1. Vullen, slijpen, klaar
kjiratsiekoedel op 5 feb 2020 20:32

Hoe kom je daar nou bij? Heb je weleens een lawineafgang binnen 10 meter van de liftpalen gezien??

Shane op 5 feb 2020 20:37

Übung macht den meister!!!

Slecht gepositioneerde lift

  1. Onder de lift is niet gelijk aan veilig…
  1. Vullen, slijpen, klaar
kjiratsiekoedel op 5 feb 2020 20:32

Hoe kom je daar nou bij? Heb je weleens een lawineafgang binnen 10 meter van de liftpalen gezien??

Shane op 5 feb 2020 20:37

RFKANGOO op 5 feb 2020 20:41

Nu even niet gelijk met feiten aankomen. Uitzonderingen bevestigen de regel! Op de piste komt ook wel eens een lawine voor… @RfKangoo
Wat @Tiny-m ook al zegt dus.

*bericht bewerkt door Shane op 05 feb 2020 20:45

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dat is dus niet volgens de afspraak met Shane🤔.

Ik heb toch geen lawines losgetrapt? Alles is dan toch veilig?

Ga volgende keer wel verder van de liftpalen af, misschien dat daar wat minder stenen liggen. Gewoon sporen van anderen volgen en dan kom ik er wel.

A winter without powder isn't a winter!

oke laten we alsjeblieft even serieus blijven! en elkaar helpen!

@Joostw onder liften is (als het geen piste is is) absoluut off-piste dus zeker niet ongevaarlijk. Lawines onder liften zijn goed mogelijk! Blijf voor je eigen veiligheid op de piste!

Ten tweede die beschadiging is allemaal niet zo erg, even een grote beurt laten geven en je merkt er niets meer van. Nogmaals echt geen enkel probleem!

*bericht bewerkt door Rogier op 05 feb 2020 20:49

Click. Click. Peace

oke laten we alsjeblieft even serieus blijven! en elkaar helpen!

@Joostw onder liften is (als het geen piste is is) absoluut off-piste dus zeker niet ongevaarlijk. Lawines onder liften zijn goed mogelijk! Blijf voor je eigen veiligheid op de piste!

Ten tweede die bescahdiging is allemaal niet zo erg, even een grote beurt laten geven en je merkt er niets meer van. Nogmaals echt geen enkel probleem!

Rogier op 5 feb 2020 20:47

Ok Sheldon. Sorry!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Bazinga!

Ik begrijp de grap wel, maar veel mensen lezen mee…

*bericht bewerkt door Rogier op 05 feb 2020 20:50

Click. Click. Peace

Weet ik 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Joostw, even je sarcasmebril opzetten. Dacht dat het nu wel duidelijk was :)

Onder een lift skiën is net zo off-piste als elke andere meter buiten geopende pistes.
Dat er geen lawines zijn ontstaan, of dat er al andere sporen in staan betekent niet dat het dus veilig is of was.

Ik vraag me wel af waar je hier op de site kan lezen dat skien onder de lift altijd veilig is.

Ik heb het net nog gelezen @Sjaak27🥶

LA NORMA😍☃️

Ik vraag me wel af waar je hier op de site kan lezen dat skien onder de lift altijd veilig is.

Sjaak27 op 5 feb 2020 20:52

Tijdens dit draadje

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Gewoon sporen van anderen volgen en dan kom ik er wel.

Joostw op 5 feb 2020 20:47

Goed idee!
https://www.wintersport.nl/forum/topic/339868

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Dan wil ik graag wat advies van Joost over de lotto😏💵

Dan wil ik graag wat advies van Joost over de lotto😏💵

Sjaak27 op 5 feb 2020 21:06

Is en blijft een arme student die beste jongen…

@Sjaak27 voert hem lekker lang door 😁.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hier nog 1 die een nieuwe ski adviseert en ook ik raad de de Blizzard V20 Thermo aan.

BW
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Ja allemaal leuk en aardig maar ik keek dus net nog een keer naar die ski en blijkbaar (vraag me niet hoe) heb ik ook een deuk in de tail. Zelfs de kant is hier omhoog gebogen, best apart aangezien ik niet achterwaarts off piste ski.
Volgens mij kan het niet kwaad maar misschien is dit een zwak punt en kan het gaan delamineren? Volgens mij kan er geen water bij de kern komen aangezien er spacers in de tip en tail zitten bij die Rocker 2. Zal morgen ff een foto maken.

En voordat jullie mij allemaal als een onbenul zien. We wisten wat we deden, waren goed voorbereid en hadden beide onze 3 eenheid mee 😉

A winter without powder isn't a winter!

En voordat jullie mij allemaal als een onbenul zien.

Joostw op 7 feb 2020 23:00

Zou niet durven. 🙈

Übung macht den meister!!!

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/649c1b71889a9086b22d0049...

Can we get an F in the chat?

A winter without powder isn't a winter!

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/649c1b71889a9086b22d0049...

Can we get an F in the chat?

Joostw op 8 feb 2020 02:07

Altijd Feest als je oFF-piste bent geweest.

Übung macht den meister!!!

Ik kan je voor je volgende bouwproject van harte afraden om Duits sjoemelstaal te gebruiken. Dat heeft de neiging stenen in het programma te herkennen en alvast krom te trekken. Bij een volgende koude start zie je er vast niets meer van!

@joostw niet te druk om maken Op die plek, schoonmaken en drogen, beetje plat meppen of knijpen, vullen met epoxy en klaar

Edwin van Riel

Plaats een reactie