En jij vindt een zwarte piste steil?

Dat dan weer wel, gesteld dat je ijs niet te luchtig is ;), leave nothing but holes ;)

evr66 op 7 feb 2020 17:14

Er is altijd goed ijs te vinden ;-)

Click. Click. Peace

@peterpos: handigste: afdalen aan een dubbeltouw dat je boven door een lus, ring oid haalt. Ben je klaar, trek je hem er gewoon doorheen ;)

Wat je dan boven achterlaat is minimaal

evr66 op 7 feb 2020 20:07

Ha, zo simpel en ik had het niet kunnen verzinnen :-)
Dank voor de uitleg !!!

peterpos op 7 feb 2020 20:19

Er zijn zelfs touwtechnieken om aan één streng af te dalen en die daarna terug te krijgen maar daarvoor kun je beter naar helemoeilijktouwtechnieken.nl ;-) maar inderdaad met dubbeltouw. Er zijn tegenwoordig ook een boel extra dunne speciaal voor de wintersport gemaakte touwen!

Click. Click. Peace

Er zijn ook truukjes om met een prusiktouw aan je klimtouw je ijsboor er weer uit te draaien als je je touw door trekt…maar dat is niet zonder risicos…

Punt hierin is een beetje dat ik gezien de omstandigheden waarin het spul gebruikt wordt, een hele sterke voorkeur heb voor de KISS methodieken ;)

Petzl heeft nu bv een mooie (triple-rated) 6mm, maar ja, is dan weer niet lekker bruikbaar met de rest van de zooi. Toevallig vandaag nog maar een 50m triple rated 8.9 besteld. Ook wel fijn als het past op de spullen van je maatjes zonder te veel nadenken of risico’s ;)

*bericht bewerkt door evr66 op 07 feb 2020 21:39

Edwin van Riel

Dat dan weer wel, gesteld dat je ijs niet te luchtig is ;), leave nothing but holes ;)

evr66 op 7 feb 2020 17:14

Er is altijd goed ijs te vinden ;-)

Rogier op 7 feb 2020 20:49

@Rogier

Echt ijs? 🤔😉

Born to run. B.S.

Zal zo zijn @rogier, maar, met mijn beperkte kennis, houd ik gewoon zo eenvoudig mogelijk ;)

Edwin van Riel

Het gaat een keer goed mis met die jongens.
Kwestie van tijd.

Eens, maar tot die tijd zijn dit wel waanzinnige runs. Oud wordt je er wellicht niet mee ;(

Edwin van Riel

Plaats een reactie