Bergschoen - maat 43- stijgijzervast - Nieuwstaat!

In absolute nieuwstaat: deze hoogwaardige stijgijzervaste technische bergschoen.Klassiek model, “vintage vormgeving” maar voorzien van modernste snufjes:
(klik voor foto’s_ zie ook: https://www.marktplaats.nl/plaats/m1511252148/view?c=d721e81…

null

Goretex membraam, Comfortabel , uitstekende temperatuur regulatie , met behoud van ademend vermogen.

Cordura-Neopreen schacht en daardoor extreem waterdicht. De Cordura schachtsluiting voorkomt het binnendringen van grind of sneeuw.

Maximaal draagcomfort en een optimale temperatuur regeling
Vibram® zool met comfortabele demping en pasvorm. ” De Vibram Fourá zool geeft perfecte grip op elk oppervlak en ondersteunt de klim in rotsachtig terrein. De Dachstein gamsfeld GTX is stijgijzervast, en steenbescherming protectie rondom.

Alpine/Hoog alpine terrein: Deze technische bergschoen is bij uitstek geschikt voor het beklimmen van rotsen, trekking door gemengd terrein, hooggebergte en gletsjer. Ook het uitlopen van de Nijmeegse vierdaagse is geen enkel probleem

Jammer genoeg zijn de schoenen me net iets te groot. Wachtend op inlegzooltjes en daarom nauwelijks op gelopen. Helaas is nu de termijn voor retourzending verstreken. Kortom een schoen die voor jarenlang bergwandel- of klimplezier kan zorgen.
.
Nieuwprijs 319,90 verkoopprijs 198 eu

null

Dachstein Gamsfeld bergschoen volgens Dachstein:

Dachstein Gams-Feld GTX

#34; Das Modell „Gams-Feld GTX“ bietet angenehmen Tragekomfort und eine natürliche Klimaregulierung durch ein komplettes Innenfutter aus Leder. Die Kombination ‍der klassischen Optik verbunden mit neuesten Technologien führt zu höchster Formstabilität. Eine Vibram Fourá-Sohle gibt perfekten Halt auf jedem Untergrund und unterstützt den Aufstieg in felsigem Gelände. ‍Der Cordura-Schaftabschluss verhindert das Eindringen von Geröll und Schnee. Die GORE-TEX Membran ist wasserdicht und sorgt für beste Atmungsaktivität. Alle Jagdmodelle von Dachstein sind zu 100% in Italien gefertigt und wurden gemeinsam mit kompetenten Partnern, wie dem Steirischen Alpinverband entwickelt. GORE-TEX Schuhe mit GORE-TEX Membrantechnologie sind ideale Begleiter für drinnen und draußen bei fast allen Temperaturen oder starker körperlicher Aktivität. Sie sind dauerhaft wasserdicht und bieten zugleich optimale Atmungsaktivität und sind damit die ideale Lösung für alle, die Wert auf höchsten Klimakomfort und verbesserte Wärmeregulierung legen. Details § höchste Formstabilität durch gezwickte Machart § vorgeformter Schaft für optimale Anpassung im Wadenbereich mit Neopren-Schaftabschluss § mittlere Profiltiefe für perfekten Halt auf jedem Untergrund § zu 100 % in Italien gefertigt § Größe fällt normal aus § Passform: normal geschnitten

GORE-TEX
Perfektionierter Mix aus andauerndem Schutz und Tragekomfort: Das wasserabweisende GORE-TEX Laminat ist das optimale Bekleidungsmaterial für jegliche Outdoor-Aktivitäten. Bei zuverlässigem Schutz gegen Wind und Wetter gewährt die GORE-TEX Membran gleichzeitig hohe Atmungsaktivität. So wird der Körper bei Anstrengung trocken gehalten und gekühlt. In Ruhephasen bietet das Material wärmenden Komfort""

null
null
null
-
null
null

*bericht bewerkt door san'd'heur op 07 feb 2020 16:22

Zeker interesse, maar in de gelegenheid om te passen ben ik niet zo vlot. Sowieso zou het handig zijn te weten in welke omgeving dat kan ;)

ach ja…omgeving ZW Drenthe

Zeker interesse, maar in de gelegenheid om te passen ben ik niet zo vlot. Sowieso zou het handig zijn te weten in welke omgeving dat kan ;)

Bennie op 7 feb 2020 17:48

Wel handig voor als je weer eens vast staat met je pick-up.

Übung macht den meister!!!

Wel handig voor als je weer eens vast staat met je pick-up.

RFKANGOO op 8 feb 2020 15:41

Zekers!

sta je alvast al vast?

Up

De schoenen staan nog steeds te koop. Prijsdrop 175

Zie je PM van een tijd geleden…

@bennie …ik heb geen PM , of kan die niet vinden?

Ook het uitlopen van de Nijmeegse vierdaagse is geen enkel probleem

san'd'heur op 7 feb 2020 16:19

Op vergelijkbare schoenen heb ik dat een keertje gedaan, maar er zijn betere oplossingen voor 160km over vlak asfalt :)

Leuke schoen verder hoor, daar niet van! Ik zou er lekker mee de bergen in trekken.

Inderdaad…@martin7182. Zolang we nog geen stijgijzers onder hoeven te knopen voorde Zeven Heuvelen…

.

Deze schoenen zijn stijgijzervriendelijk, niet stijgijzervast.

Hans…je bent geweldig! ‘Steigeisenfest’ is meer een Germanisme dus…

Ah @San’d’heur, het forum weer gevonden?
Ben nog steeds geïnteresseerd in de schoenen en wil nog steeds eens komen passen. Zie eerdere PBs.

Bennie heeft ze gepast, maar net niet! Nieuwe marktplaats link
https://www.marktplaats.nl/plaats/m1551969123/view

Ik kwam je advertentie op marktplaats tegen. Ik vroeg me af hoe lang wil ze nog laten verstoffen en in de kast houden 😃
Of gaat er eindelijk een substantieel bedrag vanaf.

null

null

Ik heb nog Hanwags Banks 42 voor de ruil/deal. Waren mij net te krap. Misschien iets?

One life. Live it.

Ze staan me niet in de weg @hooykaas ! 150 uiterste prijs (;

Hoi, ze zijn je net iets te groot zeg je.
Welke maat heb je normaal? Voor 150 euro ben ik wel geïnteresseerd namelijk. Als schoenen normaal vallen pas ik eigenlijk altijd maat 43.

Zat met hetzelfde @phma. Zie de schoenen als maat 42,5/43 ipv 43/43,5

@Bennie: ik lees dat ze kleiner vallen en Campz raadt aan een volle maat groter te kiezen.
Maar bij een webwinkel kun je ze terugsturen en dat wil ik een medeforumlid niet direct aandoen.

Bij dit soort schoenen is het enorm belangrijk dat ze de goede maat zijn, dus ik vind het waarschijnlijk een te grote gok.

*bericht bewerkt door phma op 28 mei 2020 15:40

@phma normaal heb ik 42,5 , daarom inderdaad gekozen voor de 43 . Maatvoering is echter vrij strak. 43 is ook 43.
Mijn andere Dachtsein 42,5 zitten dan ook als gegoten. Passen kan: woon in ZW Drenthe

Ik ga even door op marktplaats

Plaats een reactie