Jones Mountain Twin gekocht, onzeker over de maat

Hoi Allemaal,

Ik lees al even mee hier en vindt het een ontzettend fijn forum! Krijg altijd helemaal zin in de wintersport.

Even iets over mijzelf, ik ben 28 en snowboard nu 4 jaar. Gaat best goed maar geen pro. We gaan naar Gerlos in de krokus en heb nu eindelijk mijn eerste board gekocht (na jaren huren).

Ik ben in een winkel geweest (een maandje of anderhalf geleden) en verkoper heeft mij de 161W aangeraden. Echt helemaal blij, wat een mooi board! Ook even getest in SnowWorld en board goed en lekker bewegelijk. Maar goed, die kleine baantjes zijn niets vergeleken met de Alpen!

Nu was ik onderhouden dingen aan het opzoeken op de website van Jones en zag ik dat dit wellicht niet helemaal het board zou moeten zijn dan ik nodig heb.
Ik ben 1m91 en 94kg (schoenmaat 45,5-46). Dan zit ik net boven de range van de 161W… dus nu een weekje voor de krokus zit ik dus best in paniek en wil ik nog iets regelen, dan moet ik nu wel de knoop doorhakken voor mijzelf. Moet ik mijn 161W proberen te verkopen en een 164W bestellen?

Voor het idee:

161W: 67-91kg
164W: 77-100kg

Afvallen wordt nog moeilijk voor die tijd… De sizechart kan je hier vinden: https://www.jonessnowboards.com/en-NL/gear/mens-snowboards/m…

Ik hoop dat jullie deze onzekere snowboarder kunnen helpen.

Groetjes,

Freek.

No worries. Totaal geen probleem. Board is stevig zat. Als je 60 kilo was met schoenmaat 39 had je een groter probleem gehad;-)

Doe je hoofdzakelijk pistes en ligt jouw tempo nog niet op de Max is het geen probleem. Offpiste en op hogere snelheden ga je meer lengte nodig hebben. Voor nu lekker genieten!

Dank voor de antwoorden, wordt dus gewoon houden en borden.
Ik ben meer van de pistes ja, af en toe off-piste maar dat is meer een beetje naast de piste. En snelheid is niet hoger dan 60 km.u Valt nog best mee dus.

Naast de piste is ook offpiste 😉
Je merkt zelf wanneer het board te kort wordt, dan kun je op dat moment een langer board kopen!

Plaats een reactie