Snowboard langere sliders

Ik krijg mijn snowboard bindingen moeilijk aan door lengte en omdat ik niet zo lenig ben. Is er een mogelijkheid om langere sliders bijv. te kopen zodat dit makkelijker is?

En zo ja, welke zouden werken op Burton freestyle bindingen?

*bericht bewerkt door stefan121 op 08 feb 2020 22:06

Knieën buigen?
Anders naar Burton step ons kijken

Dat is een lastige omdat deze vrijwel in een maat gemaakt worden.
Maar hoe strikt u uw veters dan? Neem aan dat dit dan bijna net zo moeilijk is.

Je kan ook kijken naar burton step on zoals @Tiny-m al zei. Of naar flow bindingen

Het strikken van veters gaat goed, ik heb gewoon hele korte spieren. En dan zit ik niet aan een board vast.

De eerste binding gaat goed, maar de tweede gaat moeilijk omdat de sliders maar net over de schoenen passen. En als je dan al met moeite bij je board komt is dat extra lastig.

Eigenlijk wil ik langere zodat ik ze er makkelijker in kan duwen en dan alleen nog voldoende vast hoef te maken.

Heb je al eens flow bindingen geprobeerd? Of een fast-tec variant?

Übung macht den meister!!!

Doe anders eens een foto van je binding. Met schoen.

Übung macht den meister!!!

Het strikken van veters gaat goed, ik heb gewoon hele korte spieren. En dan zit ik niet aan een board vast.

De eerste binding gaat goed, maar de tweede gaat moeilijk omdat de sliders maar net over de schoenen passen. En als je dan al met moeite bij je board komt is dat extra lastig.

Eigenlijk wil ik langere zodat ik ze er makkelijker in kan duwen en dan alleen nog voldoende vast hoef te maken.

stefan121 op 9 feb 2020 11:00

Doe je ze zittend of staand vast? Staan en dan knieën buigen en bukken is ook met korte spieren vaak al makkelijker dan zittend.

Eigenlijk heb ik een set gekocht via marktplaats, en hoop niet zoveel te besteden. alles werkt ook prima, alleen krijg ik die bindingen erg moeilijk vast (doordat de sliders net te kort is. Als die langer was, hoefde ik alleen de sliders goed te duwen en vervolgens strakker te zetten.

Ik doe ze zittend vast. Als ik sta schuif ik vaak met het board. Dat was in ieder geval in een hal zo. Over 2 weken ga ik voor de eerste keer op wintersport.

Kun je de slider, of het riempje, niet verstellen zodat die langer wordt? Grotere maat is niet altijd mogelijk, maar meestal zijn ze wel iets verstelbaar. Anders langs een snowboardwinkel gaan om te zien of zij jou verder kunnen helpen

En kijk eens wat voor maat je binding is en wat voor maat en merk schoenen je hebt. Want misschien heb je wel een te kleine maat binding voor je schoenen.

Deel eens wat foto’s. En de maat/merk van je binding/schoenen.

From a galaxy far far away.............

Kun je je hamstrings niet trainen door ze langzaam op te rekken door te stretchen? Gewoon elke dag even voorover buigen en met je handen je tenen proberen aan te raken, even paar seconden vasthouden en dan weer rechtop gaan staan. Na een paar weken kom je met gemak centimeters verder en kun je zo eenvoudig je bindingen vastmaken.

Plaats een reactie