Julbo Aerospace: zijn geld waard of pure marketing?

Hallo,

Afgelopen jaren gaan skieën met een eenvoudige skibril van decathlon. Nadeel van mistige lenzen waren zeker van de partij. Daarom dat ik aan het uitkijken ben naar ene A-merk. Mijn oog viel op de Julbo Fusion, maar zag ook de Aerospace staan voor 100 euro meer. De promotekst daarover klinkt logisch, maar vraag mij af in welke mate die hoge prijs die ventilatie rechtvaardigt? Ik kan het mij eigenlijk zelfs niet herinneren of ik elke keer naar het naar boven gaan, last had van een bedampte skibril de afgelopen jaren…

Mensen ervaring hebben met Julbo Aerospace?

Ik ben heel erg blij met deze goggle. Waar ik met een goggle van een goedkoper merk regelmatig een beslagen lens had heb ik dat nu nauwelijks meer. Die enkele keer dat het wel gebeurt open ik de ventilatie en heb ik meteen weer goed zicht. Ik durf alleen niet te zeggen of deze goggle nu ook standaard (dus zonder aerospace) zo goed ventileert, of misschien is dit gewoon het verschil tussen een goedkope goggle en een goggle van betere kwaliteit…? Maar ik koop de volgende keer wel weer dezelfde!

Ik ben heel erg blij met deze goggle. Waar ik met een goggle van een goedkoper merk regelmatig een beslagen lens had heb ik dat nu nauwelijks meer. Die enkele keer dat het wel gebeurt open ik de ventilatie en heb ik meteen weer goed zicht. Ik durf alleen niet te zeggen of deze goggle nu ook standaard (dus zonder aerospace) zo goed ventileert, of misschien is dit gewoon het verschil tussen een goedkope goggle en een goggle van betere kwaliteit…? Maar ik koop de volgende keer wel weer dezelfde!

Lein op 9 feb 2020 17:58

Heb ik het dan goed voor dat je bril uiteindelijk zelden aandampt, maar de keer het dan gebeurt, dat je de ventilatie hebt gebruikt?

*bericht bewerkt door yar op 09 feb 2020 19:54

Ik laat mijn bril altijd goed beslaan… En dat heeft echt dagen verpest.

In mijn zoektocht naar een goede bril werd de julbo bril ook aangeraden. Alleen moet je (in mijn ervaring) ventilatie (dus snelheid) hebben om m niet meer beslagen te hebben. Want beslaan kan elke bril. Beetje lastig als je je offpiste aan t uitgraven bent.

Ik durfde de gok niet aan en ben voor de Oakley Line miner inferno gegaan. Duurder, maar t werkt voor mij echt top. Even op knopje drukken en weer snel kunnen zien!

Ik heb de Aerospace, staat altijd een fractie open. Nog nooit beslagen.

@yar: klopt, en dan werkt het perfect, binnen een paar seconde heb je weer helder zicht.

De vraag is niet of het werkt want daar twijfel ik absoluut niet aan, maar vraag mij toch vooral af of een pakweg Julbo Fusion ook zoveel aandampt of elke keer echt aandampt wanneer je de hoogte ingaat… Of dat het eerder lag aan het goedkopere Decathlon merk

Ik heb tot nu toe 2 “dure” brillen gehad. 1 fotochromatische salomon bril, die altijd besloeg(ook tussen de glazen), die heb ik inmiddels omgeruild voor een Smith IO.

Beslaan doet de Smith niet, maar vrienden die met relatief goedkopere brillen(volgens mij brillen met dubbele, magnetische glazen van de Decathlon) skieen hebben ook nergens last van, dus weet niet of de prijs van een bril echt van invloed is.

Als de bril beslagen is door poeder en/of na een val, dan is een tweede bril aan te raden. Mijn bril beslaat bij normaal gebruik eigenlijk niet…

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Smith magnet io hier. Beslaat niet bij normaal gebruik, tenzij je hem vol schept met sneeuw. Dat geldt voor iedere bril, kwestie van natuurkunde, minder van merk of prijs. Gewoon oude bril mee als reserve en ga niet de binnenkant poetsen, daarmee vernaggel je een bril. Optie bril met verwisselbaar glas, dan gewoon het tweede glas als spare mee.

Edwin van Riel

Kijk ook eens naar hoe je helm op de goggles aansluit. Een helm kan ook de ventilatie afsluiten, waardoor het niet meer werkt. Heb zelf een dragon nfx2 genomen vanwege de goede ventilatie en combo met poc helm.

From a galaxy far far away.............

Ik heb een bril van Decathlon met dubbele glazen en eentje van Uvex. Beiden hebben nog nooit beslaan.

Qua minder beslaan is een dure bril volgens mij een zweetdruppel op een gloeiend hoofd. Wat veel meer zoden aan de dijk zet is harder skien; Newton wat meer laten werken dan jezelf.
Pure marketing is het niet, maar overschat het effect niet.

*bericht bewerkt door Martin7182 op 10 feb 2020 10:06

2 x Smith I/ OX hier. Geen problemen met beslaan. Uiteraard bij aanschaf de helm even meenemen voor de pasvorm.

When life gets too complicated.... SKI

De meerwaarde van een ‘duurdere’ skibril + verwisselbare lens heb ik afgelopen week al kunnen ondervinden. De eerste drie dagen hadden we eigenlijk alleen maar mist en sneeuw. Vooral bij sneeuw konden de mensen met ‘goedkope’ skibrillen totaal geen onderscheid meer zien in het terrein. Ik kon de contouren van de piste grotendeels nog zien en ben maar voorop gaan skiën. Of je daarvoor 100€ meer aan een skibril wilt uitgeven moet iedereen zelf bepalen. Maar ik heb er wel mooi drie leuke skidagen mee ‘gewonnen’ terwijl het voor de rest bijna afzien was.

@yar hier ruimschoots ervaring met de Julbo Aerospace. Zowel met bril op sterkte eronder, als zonder bril.
In werkelijk àlle weersomstandigheden/-temperaturen gebruikt inmiddels en ook bij het toeren.
Het flow systeem doet wat het beloofd.
Ik heb de light red zebra photochromic lens erin en ben daar erg tevreden over.
Ik ken ook geen lens die zó snel reageert van overgangen licht naar donker en vv.
Mijn kids zijn skiracers en daar worden hoge eisen gesteld aan de goggles; die 2 zijn ook zeer tevreden.
Dus op jouw vraag “zijn geld waard of pure marketing?” is mijn antwoord: zijn geld meer dan waard.

mama on a mission in the snow

Bedankt allemaal, ik heb de sprong toch genomen en voor de Julbo Aerospace gegaan ipv de Julbo Fusion. Al vind ik laatstgenoemde wel veel mooier vormgegeven :)

Plaats een reactie