Aankoop 'speel' ski's

Beste,

Ik ski momenteel al 6jaar, wat komt op een 8tal weken skiën. Ik ski die gehele periode al met een atomic redster X5. Een ski die ik heb aangekocht voor 120euro bij een promotie bij decathlon.

Stats: 78kg
Lengte:178cm

Ik merk dat ik tijdens het skiën meer en meer op zoek ben om hier en daar wat te spelen; een beetje naast de piste, hier en daar een sprongetje en zou ook graag fakie willen rijden. Daarnaast vind ik het ook erg leuk om off-piste te gaan / en een passage door het funpark sla ik ook zeker niet af . Kortom enkel de piste naar beneden blijkt niet meer genoeg uitdaging.

Qua stijl verder hoeft het allemaal niet vol gas naar beneden en hoef ik ook niet ultieme carve-bewegingen te maken (wie weet komt dat later weer een keer terug).

Daarom had ik graag advies gevraagd om de juiste type ski voor mij te vinden. Ik wil hier geen al te groot budget aan spenderen (max 400)

Ik zat te denken aan de rossignol smash 7. De beschrijving klopt volledig met wat ik wil, en de prijs is super! Echter is het zo dat ze deze enkel maar in 180cm variant meer hebben helaas…

Hebben jullie adviezen na het lezen van wat ik hierboven heb beschreven?

Groeten!

Line afterbang is een mooie ski hiervoor
Armada en K2 hebben er een aantal all mountain twintips met een rocker waar veel pop in zit

Ikzelf rijd op line twintips ( tigersnake) park ski en nordica double six all mountain ski’s
Switch rijden gaat op elke ski 😉

https://www.wintersport.nl/forum/topic/363113
Wat leesvoer @Rubberen

Sjaak27 op 9 feb 2020 17:58

Dank!

Dit zijn de ski’s die ik dus in de gaten zal houden:
Faction candid 2.0
Faction idiom
Line snake
Line afterbang
K2 sight

Al even gekeken, en online vind ik enkel de K2 sight terug ( wat mij ook het meest interesseert), maar helaas nooit in mijn maat.

Ikzelf heb de 2020 Head Frame Wall 161 cm. Een extreem speelse twintip die zowel in het park als op de piste fantastisch skied. Ik ben 1,80, maar heb hem express wat kleiner genomen, omdat ik graag korte bochten maak en het leuk vind om switch te skiën.

*bericht bewerkt door FerdinandSneeuw op 12 feb 2020 11:26

Heb een aantal jaar geleden voor dezelfde keuze gestaan. Heb atomic redster voor piste skieen en heb de atomic panic in 171 (dacht ik) voor wat fun ski werk.

Heb een aantal jaar geleden voor dezelfde keuze gestaan. Heb atomic redster voor piste skieen en heb de atomic panic in 171 (dacht ik) voor wat fun ski werk.

Sorry ik zou effe niet off-piste gaan zonder de 3 eenheid.

Plaats een reactie