Geschikt gebied om te starten als ski en/of snowboard lerares

Mijn dochter (19) wil volgend seizoen ski en/of snowboard les gaan geven in Oostenrijk.
Ze wil in november haar Anwarter diploma gaan halen.
Weet iemand welke gebieden of skischolen het meest geschikt zijn voor beginnende NL ski en/of snowboard leraressen?

Herbst in Lofer

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Skischool Ilona Schörghofer in Filzmoos, mijn dochter heeft daar twee seizoenen een fijne tijd gehad. Skischool bij ons in het dorp Skischool Dienten, zitten veel Nederlandse jongelui.

Dienten Die Alte schule

Herbst in Lofer

Harry(Winterberg) op 9 feb 2020 20:52

Inderdaad leuk bij Katy! En een nog enigszins goede plek als je als vader je dochter moet laten gaan 😉. Sorry!! @Mathijs6

I can stick uphill ice, on my saucer...

😀

Iemand nog andere tips?

Mijn dochter(19) heeft november 2019 haar Anwärter gehaald en zit dit winterseizoen in Flachau, bevalt haar erg goed.

Allereerst gaaf en een goede beslissing van je dochter.
Het is handig als zij een beetje voor zichzelf op een rijtje zet wat ze zoekt in een gebied en skischool.

Gebied:

  • groot/klein
  • veel Nederlanders of een wat gemengder gezelschap
  • funpark/freeride wel of niet noodzakelijk
  • ligging
  • bereikbaarheid (mogelijkheid om ook makkelijk eens in een ander gebied te skiën)
  • apres ski

Skischool:

  • groot/klein
  • nationaliteiten
  • wel/niet lerarentrainingen
  • accommodatie (hoe geregeld)

Als ze haar wensen in kaart heeft gebracht zijn er vast genoeg mensen die daar een leuk gebied met dito skischool voor weten.

Thank God summer is over!

Ligt eraan of ze het als een tussenjaar ziet of er een serieuze carriere van wil maken. Als ze er een carriere van wil maken: neem een zo groot mogelijk gebied waar je alle aspecten kan trainen met andere leraren… Sowieso voor ski of duaal gaan, alleen snowboarden is niet gewild.

It's all about the turns duuuuuude!

Ligt eraan of ze het als een tussenjaar ziet of er een serieuze carriere van wil maken. Als ze er een carriere van wil maken: neem een zo groot mogelijk gebied waar je alle aspecten kan trainen met andere leraren… Sowieso voor ski of duaal gaan, alleen snowboarden is niet gewild.

Arjen5 op 13 feb 2020 08:03

Het is inderdaad een tussenjaar, maar als het goed bevalt wil ze de jaren erna nog wel wat weekjes meepakken. Het lijkt haar fijn als er meer jonge leraren zijn. Daarnaast is het belangrijk dat ze er onder prettige omstandigheden zoals; huisvesting, aantal weken lesgeven, redelijke beloning kan leven daar. Voor mij zou het fijn zijn als het niet te ver rijden is of ver van vliegveld ligt zodat we af en toe langs kunnen gaan.

Ik weet dat ze altijd in het Kleinwalsertal op zoek zijn naar ski-/duaalleraren. Lijkt mij een mooi gebied om les te geven. Goed aan te rijden, eventueel vliegen of treinen(ICE) op Munchen. Oberstdorf heeft ook een treinstation.

It's all about the turns duuuuuude!

Een baan is makkelijk te vinden. Stuur een hoop solicitaties per mail en kijk welke aanbiedingen terug komen.

Plaats een reactie