Thule ski-/ snowboarddragers

Wij gaan eind maart op wintersport naar La Plagne. We gaan met het gezin (2 kinderen). We hebben iets nodig om 2 snowboards mee te nemen, dit zal een dakkoffer of snowboarddragers worden. De grootte van een dakkoffer zou handig zijn maar niet echt nodig. De ruimte dat deze koffer de rest van het jaar kost zou dan weer totaal niet handig zijn (kleine schuur).

Onze voorkeur gaat dan ook uit naar snowboarddragers, maar hoe zit dit qua weersinvloeden tijdens het rijden voor het board? Steenslag, zout/pekel of regen. Hoe is jullie ervaring hiermee? Gaat het board er kaal op of met bindingen?

Ik hoor graag jullie ervaringen / tips.

Alvast bedankt!

mijn voorkeur zou toch echt uit gaan naar een Skikoffer. Als je je boards/ski’s bloot stelt aan de rit gaan ze minder lang mee.
Je zegt het zelf als, steenslag, zout/pekel.

Een skikoffer is wellicht wat lomp om op te bergen, maar als je hem ergens in een hoekje verticaal kan opbergen…doen!

Pray for Snow!

Meestal zien de staalkanten er na een lange rit toch niet echt fris uit. T is vliegroest, maar box is veel beter en handiger

Hier ook voorkeur voor de koffer. Maar is huren geen optie voor jullie?

Los op dak, zoals we in de jaren 70-80 van de vorige eeuw deden zou ik nooit doen. Het pekel, weersinvloeden, en steenslag had een desastreuze uitwerking op belag en staalkanten (weliswaar van ski's). Zelfs in die mate dat bijvoorbeeld de ski's van ons (vader/moeder en kinderen) slechts 3 seizoenen mee gingen. De staalkanten waren dan namelijk echt op!
Het is veel handiger om een dakkoffer te lenen dan wel te huren (of 2de hands op marktplaats).

Zo maar mijn advies.

BW
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 09 feb 2020 22:43

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Maakt het verschil als je ze in een ski-of snowboardtas tussen de dragers klemt? (Die moet je dan wel goed op juiste formaat kunnen maken, anders flappert je hele dak vol krassen, denk ik…)

#wakeupwhereyouwant

Dat gaat zeker klapperen. Alleen de resonantie zelf zal een goede snelheidsbegrenzer zijn :)

Een dakkoffer is best wel handig omdat ook de boots, helmen en andere losse spullen er makkelijk bij kunnen. Wij hebben die met twee goedkopen riempjes aan het plafond van het schuurtje opgehangen. Kan er net onder en hangt zeker niet in de weg.

Bedankt voor de vele reacties. Lijkt mij vrij duidelijk 😉. We gaan op zoek naar een koffer.

Waarom huur je geen dakkoffer voor een week? Heb je ook geen problemen met opslaan in een schuur etc…

Plaats een reactie