Help! Skiles 2 kinderen 22-28 feb

Hallo leden!
Na moeizaam contact met Landal en skischool Poppenberg blijken we daar met geen mogelijkheid meer les te kunnen regelen.
Privéles lijkt nu de beste optie, maar ik kan het bij Poppenberg en de Brabander alleen ter plekke regelen (wat als ze geen plek hebben?), en bij de Neue moet ik het volledige bedrag al direct online voldoen als ik wil reserveren (300 euro! Is dit de gewoonte? Ben dit nog niet eerder tegengekomen). Semmler lees ik slechte ervaringen over, dus ik weet even niet meer waar ik moet zoeken!

We willen onze kinderen van bijna 8&5 dus een aantal uren privéles laten nemen in de voorjaarsvakantie. Hebben jullie nog ideeën? Bedankt!

Hallo leden!
Na moeizaam contact met Landal en skischool Poppenberg blijken we daar met geen mogelijkheid meer les te kunnen regelen.
Privéles lijkt nu de beste optie, maar ik kan het bij Poppenberg en de Brabander alleen ter plekke regelen (wat als ze geen plek hebben?), en bij de Neue moet ik het volledige bedrag al direct online voldoen als ik wil reserveren (300 euro! Is dit de gewoonte? Ben dit nog niet eerder tegengekomen). Semmler lees ik slechte ervaringen over, dus ik weet even niet meer waar ik moet zoeken!

We willen onze kinderen van bijna 8&5 dus een aantal uren privéles laten nemen in de voorjaarsvakantie. Hebben jullie nog ideeën? Bedankt!

Andrea2107 op 10 feb 2020 12:29

Semmler was bij ons prima… dus die kun je ook bellen…

Wij vertrekken as vrijdag naar Landal, mocht je zelf niks weten te regelen, dan wil ik best bij Poppenberg navragen wat er voor die week mogelijk is.

@Andrea2107 ik zou zeker nu niet vooruit betalen voor een boeking. Dit weekend is nagenoeg alle sneeuw weggesmolten en nu zijn er maar 4 pistes open. Wanneer alleen dit open is mogen alleen de aangrenzende skischolen les geven. Wanneer Schneewittchen dus niet open is kan Semmler helemaal geen les geven. De verwachting is wel dat deze week er weer natuursneeuw valt en dat de sneeuwkanonnen weer wat aan kunnen, maar voor volgend weekend staat er weer veel regen in de voorspellingen, het is dus nog maar afwachten hoeveel er volgende week geskied kan worden, al geven de lange termijn voorspellingen wel weer hoop op wat sneeuw. Maar aangezien lange termijn verwachtingen niet betrouwbaar zijn is het allemaal maar afwachten hoeveel er open gaat zijn in de voorjaarsvakantie.

De lessen kunnen goed zijn bij Semmler, je moet mazzel hebben met een goede leraar, de eigenaar (Eugene Bolder) is gewoon een hork. Zolang alles goed gaat is het prima, is er iets niet goed dan is de enige optie met klachten het gat door de deur…

*bericht bewerkt door Matthias123 op 10 feb 2020 13:56

Born to Ride

Wij vertrekken as vrijdag naar Landal, mocht je zelf niks weten te regelen, dan wil ik best bij Poppenberg navragen wat er voor die week mogelijk is.

Miekuh op 10 feb 2020 13:43

Heel graag! We gaan wel uit van privéles, omdat ik vermoed dat de klasjes erg volgepropt worden. Dan zijn ze met een uurtje privé beter af! Benieuwd of Poppenberg nog leraren heeft kunnen regelen. ☺

We houden het weerbericht erg in de gaten, de voorspelde sneeuw volgende week lijkt nu regen te worden, dus dan blijven alleen Poppenberg en Neue überhaupt maar over omdat er weinig pistes open zijn…
Vooruitbetalen gaan we inderdaad niet doen @Matthias123, bedankt voor je reactie!

Kijk even bij Skischule Winterberg, zit meteen achter Der Brabander en is een prima skischool
https://www.skischule-winterberg.com/
Hebben de 22e geen plaats, maar de 23e wel… en kinderen moet je lekker in een groepje stoppen… veel leuker!
Boeken: https://buchung.skischule-winterberg.com/produkt/ski-anfaeng… (dat is uiteraard voor echte beginners, ze hebben ook meer ervaren groepjes)

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 10 feb 2020 16:13

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Kijk even bij Skischule Winterberg, zit meteen achter Der Brabander en is een prima skischool
https://www.skischule-winterberg.com/
Hebben de 22e geen plaats, maar de 23e wel… en kinderen moet je lekker in een groepje stoppen… veel leuker!
Boeken: https://buchung.skischule-winterberg.com/produkt/ski-anfaeng… (dat is uiteraard voor echte beginners, ze hebben ook meer ervaren groepjes)

Harry(Winterberg) op 10 feb 2020 16:07

Bedankt Harry! Kunnen zij ook lesgeven als er bijna geen pistes open zijn? Ik zie wel dat we daar ook al het hele bedrag online moeten betalen, dat wil ik echt liever niet…
Groepjes lijken me leuk ja, maar niet als het superdruk is en er 10 in een klasje zitten. Het zijn vlotte leerlingen en we doen ze op les om het goed te kunnen leren, niet om ze onder te brengen. 😉

Heel graag! We gaan wel uit van privéles, omdat ik vermoed dat de klasjes erg volgepropt worden. Dan zijn ze met een uurtje privé beter af! Benieuwd of Poppenberg nog leraren heeft kunnen regelen. ☺

Andrea2107 op 10 feb 2020 15:27

Stuur me even een PBtje met je gegevens, dan hebben we contact volgende week

Met dat slechte weer een dure privé les boeken voor kinderen.
Ik weet het niet.
Ik zou inieder geval geen liftpassen kopen voor de hele week als veel liften gesloten zijn.

Ik zou echt pas wachten tot laatste moment, zeker als je naar winterberg gaat . Zonde als je dure lessen hebt geboekt en de sneeuw is slecht.
Of een regeling treffen dat je pas betaald als je lessen daadwerkelijk doorgaan .

Met dat slechte weer een dure privé les boeken voor kinderen.
Ik weet het niet.
Ik zou inieder geval geen liftpassen kopen voor de hele week als veel liften gesloten zijn.

Hooykaas op 10 feb 2020 20:00

We hebben 2100 euro 😭 betaald om een weekje aan de piste te zitten om de kinderen te laten skiën, dan geef ik liever 240 euro uit aan 4x1uur privéles dan hetzelfde bedrag aan 4x2uur in een groep van 8 of 10…
Dan kunnen we vervolgens zelf op ons gemak met ze oefenen. We hopen maar erg op sneeuwval en lagere temperaturen!
Volgend jaar toch maar gaan voor een sneeuwzeker gebied, dan hebben we dat probleem in ieder geval niet. Sinds 2016 gaan we naar Winterberg of Willingen en we hebben ieder jaar kunnen skiën, het ene jaar in een witte wereld en het andere jaar net op 1 of 2 pistes die nog behouden konden worden.

Ook bij slechte sneeuw, om niet te zeggen, JUIST bij slechte sneeuw, kan je veel leren!
Maar goed, inmiddels is het weer een sprookje in Winterberg… Komend weekend helaas even warm, daarna weer kouder en daarna is gewoon niet te voorspellen

En niemand had 2 weken geleden het huidige pak sneeuw voorzien

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Wij zijn er anderhalve week geleden geweest onder de slechtst denkbare omstandigheden. Veel harde regen en hoge temperaturen. Uiteindelijk konden we prima boarden, alleen werden we snel zeiknat, maar tijdens het boarden hadden we daar nauwlijks last van. Mijn advies: zorg voor regenjassen en extra paar droge handschoenen. Het lijkt allemaal erger dan t is. De voorspellingen zijn iig minder ernstig dan het weekeind van eind januari (+11 graden en heel de dag zeikende regen)

Wij zijn er anderhalve week geleden geweest onder de slechtst denkbare omstandigheden. Veel harde regen en hoge temperaturen. Uiteindelijk konden we prima boarden, alleen werden we snel zeiknat, maar tijdens het boarden hadden we daar nauwlijks last van. Mijn advies: zorg voor regenjassen en extra paar droge handschoenen. Het lijkt allemaal erger dan t is. De voorspellingen zijn iig minder ernstig dan het weekeind van eind januari (+11 graden en heel de dag zeikende regen)

G11ling op 12 feb 2020 09:12

Goed idee, ik zag de leraren van de skischool in Willingen ook allemaal met een poncho, gaat op de paklijst! 👍🏼

Als antwoord op jou opmerking .
Daar heb je gelijk in.
Volgende keer echt naar Arlberg Oostenrijk gaan (wederom sorry Harry)
850 km één rechte weg vanaf Utrecht.

Bij de skischool Poppenberg geven ze vanaf vandaag, tot in ieder geval het eind van deze week, waarschijnlijk met dit aantal open pistes ook volgende week, alleen nog maar privelessen. Het aantal mensen/idioten/kamikazepiloten wat dwars door de klasjes heen vloog was gisteren niet op 2 (of 3) handen te tellen.

Plaats een reactie