Half december met een grote groep naar de sneeuw

Hallo allemaal,

Door omstandigheden op werk valt onze wintersport komend seizoen half december. Dit zijn de weken 5-12 december of 12-19 december.
Vanwege de grote groep waarmee we op wintersport gaan (circa 12 personen) willen we wat van tevoren boeken, maar snappen we ook heel goed dat december een lastige maand is.
In december 2018 zijn we last minuten naar Saalbach geweest, toen was vrijwel alles open dankzij een goede dump in december qua pistes, maar in de apre ski nog niet veel te beleven.
We willen graag een gebied geschikt voor beginners en gevorderden, maar ook waar half december al wat apre ski is.
De gebieden waar we het tot nu toe over hebben gehad zijn:
Sölden.
Val Thorens.
Livigno.
Hintertux.

De voorkeur heeft Duitse/Oostenrijkse gebieden, maar we staan zeker open voor andere gebieden

Alex

Als je van te voren wil boeken, wat après-ski wil half december en graag naar Oostenrijk wil, dan denk ik dat je je lijstje kan beperken tot Sölden, Ischgl en st. Anton. Dit vanwege de hoge sneeuwzekerheid en omdat ze vroeg in het seizoen al relatief druk zijn.

In Oostenrijk inderdaad Sölden en Ischgl, in Frankrijk zou ik ook nog Tignes toevoegen.
Eventueel kun je Kaprun nog doen. Gletsjer is sowieso open in die periode, rest van het skigebied kun je pech of mazzel hebben.

St.Anton & Ischgl: absoluut feest
Hintertux: te klein voor ruime apres ski
Livigno: verwacht ook geen groot feest, Italianen houden er niet van
Val Thorens:?

Vooral Ischgl of Sölden inderdaad
St. Anton vind ik in december een (klein) risico omwille van de zwakkere kunstsneeuwvoorzieningen: 8 op de 10 winters ligt er als sneeuwmagneet weliswaar al een dikker pak dan in de andere gebieden, maar in echt slechte winters (zoals we er de laatste jaren wel meer hebben) is er toch maar een matig piste aanbod.
Zeker in vergelijking met Ischgl, waar ze zelfs in de slechtste winters al van bij de start een meer dan behoorlijk aantal pisten kunnen klaarstomen

Ischgl is perfect qua apres ski en piste aanbod die tijd, alleen voor beginners wat minder vind ik. Maar het is wel te doen. Waar ligt je prioriteit? Is apres ski echt belangrijk zou ik hier heen gaan. Elders is het gewoon niet zo druk

Alex, wij zijn de afgelopen 3 jaar in die periode ( jouw 2e week ) naar Gerlos geweest en dat was helemaal geweldig. Genoeg sneeuw ( en in geval van nood ben je in 40 minuten bij de Hintertuxer gletscher) en zalig rustige pistes. De apres ski is in die week heel gezellig in luigi turbo bar en ook de cincin opent die week. Je kan bij sunweb en tui voordelige aanbiedingen vinden waarbij de skipas in de prijs is inbegrepen. Succes met kiezen!

Hartelijk bedankt voor het meedenken!
Het gaat waarschijnlijk Sölden worden.
We hebben een net betaalbaar huis gevonden op een goede locatie en vanwege de hoge sneeuwzekerheid en toch al levendige apre ski in december leek ons dit de beste keuze.

Plaats een reactie