Wanneer boeken voor weekje skiën van 7 - 14 maart?

Goedemiddag, eerder plaatste ik al dat ik en mijn vriend voor het eerst samen een weekje op wintersport gaan. Voor hem überhaupt eerste keer wintersport, voor mij eerste keer zonder familie of collega's. Qua gebied denken we nog steeds aan Kleinwalsertal.

Wanneer kunnen wij het beste accommodatie boeken voor ons weekje van 7 - 14 maart? Aan de ene kant lijkt het me fijn echt pas een paar dagen van te voren te boeken zodat we weten dat de sneeuwkwaliteit oké is, aan de andere kant: is er dan nog wel behoorlijke accommodatie beschikbaar? M'n vriend is een beetje een luxepaardje, dus moet wel een beetje redelijk zijn nog qua kwaliteit en uiteraard de prijs die je daarvoor betaalt.

Wat zijn jullie ervaringen en tips?

Wat wil je uitgeven? Wil je een redelijke prijs en toch een goede accommodatie zou ik nu wat boeken.
Wil je zeker weten dat je goed weer heb, en voldoende sneeuw dan zou ik wachten tot 4 a 5 dagen voor vertrek.Dan kan je vaak al zien wat de vooruitzichten van het weer worden. Goed weer is wel fijn voor iemand die voor het eerst gaat.
Het nadeel stress, vind ik nog wel wat, want als het mooi weer wordt ben je niet de enigste.Onze ervaring is dat dan vooral de weekenden vol zijn. En je kunt natuurlijk veel duurder uit zijn. succes

Ik zit met hetzelfde “probleem”, en dat wordt nog verergerd door het feit dat wij met de bus willen gaan.

Het is me wel opgevallen dat prijzen niet heel veel meer dalen bij de goedkopere pakketreizen, in elk geval niet bij de reizen waarvoor wij kijken. Het liefst zou ik tot in de week voor vertrek wachten met boeken, maar ik ben bang dat de busreizen dan al niet meer te boeken zijn.

Voor reizen met accomodatie en skipas denk ik dat er meer mogelijk is. Je zou eens op de site van Sunweb kunnen kijken wat er beschikbaar is voor komende zaterdag, dat geeft een idee hoeveel er over 2 weken beschikbaar zal zijn voor die zaterdag.

Als je nu nog niet geboekt hebt dan zou ik wachten tot de week ervoor: dan kan je inderdaad nog rekening houden met het weer en de echte topaccomodaties (prijs/kwaliteit bedoel ik dan) die zijn nu toch al lang uitgeboekt.

Op airbnb vind je wel vaak goede accomodaties vind ik. Nu zal het al wat verder van de piste zijn, of het zijn luxueuze appartementen vlakbij de piste die wat duurder zijn…

*bericht bewerkt door yar op 11 feb 2020 20:51

Bedankt voor jullie reacties, denk dat we misschien toch maar gaan boeken dan, want het is niet zo dat we al één accommodatie op het oog hebben, maar de keuze zal inderdaad misschien te beperkt zijn als we tot het laatste moment wachten.

Wij gaan ook een lang weekend (van donderdag 5 tot maandag 9 maart) naar Kleinwalsertal. Ook wij hebben getwijfeld of we langer moesten wachten met boeken. Ik heb een week lang elke dag even gekeken op kleinwalsertal.at voor accommodaties. Op basis van de beschikbaarheid had ik 3 favorieten. Maar toen er na een week nog maar 1 favoriet beschikbaar was, toch besloten om alvast te boeken. Omdat er dagen van 2 verschillende weken in onze lange weekend zitten, zijn er waarschijnlijk minder opties beschikbaar dan wanneer je een hele week gaat. Dus dat heeft bij ons meegewogen om eerder te boeken.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Ah dank Ive voor jouw ervaring, dat is goed om te weten!

Ik zit met hetzelfde “probleem”, en dat wordt nog verergerd door het feit dat wij met de bus willen gaan.[/post]

Mijn ervaring met busreizen (vanuit België) dat je vaak echt wel op tijd moet zijn. In de piekperiodes zit alles zowiso vol, maar in het nevenseizoen rijden er gewoon ook veel minder bussen van deze organisaties.
Als de bus dus je enige optie is als vervoersmiddel zou ik je aanraden om toch op tijd te boeken (zeker als je een ideale accomodatie hebt gevonden).
De laatste week voor afreis (enige moment waarom je eigenlijk iets zinnigs kan zeggen over het weer en de sneeuwsituatie) kan alles anders makkelijk volzet zijn.

Glide on!

Plaats een reactie