Geschikt gebied

Hallo,

Wij gaan met 3 personen met de caravan op ski-vakantie. Maar de voorspellingen zijn niet best, 11 graden is hóóg, heel hoog.
Weet iemand van jullie nog een gebied waar het nog redelijk aan de koude kant blijft en waar veel uitdagende piste's zijn?

Mocht er geen camping beschikbaar zijn in deze criteria dan nemen wij deze ook voor lief.

Alvast bedankt,
Tom van der Linden

Het gebied mag in Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk liggen.

Geen idee hoe ver van de piste
Maar dit mischien iets : http://www.camping-samoens.com/reservation.aspx

Of

Deze richting
http://www.morgins-loisirs.ch/index.php?option=com_content&a…

*bericht bewerkt door miepmiep op 13 feb 2020 23:03

Bij Pettneu bij St.Anton am Arlberg ligt een camping. Weet verder geen naam/details
SkiArlberg is het meest uitdagende skigebied van Oostenrijk, sneeuw zat en skiën van 1300 tot 2650 m.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 13 feb 2020 23:16

Alpe d’Huez heeft een camping in het dorp op 1900m hoogte. Op dit hoogte word het niet zo warm en je kan daar tot ruim 3300m hoogte om te skiën. Daar zullen de condities gewoon perfect zijn. De camping ligt bijna rechtstreeks aan de piste vlakbij het vliegveldje. Alpe d’Huez heeft de langste zwarte pistes van Europa en daarnaast met de tunnel 1 van de aller moeilijkste pistes van Europa. Daarnaast ook nog veel andere rode en zwarte pistes waardoor je meer dan genoeg uitdaging hebt.

Born to Ride

Wanneer een waar wordt het warm? Dat helpt misschien bij de suggesties…

It's all about the turns duuuuuude!

Dat is op 2m hoogte. Dus op 1000m wordt het geen 11°C… En alleen voor za/zo… Maar goed, hier wat suggesties zo uit m’n hoofd, ik zou richting Westalpen rijden dan:

  • Engelberg (CH)
  • Les Quatre Vallees (CH)
  • Crans-Montana (CH)
  • Zermatt (CH)
  • Saas-Fee (CH)
  • Val d’Anniviers (CH)

Engelberg heeft een eigen camping, in de Valais zijn in het dal ook genoeg campings.
En anders verder naar Frankrijk:

  • Chamonix (FR)
  • Paradiski (FR)
  • Espace Killy (FR)
  • Les Trois Vallees (FR)

Gaan allemaal boven 3000m, ook campings genoeg te vinden. Om de drukte te mijden ga je het best naar Zwitserland…

It's all about the turns duuuuuude!

@Arjen5 het is inderdaad op 2m hoogte, maar je kan er wel goed op zien dat het steeds warmer word naarmate je oostelijker gaat. De westalpen lijken inderdaad de beste optie.

Born to Ride

@Matthias123 als de temperatuur hoger wordt, moet je het hogerop zoeken… En dat gaat in west ook iets makkelijker als ik oost ;-)

It's all about the turns duuuuuude!

Hallo,

Wij gaan met 3 personen met de caravan op ski-vakantie. Maar de voorspellingen zijn niet best, 11 graden is hóóg, heel hoog.
Weet iemand van jullie nog een gebied waar het nog redelijk aan de koude kant blijft en waar veel uitdagende piste's zijn?

Mocht er geen camping beschikbaar zijn in deze criteria dan nemen wij deze ook voor lief.

Alvast bedankt,
Tom van der Linden

tom.vdlinden op 13 feb 2020 22:42

@tom.vdlinden Ik heb zelf geen ervaring met wintercampings maar ik weet dat waar wij naar toe gaan, er een gunstig gelegen camping is (Flims). De ski bus stopt nagenoeg voor de deur. Het gebied is op het hoogste punt 3000 m en in het dorp ligt thans 30 cm sneeuw.
Zie: http://www.camping-flims.ch/en/

Het gebied is groot genoeg om je te vermaken en er zijn een behoorlijk aantal uitdagende en zelfs ongeprepareerde pisten (de zogenaamde gele pisten). Wij komen er al jaren en dat is niet zonder rede. Mijn vrouw heeft er zelfs leren skieen en komt er nu voor het 43ste jaar.

Succes met het avontuur!
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 14 feb 2020 09:28

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Bedankt voor de reactie’s maar wat blijft nou het koudste gebied in oostenrijk/zwitserland

Door de bank genomen is het oostelijker wat kouder, doordat daar meer landklimaat is. Echter de hoogste bergen vind je meer richting het westen (en hoe hoger hoe kouder). Dan heb je nog de microklimaatjes enzo. Maar goed, je maakt een probleem dat er eigenlijk niet is, daarom raad ik je aan voor alle zekerheid het “koudste” plekje van Zwitserland op te zoeken:

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/439228/discussie-o…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Bedankt voor de reactie’s maar wat blijft nou het koudste gebied in oostenrijk/zwitserland

tom.vdlinden op 14 feb 2020 15:29

Geen Frankrijk meer? dat lijkt met de huidige weersituatie en voorspeelde Fohn in met name Oostenrijk namelijk de koudste regio te blijven. Daarnaast heb je daar de meeste hoge gebieden.

Born to Ride

Het gebied mag in Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk liggen.

tom.vdlinden op 13 feb 2020 22:42

Volgens mij is er geen enkel gebied dat in Oostenrijk, Zwitserland én Frankrijk ligt… ;)

Plaats een reactie