Vignet voor het Zillertal ?

Heb je ook vignet nodig voor het Zillertal ?

Jongens please, ik zie al 3 dezelfde vragen op 1 pagina staan
Even zoeken op het forum…
https://www.wintersport.nl/forum/topic/446615 bijvoorbeeld

BW
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Of koop gewoon een Vignet voor 9 euro en een paar centen:)

Paradise isn’t tropical

Niet nodig @WimD gewoon op de A8 naar Salzburg afslag Holzkirchen nemen volg de 318 via Bad Wiessee. Die gaat over in de 307 en 181 en je komt recht voor het Zillertall uit. Dit is vaak geen langere reistijd ,ik rijdt bijna altijd zo.Ook terug heb je ook geen last van de grens controle. Bij veel sneeuwval zou ik een vignet nemen om te voorkomen dat je sneeuwkettingen moet gebruiken.
Het is een mooie route,je kunt al even rustig in wintersport sfeer komen.

Als ik op wintersport ga kijk ik nooit of ik een vignet nodig heb. Voor 10,00 koop ik er standaard 1. Hoef ik mij ook niet druk te maken als ik onverwachts ergens naartoe moet of een andere route moet nemen.

Niet nodig @WimD gewoon op de A8 naar Salzburg afslag Holzkirchen nemen volg de 318 via Bad Wiessee. Die gaat over in de 307 en 181 en je komt recht voor het Zillertall uit. Dit is vaak geen langere reistijd ,ik rijdt bijna altijd zo.Ook terug heb je ook geen last van de grens controle. Bij veel sneeuwval zou ik een vignet nemen om te voorkomen dat je sneeuwkettingen moet gebruiken.
Het is een mooie route,je kunt al even rustig in wintersport sfeer komen.

ruudsan op 14 feb 2020 15:22

Als je over de Oostenrijkse 318 wilt: https://www.adac.de/reise-freizeit/reiseplanung/reise-sicher…

Op zaterdag wordt die dus gewoon afgesloten voor doorgaand verkeer.

*bericht bewerkt door PaulPalmpje op 15 feb 2020 16:06

Niet nodig @WimD gewoon op de A8 naar Salzburg afslag Holzkirchen nemen volg de 318 via Bad Wiessee. Die gaat over in de 307 en 181 en je komt recht voor het Zillertall uit. Dit is vaak geen langere reistijd ,ik rijdt bijna altijd zo.Ook terug heb je ook geen last van de grens controle. Bij veel sneeuwval zou ik een vignet nemen om te voorkomen dat je sneeuwkettingen moet gebruiken.

Het is een mooie route,je kunt al even rustig in wintersport sfeer komen.

ruudsan op 14 feb 2020 15:22

Als je over de Oostenrijkse 318 wilt: https://www.adac.de/reise-freizeit/reiseplanung/reise-sicher…

Op zaterdag wordt die dus gewoon afgesloten voor doorgaand verkeer.

PaulPalmpje op 15 feb 2020 16:06

Staat allemaal ruim van te voren aangegeven langs de snelweg idd.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Ben ik toch benieuwd hoe @ruudsan dat doet.

Aan alle slimmeriken,
in de kerstperiode van dit seizoen heeft men op deze route een grote controleactie gedaan. Velen zijn teruggestuurd of beboet
Uiteraard heb je altijd de kans dat men niet controleert en dan ben je bij de gelukkigen.
Het hangt er dus een beetje vanaf hoe groot je “konijnenpoot” is op het moment dat je daar passeert.
Zoals Ronski ook al aangeeft, gewoon ff-en 1-tje kopen.
Goeie reis alvast.

Niet nodig @WimD gewoon op de A8 naar Salzburg afslag Holzkirchen nemen volg de 318 via Bad Wiessee. Die gaat over in de 307 en 181 en je komt recht voor het Zillertall uit. Dit is vaak geen langere reistijd ,ik rijdt bijna altijd zo.Ook terug heb je ook geen last van de grens controle. Bij veel sneeuwval zou ik een vignet nemen om te voorkomen dat je sneeuwkettingen moet gebruiken.

Het is een mooie route,je kunt al even rustig in wintersport sfeer komen.

ruudsan op 14 feb 2020 15:22

Als je over de Oostenrijkse 318 wilt: https://www.adac.de/reise-freizeit/reiseplanung/reise-sicher…

Op zaterdag wordt die dus gewoon afgesloten voor doorgaand verkeer.

PaulPalmpje op 15 feb 2020 16:06

@PaulPalmpje heb je de link die je hierboven gestuurd heb wel goed gelezen? Je kan gewoon over de 181 hoor. Niks geen afsluiting van de 181. Geheel vignet vrij naar het Zillertal dus als je wilt…

*bericht bewerkt door moderator op 15 feb 2020 21:54

Misschien is het alleen tijdens het hoogseizoen dat het niet is toegestaan om zo binnendoor te rijden. Ik heb die route een aantal keer gedaan, maar was altijd na de voorjaarsvakantie.

Ben ik toch benieuwd hoe @ruudsan dat doet.

DrPhil op 15 feb 2020 18:02

@PaulPalmpje @DrPhil Ik ben 18-1 heen gegaan en 1-2 terug nergens borden gezien dat het niet toegestaan was. Als je goed kijk op de kaart gaat het om de L7 en niet de 181 (L7 Jenbacherstraße ab km 6,131 (Abzweigung von der B181 in Fahrtrichtung Jenbach).

*bericht bewerkt door ruudsan op 16 feb 2020 11:42

Ben ik toch benieuwd hoe @ruudsan dat doet.

DrPhil op 15 feb 2020 18:02

@PaulPalmpje @DrPhil Ik ben 18-1 heen gegaan en 1-2 terug nergens borden gezien dat het niet toegestaan was. Als je goed kijk op de kaart gaat het om de L7 en niet de 181 (L7 Jenbacherstraße ab km 6,131 (Abzweigung von der B181 in Fahrtrichtung Jenbach).

ruudsan op 16 feb 2020 11:36

@ruudsan Ik heb nog eens gekeken en inderdaad zou de 318 gewoon opengesteld moeten zijn. Maar het is in ieder geval een mooi overzicht voor degenen die ergens willen ‘afsteken’.

Plaats een reactie