Vignet

Heb je ook een vignet nodig voor Snowworld Zoetermeer?

;)

Annoying skiers since 2003

Ja, ik heb er nog eentje voor 20 euro. :)
Nog nooit gekleefd!!!

Bla, bla, bla.

:) :) :) :) :)

Is het ook mogelijk om Snowworld Zoetermeer te bereiken over de Leidschendamse pass of Bleiswijkse pass zodat ik een vignetje kan uitbesparen? Hoeveel extra tijd is dat en is deze pass in de winter wel open?

Chrz!
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 14 feb 2020 11:38

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Moet je sneeuwkettingen meenemen?

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

:) :) :) :) :)

Is het ook mogelijk om Snowworld Zoetermeer te bereiken over de Leidschendamse pass of Bleiswijkse pass zodat ik een vignetje kan uitbesparen? Hoeveel extra tijd is dat en is deze pass in de winter wel open?

Chrz!
D

dokteruk op 14 feb 2020 11:32

Via Sluiproute Noord AA en vervolgens Stompwijk Prima mogelijk. Hoewel er wel wat werkzaamheden zijn ;-)

Moet je sneeuwkettingen meenemen?

MountainHugger op 14 feb 2020 11:41

Normaal is het best is om ze in de auto te hebben liggen, maar je moet ze pas opleggen als er een bordje langs de weg staat.
Pas op…als je ze niet bijhebt, zal je verplicht worden om ze ter plaatse te kopen en dat kan heel duur worden.

Als je maar voor 1 dag gaat zou ik het weerbericht in het oog houden.
de link naar het weerbericht van op Wintersport.nl doet het wel niet:
https://www.wintersport.nl/skigebieden/zoetermeer/weersverwa…

Glide on!

Het zal weg grappig bedoeld zijn, maar het komt wat over als het belachelijk maken van forummers die hier niet zo vaak rondhangen en vragen hebben over vignetten, sneeuwkettingen en drukte op bepaalde routes.

Ik vind dat geen vreemde vragen, ook al komen ze ieder jaar terug. Nou en? Daar is het toch een forum voor. Kan me voorstellen dat nieuwkomers hierom snel weer afhaken…

*bericht bewerkt door Jay op 14 feb 2020 13:27

Moet je sneeuwkettingen meenemen?

MountainHugger op 14 feb 2020 11:41

Tsja, 's avonds laat die parking afkomen is bij veel sneeuw wel een dingetje

Edwin van Riel

Ik vind dit ook best grappig inderdaad :-)

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Het zal weg grappig bedoeld zijn, maar het komt wat over als het belachelijk maken van forummers die hier niet zo vaak rondhangen en vragen hebben over vignetten, sneeuwkettingen en drukte op bepaalde routes.

Ik vind dat geen vreemde vragen, ook al komen ze ieder jaar terug. Nou en? Daar is het toch een forum voor. Kan me voorstellen dat nieuwkomers hierom snel weer afhaken…

Jay op 14 feb 2020 13:23

Eens, en dan nog een nieuw topic maken ook. Bovendien is er al zo een topic met alle zgn “onzinnige vragen”. Ik zou er als moderator niet blij van worden naar nieuwe gasten toe.

Kan ik onderweg ergens elektrisch tanken voor mijn benzine-wagen?
@HN65 @jay

T gaat hier niet over info vragen maar over "leuren" met een gefraudeerd vignetje terwijl we het wel nodig vinden om lekker die autosnelweg en tunnels te gebruiken…maar hohoho betalen…ikke niet.

*bericht bewerkt door dan58 op 14 feb 2020 13:46

Born to run. B.S.

Kan ik onderweg ergens elektrisch tanken voor mijn benzine-wagen?

@HN65

T gaat hier niet over info vragen maar over “leuren” met een gefraudeerd vignetje terwijl we het wel nodig vinden om lekker die autosnelweg en tunnels te gebruiken…maar hohoho betalen…ikke niet.

dan58 op 14 feb 2020 13:45

Ja ik snap het wel @dan58, maar ik vind het misplaatst en het is gewoon afz**ken van iemand die niet eens iets verkeerd hoeft te doen. De man kan wel in faillissement zitten en alles op alles moeten zetten. Als je dan ook nog een nieuw topic er voor aanmaakt, mijn keuze zou het niet zijn.

@HN65 Je kan het ook anders zien, niet de moeite nemen om even te zoeken op het forum of internet, maar gewoon de vraag stellen ongeacht of die een paar regels eronder ook al gesteld is. Veel voorkomend “probleem” op internetfora en social media. Ze willen er zo min mogelijk moeite voor doen…

Klopt wat @Marijnt zegt; effe googelen op ‘wintersport.nl vignet’ levert genoeg op. ;)
Van mij mag iedereen 100 keer hetzelfde vragen maar een beetje lachen mag ook wel hè. ;)

Bla, bla, bla.

Het is ook niet makkelijk om geboren te zijn tussen 1970 en 1985.

de route naar Zoetermeer: wij vertrekken na een volle dag werken om 20.25 en overnachten bij Zoeterwoude, daar hopen we om 02.00 uur aan te komen. Binnendoor heb je geen vignet nodig. Dan staan we om 05.00 weer op om verder te gaan. Hopen we om 06.00 uur bij de dan nog gesloten accomodatie te staan. Hebben we mooi een extra dag! en dan vermijden we de files bij Stompwijk.

Ik weet wel een route zonder vignet

de route naar Zoetermeer: wij vertrekken na een volle dag werken om 20.25 en overnachten bij Zoeterwoude, daar hopen we om 02.00 uur aan te komen. Binnendoor heb je geen vignet nodig. Dan staan we om 05.00 weer op om verder te gaan. Hopen we om 06.00 uur bij de dan nog gesloten accomodatie te staan. Hebben we mooi een extra dag! en dan vermijden we de files bij Stompwijk.

SkiBeppie op 14 feb 2020 14:55

En gebruik je dan het beste Waze, Maps of Flitsmeister?

Edwin van Riel

de route naar Zoetermeer: wij vertrekken na een volle dag werken om 20.25 en overnachten bij Zoeterwoude, daar hopen we om 02.00 uur aan te komen. Binnendoor heb je geen vignet nodig. Dan staan we om 05.00 weer op om verder te gaan. Hopen we om 06.00 uur bij de dan nog gesloten accomodatie te staan. Hebben we mooi een extra dag! en dan vermijden we de files bij Stompwijk.

SkiBeppie op 14 feb 2020 14:55

En gebruik je dan het beste Waze, Maps of Flitsmeister?

evr66 op 14 feb 2020 15:16

Strava

Het zal weg grappig bedoeld zijn, maar het komt wat over als het belachelijk maken van forummers die hier niet zo vaak rondhangen en vragen hebben over vignetten, sneeuwkettingen en drukte op bepaalde routes.

Ik vind dat geen vreemde vragen, ook al komen ze ieder jaar terug. Nou en? Daar is het toch een forum voor. Kan me voorstellen dat nieuwkomers hierom snel weer afhaken…

Jay op 14 feb 2020 13:23

In twee dagen drie topics met de vraag of er een vignet nodig is voor een bepaald gebied. Vanochtend toen ik dit topic plaatste, stonden er twee van die topics met de titel “Vignet” bij de bovenste 10 topics. (Inmiddels zijn die titels uitgebreid met de naam van het betreffende gebied).
Gisteren ook iemand die vraagt of Sölden ook een 8-daagse skipas heeft. Kom op zeg. Dat soort informatie kun je toch zelf even op de website van het skigebied opzoeken?
Een forum is bedoeld om ervaringen uit te wisselen en informatie te delen die niet algemeen bekend of makkelijk te vinden is. Een forum is geen Google-service.

T gaat hier niet over info vragen maar over "leuren" met een gefraudeerd vignetje terwijl we het wel nodig vinden om lekker die autosnelweg en tunnels te gebruiken…maar hohoho betalen…ikke niet.

dan58 op 14 feb 2020 13:45

Niet alleen over het verkopen van zijn vignet, maar ook over het herhaaldelijk vragen van informatie die je gewoon zelf kan vinden.

Annoying skiers since 2003

In twee dagen drie topics met de vraag of er een vignet nodig is voor een bepaald gebied. Vanochtend toen ik dit topic plaatste, stonden er twee van die topics met de titel “Vignet” bij de bovenste 10 topics. (Inmiddels zijn die titels uitgebreid met de naam van het betreffende gebied).
Gisteren ook iemand die vraagt of Sölden ook een 8-daagse skipas heeft. Kom op zeg. Dat soort informatie kun je toch zelf even op de website van het skigebied opzoeken?
Een forum is bedoeld om ervaringen uit te wisselen en informatie te delen die niet algemeen bekend of makkelijk te vinden is. Een forum is geen Google-service.

sterko op 14 feb 2020 16:45

Zo tegen het hoogseizoen komen de wat minder frequente bezoekers op het forum. Niet iedereen is even handig daarmee en stelt de (zelfde) vraag (opnieuw).
Specifiek over een vignet kan ik me voorstellen dat mensen die blind naar Oostenrijk rijden op de navigatie niet wegwijs kunnen uit de uitzonderingen die gelden voor een vignet. Wellicht weten ze niet eens of ze over A- of B-wegen rijden in Oostenrijk. Niet iedereen is even ‘doorgewinterd’ zoals de vaste bezoekers.
Eens, het antwoord op de vraag over een skipas kan je makkelijk op de webiste van het skigebied vinden. Maar dat kan ook onwetendheid zijn, niet per se luiheid.
##doeslief

##doeslief? Je bedoelt #lacheensvaker

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Goh zeg! Is er eens een ludiek bericht op het forum, waar ik in elk geval om gelachen heb, gaat er ineens een moraalridder het plezier verstoren.
Wat een zielige politieke correctheid is er in onze maatschappij geslopen, erg jammer!
Inderdaad, #doeslief en laat ons plezier hebben.

BW
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Plaats een reactie