Outdoorwinkel met wasservice gezocht

Op zoek naar een (outdoor)winkel die technische donskleding kan wassen. Dacht dat Bever dit deed maar kan er niks meer over vinden op hun site…

Tijd voor een uitpakparty?!

Regio?

Volgens mij doet bever dit nog steeds. https://www.bever.nl/klantenservice/reparaties.html…

Maar veel andere outdoorzaken doen dit ook.

In welke regio zit je?

Click. Click. Peace

Ben je terug? Verslag!

Volgens mij doet bever dit nog steeds. https://www.bever.nl/klantenservice/reparaties.html…

Maar veel andere outdoorzaken doen dit ook.

In welke regio zit je?

Rogier op 15 feb 2020 11:05

Ik zie het nu, had een andere, verlopen link van hun. Dankje.
€25 voor een jasje, hmm. Anders toch nog eens die blog van jou bekijken voor het zelf wassen @Rogier

Ben je terug? Verslag!

DrPhil op 15 feb 2020 11:39

Na de jetlag!

Tijd voor een uitpakparty?!

Gewoon in de wasmachine & droger (naja, kort en rustig programma. En juist lang en koel in de droger)

Ben je terug? Verslag!

DrPhil op 15 feb 2020 11:39

Na de jetlag!

Gaston op 15 feb 2020 11:47

Ik wacht in spanning. 😉
Kan je de kleding niet naar een ‘gewone’ wasserij brengen? 🤔

Bla, bla, bla.

Gewoon in de wasmachine & droger (naja, kort en rustig programma. En juist lang en koel in de droger)

kjiratsiekoedel op 15 feb 2020 12:07

Afhankelijk van het membraan en impregnatie juist niet koel ;-)

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/349494/hoe-je-skik…

Dons zou ik laten doen, gewoon technische kleding niet per se.

Click. Click. Peace

Dankjullie wel!

Tijd voor een uitpakparty?!

Goede ervaringen hier bij Bever voor de donsjassen. Alleen vond ik de levertijd indertijd wat lang (ik was de jassen bijna 3 weken kwijt).

*bericht bewerkt door Skimams op 17 feb 2020 17:58

mama on a mission in the snow

Goede ervaringen hier bij Bever voor de donsjassen. Alleen vond ik de levertijd indertijd wat lang (ik was de jassen bijna 3 weken kwijt).

Skimams op 17 feb 2020 17:57

Dat is inderdaad lang. Volgens mij stuurt Bever ze naar Birdland/lowland om het te laten doen, je kunt ze denk ik ook zelf daar wegbrengen. Even bellen vantevoren. https://www.lowlandoutdoor.nl/nl/service/payment-methods/…

Click. Click. Peace

Ik heb mijn donzen slaapzakken (Bever eigen merk) ook eens laten wassen via Bever. Je bent ze inderdaad wel even een paar weken kwijt maar ik heb er wel goede ervaring mee. Vanwege het grote volume van 2 slaapzakken niet zelf in de wasmachine gedaan.
Ik heb een decathlon down jacket ook wel eens zelf gewassen in de wasmachine. Volgens mij moesten er tennisballen bij in de droger. In ieder geval gewassen volgens etiket. Ging goed.

Het is €25 voor een jasje dat me €140 koste.(dikke aanbieding). Heb het 2 weken aan een stuk gedragen en er is ook wat pekel/modder opgekomen die op de auto zat. Ik denk dat een goede wasbeurt gerechtvaardigd is.

De tennisballenoptie is mij bekend, maar dons is wel echt iets waar je mee moet opletten.

Tijd voor een uitpakparty?!

Stomen is tegenwoordig erg duur. Ik heb een grote molton. Kostte € 110. Pas laten stomen: € 52. Een 2pdekbed stomen is dezelfde prijs.

Ik heb een decathlon down jacket ook wel eens zelf gewassen in de wasmachine. Volgens mij moesten er tennisballen bij in de droger. In ieder geval gewassen volgens etiket. Ging goed.

Geraertshoven op 18 feb 2020 09:16

Nee, geen tennisballen, wel egels!

null

Kunststoffen egeltjes, gebruiken we hier en werkt erg goed. ;)

Bla, bla, bla.

Iets dat geen vezels af kan geven is inderdaad sowieso beter @bartvwg

Tijd voor een uitpakparty?!

Gister even naar Bever gegaan, de verkoper gaf advies om dun donsjasje zelf te wassen, daarentegen een dons slaapzak of dikke dons een heel ander verhaal was.

Verder vertelde hij dat Nikwax een dons impregneermiddel maakt dat zeer goed bevalt. Lees goed, dit is NIET het impregneren van de stof van de jas, maar impregneren van het dons zelf. Daar is een speciaal middel voor dat het dons 90% waterafstotend maakt. Was door hem getest door een geïmpregneerde slaapzak in een zwembad te leggen, en zelf erin te gaan liggen. De man bleef drijven!

Tijd voor een uitpakparty?!

Plaats een reactie