Welk beginnersboard om te leren carven?

Hoi allemaal,

Ik wil graag leren carven zoals Ryan Knapton (zie zijn video's op youtube).
Nu zoek ik een leuk board waar ik mijn eerste stappen op kan maken.
Het liefst een board waar ik de komende tijd mee uit de voeten kan.

Ik zag wat leuke aanbiedingen voor een Ride Warpig en Twinpig.
Is dit wat of is dat te hoog gegrepen voor een beginner? (±3 weken ervaring)

Iemand suggesties?

Jones hovercraft wordt aangeraden op een site van eurocarvers. Heb zelf een oudere versie ervan gehad. Carven zoals hem of euro carving doe je met een extra wide board en een grote radius.

https://funcarve.com/teorethics/body-rotation

From a galaxy far far away.............

De boardjes zijn waarschijnlijk niet te hoog gegrepen, maar doen niet wat het board van Ryan doet. Begin op een camberboard en neem heel veel lessen. Stel na een jaar of 10 ploeteren je ambities bij…

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik zou ook zo willen carven. Ga het komende wintersport ook proberen. Echter zal het vooral voor mijn vrienden vermakelijk zijn.

From a galaxy far far away.............

Carven doe je maar op ski’s.

Carven doe je maar op ski’s.

Geraertshoven op 16 feb 2020 08:17

Goede tip. Dan verkoop ik alles maar en koop ik een paar ski’s. Bedankt voor deze positieve inbreng.

Übung macht den meister!!!

Carven doe je maar op ski’s.

Geraertshoven op 16 feb 2020 08:17

Goede tip. Dan verkoop ik alles maar en koop ik een paar ski’s. Bedankt voor deze positieve inbreng.

RFKANGOO op 16 feb 2020 10:17

Zal goed voor je zijn🤣🤣.
Ts op hardboots kan je ook goed leren carven. Vraag maar aan @rfkangoo

Aan ambitie geen gebrek in ieder geval! Een wide camberboardje heb je wel nodig.
En neem lessen want dit ga je niet alleen leren door een goed boardje aan te schaffen.

Hieronder het board wat Donek samen met Ryan Knapton heeft gemaakt. Die zou ik nog even niet bestellen als ik jou was.

https://www.donek.com/product/knapton-twin/#topsheet…

Ik wil trouwens leren boarden als Travis Rice… Iemand nog tips voor mij?

*bericht bewerkt door Martin9 op 16 feb 2020 10:57

🏂

Lib tech trs kopen, dan zit je goed 👍

Hieronder het board wat Donek samen met Ryan Knapton heeft gemaakt. Die zou ik nog even niet bestellen als ik jou was.

https://www.donek.com/product/knapton-twin/#topsheet…

Martin9 op 16 feb 2020 10:53

Waarom niet? Je kan samen met Sean precies bepalen wat de specs van het board moeten worden. Je hebt wel gelijk dat je niet de zelfde specs neemt als Ryan maar die raadt hij zelf ook niemand aan omdat er eigenlijk niet “normaal” mee te boarden valt. Ook zou ik niet direct een twinshape board aanraden als je zelden tot nooit switch rijdt.

Ik wil trouwens leren boarden als Travis Rice… Iemand nog tips voor mij?

Martin9 op 16 feb 2020 10:53

Koop het board wat lijkt op dat van Travis Rice. 😉 Ik zeg lijkt omdat Travis naar het schijnt niet op een standaard productie model rijdt.

Übung macht den meister!!!

Ambities mag je hebben toch :)

Carven op de warpig is goed mogelijk.
Zoek op toyfilms, warpig. Die rijders komen aardig in de buurt van Ryan. Of dit voor mij geschikt is zegt natuurlijk niet zo veel. Net zoals dat het natuurlijk geen zin heeft om het board van Ryan aan te schaffen haha.

Ik loop binnenkort even een winkel binnen voor advies. En lessen ga ik zeker nemen. Dank voor jullie reacties!

Ambities mag je hebben toch :)

Carven op de warpig is goed mogelijk.
Zoek op toyfilms, warpig. Die rijders komen aardig in de buurt van Ryan. Of dit voor mij geschikt is zegt natuurlijk niet zo veel. Net zoals dat het natuurlijk geen zin heeft om het board van Ryan aan te schaffen haha.

Ik loop binnenkort even een winkel binnen voor advies. En lessen ga ik zeker nemen. Dank voor jullie reacties!

Gunther_1 op 16 feb 2020 12:18

ja tuurlijk. Zonder ambitie kom je niet verder maar blijf wel realistisch en leg de lat niet meteen te hoog. Goed leren Carven is een prima doelstelling waar je je boardkeuze op kan baseren. Bedenk alleen wel of je echt alleen wilt carven of misschien ook wat andere richtingen van het snowboarden wilt ontdekken/leren in de toekomst. Want een stijf camber board heeft hele andere eigenschappen dan een rocker board voor jibben etc.

Goed advies inwinnen en misschien beter nog testen op een testdag is een goed begin.

🏂

Hierboven werd gezegd dat je een “wide” board nodig hebt. Nou is dat natuurlijk wel afhankelijk van de schoenmaat van TS en de relatieve breedte van het aan te schaffen board. Het idee is dat je niet met je tenen of hielen in de sneeuw hapt en daardoor valt.
Nu zie je best veel smallere Carve boards met hard boot bindingen die dan wel in een hoek van om en nabij 40/30 staan. Moet je maar prettig vinden. Ryan staat lekker ducky en met grote voeten heb je dan al snel een breed board nodig. Maar het is dus niet zo dat je perse zeer positief moet staan.
Het is wat Knapton zegt, met elk board kan je Carven, en het leuke is dat veel freeride boards oil prima carvers kunnen zijn.
Van toyfilms is het leuk dat ze vermelden hoe ze staan, bij snowboardcamp zie je welke boarden je waarvoor kan gebruiken en dat het op de andere boards ook kan.
Verder ben ik de site even kwijt van een Rus die eurocarven nog makkelijker laat lijken dan Ryan.
Verder gewoon lekker doen

Kijk eens op de link die ik erbij heb gezet. Daar leggen ze het best goed uit👆🏽

*bericht bewerkt door Yahoo op 16 feb 2020 18:32

From a galaxy far far away.............

Plaats een reactie