Ski advies gevraagd

Hi,

Ik kom zojuist terug van een wintersport vakantie en ga de laatste 5 jaren elk jaar één week skiën. Mijn niveau is denk ik 5 a 6. Ik kan prima de zwarte en rode pistes af op een behoorlijke snelheid. Als de omstandigheden moeilijker zijn (bv een hoop buckels) dan vind ik zwarte (soms rode) nog wel eens wat lastiger. Ik kom er nog steeds prima van af, maar gewoon iets rustiger.

Tijdens mijn laatste vakantie heb ik eens wat duurdere skis gehuurd. De Atomic Redster G9 had ik. Ik merkte echt een groot verschil in positieve zin met de goedkopere die ik normaal huur.

Nu denk ik erover om een mooie goede set aan te schaffen. Ik ski eigenlijk altijd op de piste. Ik weeg 102kg en ben 1,93m. Ik merk dat ik steeds beter wordt in het skiën en denk dat ik de komende jaren nog wel wat progressie zal boeken.

Hebben jullie suggesties voor wat mooie skis? Prijs maakt me niet uit.

Heb je al goede eigen schoenen? Want daar moet je beginnen

Ja, die heb ik.

Ik bump het topic even naar boven.

Als ik jou was zou ik op de plek waar je gaat skiën e.e.a. huren en testen. Als ik het zo inschat kun je het beste ski’s nemen uit de comfortklasse.

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/481153/uitslag-ski…

Succes!

Thanks! De tip om er een paar te testen ga ik zeker gebruiken. Wat ik wel belangrijk vindt is dat ik iets koop waar ik meerdere jaren plezier van heb.

Is het nu zo dat ik voor 700 a 900 euro veel betere skies krijg dan voor 450? En dat ik daar gebaseerd op mijn niveau ook echt meer aan heb?

Uiteraard betere ski’s, maar het is niet zo dat de ski’s uit de comfortklasse niet goed zijn. Ik denk dat die klasse het beste aansluit bij je niveau. Een high-end ski is leuk, maar dan moet je er wel uit kunnen halen wat erin zit. Maar een klein gedeelte van de skiërs doet dat. Voornamelijk mensen die of heel veel les hebben gehad of verschillende opleidingen hebben gedaan.
Veel mensen overschatten zichzelf qua niveau; no offence in jouw richting overigens. Ik probeer je slechts goed te helpen voor nu!

Plaats een reactie