Skistokken spuiten?

Hi.
Kun je ski stokken in een andere kleur spuiten?
Ski nog niet zo lang en deze zijn tweedehands, maar vind ze niet mooi.
Zou ze graag in een egale kleur spuiten, kan dat?
Groetjes

Tuurlijk kan dit, altijd licht opschuren en ontvetten.
Afhankelijk van het materiaal( aluminium, carbon, metaal…) de juiste verf kiezen.
Vraag blijft…is het sop de kool wel waard? Gezien kostprijs nieuw setje???🤔

Born to run. B.S.

Dank je wel voor je reactie.
Gaat om aluminium stokken.
Juist omdat dit de oude zijn, wil ik het graag proberen.
Als ik beter wordt met skiën wil ik wellicht andere stokken, dus dan wil ik nieuw kopen.
Zijn niet erg duur, klopt.
Maar lijkt me leuk om ze te spuiten in een bijpassende kleur.

nog tips qua verf?

Bedankt

Verf geschikt voor " lichte" metalen.
Zeker spuiten en niet met borstel verven.
Meerdere lagen spuiten.
Plaatsen waar NU de toplaag weg is…goed schuren en grondlaagje op borstelen en weer licht opschuren.
Succes.

Born to run. B.S.

voor schuurpapier, primer en verf heb je al meer dan de helft van een nieuwe set.
Ik heb rond 40€ betaald voor een deftige set vorige maand

That is what I said . 🤔

Read all about it. The Who ♪♫♬

Born to run. B.S.

Vraag blijft…is het sop de kool wel waard? Gezien kostprijs nieuw setje???🤔

dan58 op 16 feb 2020 10:09

Wel als je iets persoonlijks wil. 😉
Of iets keivetcools. 😎😎😎😜

Bla, bla, bla.

Toch het vermoeden dat de nieuwe lak niet echt beter gaat hechten dan het origineel, dus koop een paar flinke spuitbussen zou ik zeggen ;)

Edwin van Riel

Je kan wel een unieke stok maken, op zich een leuk klusje.

Blanke lak als laatste laag als toevoeging op wat eerder al gezegd is.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 16 feb 2020 14:21

Nieuwe stokken is veel goedkoper en makkelijker maar mocht je 't echt zelf (goed) willen doen…

  • ontvetten
  • glad schuren korrel 180-240-320
  • gronden (autolak primer) 2-3 lagen
  • Schuren korrel 600-800
  • 2k kleurlak of 1k kleurlak (autolak) in 3 dunne lagen aanbrengen
  • 2 lagen 2k blanke
  • schuren korrel 1000-1500-2000
  • polijsten met polijstpasta

Materiaalkosten minimaal €50 euro.

Doe je bovenstaand met Gammaspulletjes en lak dan ziet t er ook vast mooi uit maar zijn ze na 1 dag skiën het zelfde als hoe ze er nu uit zien. Kosten zijn dan €10 euro…spuitbusje kleur en wat schuurpapier.

Misschien is gewoon een laagje vinyl (carwrap) er omheen plakken ook nog een goedkope en makkelijke optie.

Of gewoon helemaal kaalschuren, zodat de aluminium onderlaag zichtbaar wordt? Lijkt mij ook best mooi 😊

@Andereja: blank aluminium maakt vlekken die je bijna niet weg krijgt. Niet zo’n goed idee dus.

De meeste dingen die gemaakt zijn van blank alu hebben een vernislaag om dat te voorkomen.

Of vol met stickers plakken

From a galaxy far far away.............

Aluminium is vaak geanodiseerd. Dit is een laag die hard is en voor eeen extra corrosie bescherming zorgt. Ik weet niet of skistokken ook geanodiseerd zijn.

Vroeger kochten wij een gaaf kleurtje tape, in mijn geval roze, om onze hockeystick mee te omwikkelen. Daar zou ik eerder voor kiezen dan voor verf, want die is na één dag ongetwijfeld al beschadigd.

Uitrusten doen we thuis wel!

Skistokken zijn zoals de meeste zaken die industrieel gelakt zijn gelost met een 2 componenten lak. Vele malen harder dan een normale lak.

Bespaar je de moeite met lakken. wrappen is overigens wel een serieuze optie. Ga bij een lokale wrapper langs en regel een kort stuk wrap. Veel goedkoper en goed te verwerken. En vooral veel duurzamer

Ik zou ze laten poedercoaten. En dat gaat goedkoper zijn dan primer, verf en lak kopen. Even alle plastic delen eraf, kleurtje kiezen en je hebt de meest slijtvaste stokken van de berg.

Plaats een reactie