Dalafdalingen Sölden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Beste wintersporters ,

Ik vroeg me af hoe goed ze de dalafdalingen openhouden in sölden , nu ik lees hier al weken 15cm sneeuw in dal …
Is dat nog te doen midden maart (13-24) of houden ze die nog netjes open … Doorgaans heb ik zeer goede ervaringen met midden maart te skiën/snowboaden …

Ps: geheimtips voor leuke authentieke berghultjes/almpjes zijn welkom

Mvg

Evert

Op de piste ligt voldoende sneeuw hoor. En als er maar een beetje valt rijden ze dat graag compact om de piste open te houden. Ze proberen dat altijd te redden tot het seizoenseinde van het winterskigebied, eind april. Dat is niet altijd te halen, maar midden maart zeker wel.

Wel ‘ns van kunstsneeuw gehoord? :-)
De officiële sneeuwhoogtes gaan niet over kunstsneeuw

Wel ‘ns van kunstsneeuw gehoord? :-)
De officiële sneeuwhoogtes gaan niet over kunstsneeuw

Wunderkammer op 17 feb 2020 21:24

Goh ik heb (in het verleden)al gemerkt dat ze ondanks niks sneeuw in het dal (ahorn zillertal bv) toch de 20cm kunstneeuw op de piste aangaven op hun website …

Uw stelling is blijkbaar geen algemeen geldende regel …
Die sneeuwhooges zijn altijd met een korrel zout te nemen heb ik geleerd vandaar mijn vraag hier ;-)

*bericht bewerkt door evert op 17 feb 2020 22:10

Gisteren was alles gewoon open tot in het dal en dat zal nog wel een tijdje zo blijven ;)

Vorig jaar waren ze op 20 april nog openen. Ze zullen er alles aan doen om het Paasweekend te halen.

2 jaar terug, eerste week mei poeder tot in het dal, maar dat was echt een andere winter ;)

Edwin van Riel

Ik kom al jaren in dit gebied en is geweldig. Een echte aanrader om te lunchen zijn Bratkartoffelhütte Goldegg Alm, klein, knus, maar erg lekker. Hühnersteign is ook erg goed en daar kan je alleen vanaf de gletsjer komen of je moet lopen. Bergzauber en Heidealm zijn ook goed en lekker, maar neem wel cash mee, want je kan niet overal pinnen,. Veel plezier alvast

*bericht bewerkt door Valery1998 op 19 feb 2020 20:37

Ik kom al jaren in Sölden, eerste week april ben ik er voor de tweede keer dit jaar. Nog nooit gezeur gehad met te weinig sneeuw, ook al is het dal groen. Een echt aanrader is Berghut Bergzauber aan blauwe piste 8 & 10. Altijd lekker in de zon en betaalbaar super eten.

null
null

Ik kom al jaren in Sölden, eerste week april ben ik er voor de tweede keer dit jaar. Nog nooit gezeur gehad met te weinig sneeuw, ook al is het dal groen. Een echt aanrader is Berghut Bergzauber aan blauwe piste 8 & 10. Altijd lekker in de zon en betaalbaar super eten.

null
null

Joostjm op 20 feb 2020 13:44

super … bedankt allen voor de tips …

Enig idee hoe het met de drukte zit in Sölden midden maart ? 13-21maart ?

Niet echt druk meer. Hangt ook een beetje af van de sneeuw condities in de rest van het Otztal en omgeving.Solden.Tip ga ook een dag naar Hogh en Ober Gurgl. Lekkere appel strudel. Bubis skialmhutte

Plaats een reactie