Productiefout of Schade? - BLIZZARD Rustler 9

Skifanaten!

Ik sta dit seizoen op de Rustler 9 van Blizzard (nieuw gekocht, 10 dagen geskied). Hoewel ik erg enthousiast ben over de prestatie van de ski, kwam ik na 7 dagen wintersport tot de ontdekking dat de houten kern van de ski aan het licht begon te komen.

Op de foto's hieronder is zichtbaar dat er een boog in de 'edge' van de ski zit, met daartussen (klein stukje) een zacht materiaal (soort dik plastic folie) en daarachter de houten kern al zichtbaar (!).

Ik heb niets raars gedaan met de ski, ijzige pistes is het hardste materiaal wat de ski heeft gezien. Rondom het loslaten van de edge zit ook geen schade wat de opening veroorzaakt zou kunnen hebben.

Wie vertelt mij hoe dit euvel heeft kunnen ontstaan? (De vraag ligt inmiddels ook bij de producent)

null
null
null
null
null
null

Dit zou niet moeten inderdaad. In principe als eerste terug naar de winkel waar je ze gekocht hebt. Ben benieuwd wat die zeggen.

Er lijkt ook schade op je achterbak te zitten? Zeker weten dat er in je afwezigheid (restaurant, kroeg) niets mee is gebeurd door een ander? Zo niet, inderdaad snel terug naar de winkel.
Vocht & open houten kern = heel jammer…

...ski-addict...

Gewoon ff overleggen met de shop. Maar eh, zowel belag als de binding zien er uit alsof ze aardig op hun lazer gehad hebben voor een hagelnieuwe lat ;)

Edwin van Riel

Mocht je bij de winkel nergens komen, reisverzekering is ook een optie als het geen fabricage-issue zou blijken.

Edwin van Riel

Het lijkt toch wel of ik een impact zie, (of is dat viezigheid?) en dan is het niet per definitie een productie fout. Net een keer verkeerd vallen, of een tikje met andere ski’s er tegenaan kan soms voldoende zijn :-(

Maar even opsturen / langsgaan bij de winkel kan nooit kwaad.

Click. Click. Peace

Met flits zie ik een hele lichte verkleuring in de wax, zou ik geen impact noemen, de kant is helemaal gaaf.

Mijn theorie; het folie wat naar buiten komt en tussen de edge en sidwall zit hoort daar niet te zitten en daardoor hechten die lagen daar niet goed op elkaar. (zie opbouw ski hieronder).

Ben overigens eerst naar de winkel gestapt, die sturen de vraag direct door naar blizzard.

null

De krassen op de staalkant lijken op een flinke knal te wijzen.

Ik zie in ieder geval een reden om geen witte binding te kopen. Benieuwd wat ze zeggen.

Op de foto lijkt de base ook wat bol te staan, of zie ik dat niet goed?

Op de foto lijkt de base ook wat bol te staan, of zie ik dat niet goed?

Hupla op 19 feb 2020 20:05

Klopt, I’ll keep you people posted!

Dit zelfde probleem heb ik een aantal jaar terug ook gehad met een set Blizzard RCS. Bij de winkel gaven ze aan dat dit kon komen door te heet waxen. De lijm waarmee de staalkant vast zit zou daardoor losgelaten zijn. Ik kon me dat moeilijk voorstellen en heb vervolgens ook gewoon een nieuwe set gekregen.
Ook wat @Hupla zegt over het bolstaan van de base was bij mijn ski’s aan de orde. Bekend probleem voor Blizzard of eigen schuld? Ik weet het nog steeds niet.
Teruggaan naar de winkel lijkt me sowieso de beste optie.

Er lijken diepe krassen in de achterbak te zitten ter hoogte van waar je sidewall loslaat van zijn staalkant. Mijn eerst mening zou een botsing zijn geweest met een scherpe ski/board. Laat deze ski goed nakijken door een onderhoudsteam/de fabrikant. Mocht de kern stuk zijn is het setje total loss…

Update:

Vandaag reactie terug gekregen van de verkoper. Ze hebben aan de hand van de foto’s geen conclusie kunnen trekken omtrent de oorzaak. Omdat ik begin maart er nog een weekje tussenuit mag, zat er wat haast achter het besluit en betekende onderzoek naar de oorzaak dat ik geen gebruik van mijn skis zou kunnen maken. Door de goede relatie van de verkoper met blizzard krijg ik direct een nieuwe set (onder voor behoud dat ik deze vernietig).

Mocht ik de tijd vinden zal ik de ski ontmantelen en proberen een rapportage te maken voor de liefhebber 👍

Goed geregeld door xspo.nl

Update:

Vandaag reactie terug gekregen van de verkoper. Ze hebben aan de hand van de foto’s geen conclusie kunnen trekken omtrent de oorzaak. Omdat ik begin maart er nog een weekje tussenuit mag, zat er wat haast achter het besluit en betekende onderzoek naar de oorzaak dat ik geen gebruik van mijn skis zou kunnen maken. Door de goede relatie van de verkoper met blizzard krijg ik direct een nieuwe set (onder voor behoud dat ik deze vernietig).

Mocht ik de tijd vinden zal ik de ski ontmantelen en proberen een rapportage te maken voor de liefhebber 👍

Goed geregeld door xspo.nl

Capster op 20 feb 2020 15:04

Keurig opgelost 👌🏻

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Inderdaad hele goede service, goed dat je het even deelt!

Plaats een reactie